Gjest Anonymous Skrevet 18. februar 2005 #1 Del Skrevet 18. februar 2005 Heisann, Når man har et vikariat på noen måneder og leverer inn oppsigelsen sin etter et par uker. Hvor lang er oppsigelsestiden da? Detter er i Oslo Kommune. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 18. februar 2005 #2 Del Skrevet 18. februar 2005 Jeg er ansatt som lærervikariat ut skoleåret og min oppsigelsestid er så vidt jeg vet 14 dager... Så da er det kanskje det samme i Oslo kommune. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 18. februar 2005 #3 Del Skrevet 18. februar 2005 2 uke etter arbeidsmiljøloven. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 19. februar 2005 #4 Del Skrevet 19. februar 2005 Takk, da satser jeg på det i tilfelle jeg får meg ny jobb! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilleba Skrevet 20. februar 2005 #5 Del Skrevet 20. februar 2005 Forøvrig skal oppsigelsestiden stå i arbeidsavtalen din. Ja, for det har du vel fått? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 21. februar 2005 #6 Del Skrevet 21. februar 2005 Det står et nummer i kontrakten min, men ikke selve oppsigelsestiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 21. februar 2005 #7 Del Skrevet 21. februar 2005 Under oppsigelsestid står dette: "Oppsigelsesfrister er fastsatt i "Avtale om oppsigelsesfrister i skoleverket ved ikrafttreden av opplæringslova (KUFs rundskriv F-35-99 pkt. 4), Arbeidsmiljølovens paragraf 58 (med unntak av paragraf 58 pkt. 1 og paragraf 58 A pkt. 2)." Noen som kan forklare meg hva dette betyr??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilleba Skrevet 21. februar 2005 #8 Del Skrevet 21. februar 2005 Ja, for å si det enkelt: I Arbeidsmiljøloven er oppsigelsesfristen en måned (men lenger for eldre arbeidstakere som har jobbet lenge). I særavtale for skoleverket, som rundskriv fra dep. henviser til, er gjensidig oppsigelsesfrist for fast tilsatte lærere tre måneder. For midlertidig ansatte er den en måned. Særavtalen er, med andre ord, litt bedre enn Arbeidsmiljøloven, og det er selvsagt den beste avtalen som gjelder! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilleba Skrevet 21. februar 2005 #9 Del Skrevet 21. februar 2005 Her er forresten kopi av særavtalen: 3. Tilpasning til arbeidsmiljøloven 3.1 Arbeidsmiljøloven § 58 pkt. 1 fravikes for undervisningspersonale i grunnskolen og den videregående skolen, slik at gjensidig oppsigelsesfrist er 3 måneder. 3.2 Arbeidsmiljøloven § 58 A pkt. 2 fravikes for undervisningspersonale i grunnskolen og den videregående skolen når det gjelder midlertidige tilsettinger, slik at gjensidig oppsigelsesfrist er 1 måned regnet fra oppsigelsestidspunktet for oppsigelser før avtalens utøp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 21. februar 2005 #10 Del Skrevet 21. februar 2005 Har funnet ut at det er to ukers oppsigelsestid i prøveperioden... Men takk for svar Lilleba! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilleba Skrevet 21. februar 2005 #11 Del Skrevet 21. februar 2005 Ja, hvis du har prøvetid, er det 14 dager. Men er du sikker på du er i prøvetid? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 21. februar 2005 #12 Del Skrevet 21. februar 2005 Hmm...nei... Hvordan kan jeg finne ut det uten å måtte spørre arbeidsgiver? Har du noen råd? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilleba Skrevet 21. februar 2005 #13 Del Skrevet 21. februar 2005 Det skal stå i arbeidsavtalen. Men i skoleverket er det ikke vanlig å bruke det for vikarer uten godkjent utdanning. De vil jo aldri få fast tilsetting likevel. Jeg tror derfor at du har en oppsigelsestid på en måned, basert på den informasjonen du tidligere har kommet med her. Du må da jobbe ut mars måned, for en oppsigelse går fra den første i måneden etter du har levert den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilleba Skrevet 21. februar 2005 #14 Del Skrevet 21. februar 2005 Sløyfet dette, for jeg rettet det i hovedinnlegget Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 21. februar 2005 #15 Del Skrevet 21. februar 2005 I arbeidsmiljøloven så er det en måneds oppsigelsestid som følger fra den første i måneden etter at du sier opp. (Feks hvis du sier opp den 10. mars må du jobbe ut april) Lærerne har et unntak fra denne paragrafen, dvs at når man har et vikariat med en måneds oppsigelsestid, så gjelder det en måned fra den datoen du sier opp. Så sier du opp den 10. mars, må du jobbe til 10. april.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 21. februar 2005 #16 Del Skrevet 21. februar 2005 Men er det et sted jeg kan ringe for å sjekke dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilleba Skrevet 22. februar 2005 #17 Del Skrevet 22. februar 2005 Beklager Hannemor, men jeg har forvirret deg litt. Jeg ble for fascinert av Arbeidsmiljøloven-hehe. "Gjest" har nemlig helt rett. Det er en måned fra du leverer inn. Hvis du ser på siste setning i kopien av rundskriv F-35/99 som jeg har i et innlegg lenger oppe, så står det jo nettopp det. Det er en særavtale som partene ble enig om i protokoll av 25. mars 99. Her kommer den igjen: "Arbeidsmiljøloven § 58 A pkt. 2 fravikes for undervisningspersonale i grunnskolen og den videregående skolen når det gjelder midlertidige tilsettinger, slik at gjensidig oppsigelsesfrist er 1 måned regnet fra oppsigelsestidspunktet for oppsigelser før avtalens utøp." Dette er egentlig helt klokkeklart, og du behøver ikke ringe noen steder. Det ER slik. Bare send inn oppsigelsen din så fort som mulig, du! Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå