Fru Lotus Skrevet 30. mars 2018 #1 Skrevet 30. mars 2018 Hei! Har fått plantar fascitt. Meget smerterfullt spesiellt i ene foten. Har gått på kortisonkur, uten hell. Holder nå på med trykkbølgebehandling, men lurer på om dette faktisk kan hjelpe eller om det er "bortkastede" penger. Er jo en helt for jævlig smertefull behandling. Noen av dere som har effekt av andre behandlingsmetoder? Eller som vet om trykkbølgebehandling er veien å gå? Har fått støpte såler slik at jeg skal gå riktig, da jeg overpronerer og er plattfot. Håper på svar!
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2018 #2 Skrevet 31. mars 2018 Har ikke noe svar, men jeg har mest sannsynelig det samme. Men fikk du støtte til støpte såler eller måtte du betale de selv? Anonymkode: 4ac73...d2f
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2018 #3 Skrevet 31. mars 2018 Fungere veldig bra på meg, men kom tilbake etter ca ett år. Tok da ny runde, og da ble det mye værre. Endte med å operere og har siden vært frisk som en fisk! Anonymkode: 47887...2cc
punkyB Skrevet 31. mars 2018 #5 Skrevet 31. mars 2018 Jeg har hatt det 2 ganger og fått trykkbølgebehandling begge ganger. Første gangen fungerte det veldig bra - andre gangen fungerte det også men tok litt tid. Jeg hadde det aldri kjempevondt men føler trykkbølgebeh. tok vekk det ømme. Men det mest viktige er å gjøre øvelser slik at du får litt sterkere muskulatur , ellers vil det bare komme tilbake.
Gjest Herr Heftig Skrevet 31. mars 2018 #6 Skrevet 31. mars 2018 Jeg hadde det i ene foten før. Måtte kjøpe nye sko og tok 6 måneders pause fra løping.
Fru Lotus Skrevet 31. mars 2018 Forfatter #7 Skrevet 31. mars 2018 6 timer siden, visp skrev: Hva slags lege diagnostiserer dette? Både fastlege, men også kiropraktor og fysio.
Fru Lotus Skrevet 31. mars 2018 Forfatter #8 Skrevet 31. mars 2018 6 timer siden, punkyB skrev: Jeg har hatt det 2 ganger og fått trykkbølgebehandling begge ganger. Første gangen fungerte det veldig bra - andre gangen fungerte det også men tok litt tid. Jeg hadde det aldri kjempevondt men føler trykkbølgebeh. tok vekk det ømme. Men det mest viktige er å gjøre øvelser slik at du får litt sterkere muskulatur , ellers vil det bare komme tilbake. Hvor mange behandlinger med trykkbølger gjennomførte du den første gangen? Gjorde du spesifikke øvelser?
Fru Lotus Skrevet 31. mars 2018 Forfatter #9 Skrevet 31. mars 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Fungere veldig bra på meg, men kom tilbake etter ca ett år. Tok da ny runde, og da ble det mye værre. Endte med å operere og har siden vært frisk som en fisk! Anonymkode: 47887...2cc Hvordan opererer man noe slikt?
Fru Lotus Skrevet 31. mars 2018 Forfatter #10 Skrevet 31. mars 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Har ikke noe svar, men jeg har mest sannsynelig det samme. Men fikk du støtte til støpte såler eller måtte du betale de selv? Anonymkode: 4ac73...d2f Jeg betalte de selv.
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2018 #11 Skrevet 31. mars 2018 Har brukt det på akilles tenditt. Kjempevondt først, men ble bedre utover i behandlingen. Fikk også noen strekk og styrkeøvelser og jeg ble helt bra. Må vedlikeholde med å strekke og styrke muskulaturen. Kjenner sjelden noe til det i dag, ca fem år siden jeg fikk behandling. Vil absolutt anbefale at du fullfører behandlingen. Anonymkode: a30df...f63
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2018 #12 Skrevet 31. mars 2018 Har hatt det i 4 år nå i varierende grad, periodevis store smerter. Prøvde trykkbølgebehandling, mange behandlinger, opplevde noe bedring men kom fort tilbake. Støpte såler hjalp vekdig mye. Men må vere flink å bruke dem alltid og de tar en del plass i skoa (brede). Anonymkode: 1455e...aec
punkyB Skrevet 31. mars 2018 #13 Skrevet 31. mars 2018 1 time siden, Fru Lotus skrev: Hvor mange behandlinger med trykkbølger gjennomførte du den første gangen? Gjorde du spesifikke øvelser? Ikke mer enn 6 tror jeg. Gjør mye tåhevinger - ellers er generelle øvelser for bein bra , trener mye ettbensøvelser .
AnonymBruker Skrevet 1. april 2018 #14 Skrevet 1. april 2018 Hvor mye koster en slik behandling? Anonymkode: a4ef7...637
Fru Lotus Skrevet 3. april 2018 Forfatter #15 Skrevet 3. april 2018 På 1. april 2018 den 23.52, AnonymBruker skrev: Hvor mye koster en slik behandling? Anonymkode: a4ef7...637 Hele behandlingen koster 1000 kr nesten. Da er det oppknekking, massasje og trykkbølger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå