Saeria Skrevet 18. februar 2005 #1 Skrevet 18. februar 2005 Ja.. her kommer et hjertesukk fra meg. Jeg har lenge handlet mine produkter hos Esthetique, fordi de i betjeningen er greie, og dessuten fikk jeg stort sett alltid prøver når jeg handlet der. De prøvene er så greie, og jeg har ofte komt tilbake senere og handlet produkter jeg har fått testere på. Men det siste året har jeg ikke skjønt meg på policyen deres i det hele tatt. Før fikk jeg prøver hvis jeg handlet for et par hundrelapper. For noen dager siden stod en ung, pen mann foran meg. Han handlet for et par hundre kroner og fikk en drøss med prøver, noe den eldre damen bak kassa sa til han. Hun kvitret: "Jeg har lagt ved maaaange prøver til deg!" Jeg handler for nesten 800 kroner, og får ikke en dritt! Jeg var hyggelig og blid, så hun kan ikke ha vært sur på meg. Jeg vet prøver er en filleting, men når en handler for så mye kan det vel ikke være så vanskelig å legge ved noen prøver som takk for handelen og velkommen tilbake. Dessuten får de jo ofte mer salg av det. Det er ikke første gangen at jeg har vært i en liknende situasjon. Har sendt en mail til det parfymeriet i kveld og spurt om de har en policy på utdeling av prøver, eller om det er trynefaktor det går i...venter på svar. Flere som har opplevd noe liknende dette? Sånn...godt å få sutret litt. :oops:
Scheherazade Skrevet 18. februar 2005 #2 Skrevet 18. februar 2005 DU, det der har faktisk jeg også opplevd. Ene kompisen min handlet julegaver på Parfymelle, to deodoranter bare, og viste stolt frem fire sånne småtuber på 5ml fra Biotherm. Tror det var noe krem og øyegele. Urettferdig! For jeg har ikke fått noe på lenge. :evil: Men så kjenner søsteren min en som jobber på parfymeri og hun sa at de fikk ikke så mye pøver og stæsj som de gjorde før. Hun sa også at det de fikk for en stor del prøver for gutta. Hun mente at det er fordi at nå vil kosmetikkbransjen kuppe guttene. Ikke så drastisk da, men at menn er satsingsområde for tiden er forsåvidt velkjent. Håper det ikke er sant, men ser unektelig slik ut. Har ikke fått noe godis siste tre-fire gangene jeg har handlet over disk. På EDS, Beautybridge og Lookfantastic derimot... Snille nettbutikkene Løsningen er rett og slett å spørre om du kan få. Jeg spurte etter foundationprøver for et par uker siden, og fikk fra både Clarins, Lancome og Helena Rubenstein. Spesielt Clarins har ofte annonser i blader der de oppfordrer til å gå innom parfymeri og spørre om prøver. Skjønner at jeg kanskje virker som en som handler UTELUKKENDE for å få prøver Neinei, bare en hyggelig bonus når det skjer!
Gjest Anonymous Skrevet 18. februar 2005 #3 Skrevet 18. februar 2005 Pleier dere å få prøver på lookfantastic???
Saeria Skrevet 18. februar 2005 Forfatter #4 Skrevet 18. februar 2005 Jeg kommer nok til å handle en del på nettbutikkene etterhvert. Har hørt så mye pent om dem. Dumt med de prøvegreien...men, men...det er jo ikke det viktigste...er bare så kos å få når en bruker en halv formue i en butikk. (Ja, for en studerende jente er 800 kroner mye. )
Gjest Anonymous Skrevet 18. februar 2005 #5 Skrevet 18. februar 2005 På min Esthetique får jeg alltid masse prøver. Nå sist lagde de også en prøve til meg av kremen til Eternity Moment fordi de ikke hadde prøve av parfymen. Super service, ALLTID.
Gjest Gjesta Skrevet 18. februar 2005 #6 Skrevet 18. februar 2005 Jeg får alltid masse prøver; ofte spør de om det er noe jeg vil ha prøve på, og hvis de ikke har, lager de en prøve til meg. Og jeg handler IKKE for gigasummer....Tror det er opp til hver enkelt ekspeditør :-?
Gjest gjest 0 Skrevet 18. februar 2005 #7 Skrevet 18. februar 2005 Det er så synd at det er mange som er gniene på slike ting! En annen ting jeg tenker på er når man handler på tax free rundt omkring i verden. Jeg vet ikke om de får mange prøver jeg, men det kunne vært hyggelig med en prøve på et annet produkt av samme merke når man handler en ting. Ellers har jeg nesten aldri fått en eneste prøve på parfymerier hvis jeg ikke har spurt om det Pam
Tusseline Skrevet 18. februar 2005 #8 Skrevet 18. februar 2005 Hmm... jeg hadde også reagert på det. Kan jo hende at hun rett og slett bare glemte ut å gi deg prøver?
