Gå til innhold

Trykk i brystet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som vet hva det kan være? Pleier å få en trykkfølelse i brystet  (over brystene). Er ikke særlig vondt, men klarer ikke ignorere det eller slappe av. Det blir tyngre å puste. Det suser også i hodet og blir nummen i tunga noen ganger. Skjer ofte når jeg blir stresset i hodet av plagsomme tanker. 

Er det angst eller hva er det liksom? Tror ikke jeg har angst. 

Anonymkode: 34e59...b6a

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen som vet hva det kan være? Pleier å få en trykkfølelse i brystet  (over brystene). Er ikke særlig vondt, men klarer ikke ignorere det eller slappe av. Det blir tyngre å puste. Det suser også i hodet og blir nummen i tunga noen ganger. Skjer ofte når jeg blir stresset i hodet av plagsomme tanker. 

Høres ut som det er stress/angst relatert ja. Jeg har også følt et press i brystet som du beskriver, ikke vondt men ubehagelig. Det gikk over etter en uke.. Hvis det vedvarer eller du blir engstelig må du jo bare oppsøke lege.

Anonymkode: b3e60...07b

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som det er stress/angst relatert ja. Jeg har også følt et press i brystet som du beskriver, ikke vondt men ubehagelig. Det gikk over etter en uke.. Hvis det vedvarer eller du blir engstelig må du jo bare oppsøke lege.

Anonymkode: b3e60...07b

Hadde du det konstant i en uke, eller var det av og på? 

Jeg opplever det i gitte situasjoner, jevnlig de siste årene, ikke hver dag, men alt fra en gang på en mnd til flere ganger om dagen.. så er ikke konstant da 

Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan være angst. Mange pasienter jeg har jobbet med på psykiatrisk post beskriver det som trykk i brystet/ klemmer i brystet. Og så får de hjertebank, klamme og kalde hender, en følelse av rastløshet og katastrofetanker

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som angst/stress.

Anonymkode: 14e74...736

Skrevet (endret)

Synes du skal snakke med legen din om det uansett. Om det er angst eller noe annet er det ingen her som kan vite sikkert. 

Endret av Rumle

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...