Smilla78 Skrevet 18. februar 2005 #9 Skrevet 18. februar 2005 Jeg får alltid prøver på esthetique. Handler så mye der at jeg har blitt vip kunde. Får t.o.m masse prøver i posten.
Saeria Skrevet 19. februar 2005 Forfatter #10 Skrevet 19. februar 2005 Hmm... jeg hadde også reagert på det. Kan jo hende at hun rett og slett bare glemte ut å gi deg prøver? Joda, men hun gjorde så stort nummer ut av at kunden foran meg fikk, dessuten fikk jeg en følelse av at hun ikke hadde lyst å ekspedere meg så lenge. Fine fruer bak meg må skjønne. :-? Det er bare det at det har skjedd så ofte i det siste. Men...det kan være hun glemte. Synes bare det er så kos å få prøver.
Gjest Leola Skrevet 19. februar 2005 #11 Skrevet 19. februar 2005 Jeg sluttet å handle på Esthetique nettopp av samme grunn. Når man kjøper masse dyre ting og er "fast kunde" så bør de kunne dele ut prøver. Synes hele betjeningen på mitt lokale Esthetique-parfymeri er veldig lite sympatiske. Nå handler jeg kun på Parfymelle hvor betjeningen alltid er blid og imøtekommende - i tillegg fører de mitt yndlingsmerke, Decleore :-) Må legge til at jeg har jobbet på parfymeri selv og vet hvor mye prøver de har til utdeling.
camilla26 Skrevet 19. februar 2005 #12 Skrevet 19. februar 2005 jobber man i butikk så skal man behandle kundene like bra. jeg personlig går ikke å handler i butikker der folk ikke behandler meg bra. Eks: Var på only, betjeningen sto å gjorde narr av kundene som kom inn.
Saeria Skrevet 19. februar 2005 Forfatter #13 Skrevet 19. februar 2005 Det er liksom det som er så dumt hos meg. På Parfymelle er betjeningen ufordragelig. Sånn der ser ned på deg typer, fordi det er tydelig at jeg som studerer ikke akkurat har baken full av penger. Jeg liker vel da å ta vare på meg selv, og se fin ut selv om jeg ikke alltid har så mye midler til rådighet?!? :-? Er ikke alltid likvid, nei. Det er et parfymeri hvor jeg har fått god service på, men det er så krøkkete for meg å komme meg dit. Men på Esthetique på Amandasenteret i Haugesund, kommer derfra, har jeg alltid fått ypperlig service. :D Det er spesiellt ei dame som er kjempegrei. Hun har behandlet meg kjempebra siden jeg begynte å handle der i 16 års alderen. Jaja..Håper jeg får svar på mailen, og så får jeg satse litt på strawberrynet og lookfantastic fremover.
Gjest Cuddly Skrevet 19. februar 2005 #14 Skrevet 19. februar 2005 Bare så det er sagt; jeg har handlet 20 ganger på SN, og vet-ikke-hvor mange ganger på LF, men har aldri sett snurten av en prøve...
IdaC Skrevet 19. februar 2005 #16 Skrevet 19. februar 2005 Jeg får alltid prøver på to av Esthetique parfymeriene jeg handler mye på. Damene der kjenner meg, og vet jeg jeg er fast kunde, mens på den tredje, jobber det en eldre dame, som sjelden eller aldri spørr om jeg vil ha hjelp, og dersom jeg kjøper noe der, får jeg aldri prøver og hun vil gjøre seg fortest mulig ferdig med meg. Tror kanskje at hun tror at jeg er så ung og ikke har penger å bruke der... Hadde det ikke vært for at de er de eneste som fører Guerlain i byen, så ville jeg aldri vært innom.
Gjest Gjesta Skrevet 19. februar 2005 #17 Skrevet 19. februar 2005 Jeg synes ofte disse parfymeridamene er mennesker som ser ned på deg, jeg har ikke mye skryte av på de butikkene vi har her ihvertfall.. Jeg går heller til ett annet parfymeri og handler..
Gjest Daniella_ Skrevet 19. februar 2005 #18 Skrevet 19. februar 2005 får man prøver på sn? Nei.. :-?
Saeria Skrevet 19. februar 2005 Forfatter #19 Skrevet 19. februar 2005 camilla26: Ikke noe hyggelig å gå inn i en butikk hvor betjeningen gjør narr av kunder, uansett hvilken butikk det er. Synd at disse ansatte ødelegger så mye for de som er greie og hjelpsomme. Cuddly: Selv om en kanskje ikke får prøver på sn eller lf, så sparer man hvertfall penger i forhold til parfymeriene. Venter uansett fortsatt på svar fra parfymeriet.
Gjest Anonymous Skrevet 19. februar 2005 #20 Skrevet 19. februar 2005 Saeria: hev deg over de sure kjerringene. Du studerer, men hva slags utdannelse har de bak en parfymeri-disk å skilte med? Hudpleieskole i ett år eller noe? Jeg tror endel av de 40-50-60-års gamle damene som jobber på Esthetique har sniffet for mye parfyme jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå