AnonymBruker Skrevet 30. mars 2018 #1 Skrevet 30. mars 2018 Eksen og jeg har en felles datter på 15 år. Det ble slutt mellom oss når hun var 3 år, og han har siden dette hatt varierende samvær med henne. Per nå er hun hos ham annenhver helg. Det har vært mye krangling mellom ham og meg igjennom årene, men det har roet seg veldig de siste 4-5 årene. Vi har hatt flere runder på familievernkontoret, mye pga hans manglende ansvarsfølelse og -vilje (satt henne i flere farlige situasjoner når hun var liten, ikke interessert i å følge opp ift. hennes fritidsaktiviteter, skole, det meste egentlig), og fordi han drikker MYE. Jeg har trodd at han har roet seg de siste årene, men har nå fått en telefon fra dama hans om at det har han ikke. Han drikker hele tiden omtrent, er full når datteren vår er der, bryr seg ikke om henne eller hva hun gjør i det hele tatt. Dessuten sitter han og bare slenger dritt om meg, om hvor fælt datteren vår har hatt det hos meg gjennom årene, også mens hun sitter og hører på. Masse løgner om meg, som sikkert datteren vår tror er sant... Datteren min har ikke sagt noe om dette til meg, og hvis jeg spør så vil hun nok heller ikke si noe (er veldig lojal ovenfor faren sin..). Akkurat nå er jeg egentlig litt rådvill om hvordan jeg skal gripe dette fatt. Skal jeg nekte ham å ha henne så lenge han holder på sånn? Han har holdt på sånn bestandig, både med drikking og løgner, var sånn når vi var sammen også. Er det noen som har noen gode råd? Anonymkode: f60c2...e67
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2018 #2 Skrevet 30. mars 2018 Melde han til barnevernet? Anonymkode: 645b4...47a 1
Gjest mayash24 Skrevet 30. mars 2018 #3 Skrevet 30. mars 2018 (endret) Om han drikker mye og ikke er ugrei når dattera di er tilstedet så anbefaler jeg deg sterkt å snakke og få hjelp fra barnevernet. De vil hjelpe deg og dattera di håper alt ordner seg. Endret 31. mars 2018 av mayash24
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2018 #4 Skrevet 30. mars 2018 Åj. Dette var som å lese om min egen bror som hadde samvær hos far. Sa ikke en dritt før han klikka helt spontant på mamma i en alder av 22. Ta tak NÅ! Er ikke sikkert dama hans snakker sant heller, men dette må du komme til bunns i. Kanskje datteren din skal få snakke med noen på FK alene? Anonymkode: c7c9d...347 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2018 #5 Skrevet 30. mars 2018 Men ønsker datteren deres overhodet å være hos ham? Anonymkode: 0df02...e73
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2018 #6 Skrevet 30. mars 2018 2 minutter siden, AnonymBruker said: Skal jeg nekte ham å ha henne så lenge han holder på sånn? Det kan du faktisk ikke. Datteren din er gammel nok til å bestemme selv. Når det er sagt er det selvsagt ikke en ideell situasjon at hun er hoe en far som drikker slik du beskriver det. Du må gjøre noe med situasjonen. Anonymkode: a69d0...ac3 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2018 #7 Skrevet 30. mars 2018 Si til datteren din at hun ikke skal dra dit. Anonymkode: a3cfc...b31
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2018 #8 Skrevet 30. mars 2018 Prat med henne. Vær ærlig å spørr om hun har det bra. Og om hun tror pappa har det bra. Det er det første du gjør. Så kan du se videre hva du vil og trenger å gjøre. Anonymkode: 1d75c...614 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2018 #9 Skrevet 30. mars 2018 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men ønsker datteren deres overhodet å være hos ham? Anonymkode: 0df02...e73 Ja hun vil være hos ham, det er ihvertfall det hun sier når jeg spør... TS Anonymkode: f60c2...e67
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2018 #10 Skrevet 30. mars 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Prat med henne. Vær ærlig å spørr om hun har det bra. Og om hun tror pappa har det bra. Det er det første du gjør. Så kan du se videre hva du vil og trenger å gjøre. Anonymkode: 1d75c...614 Ja det var det jeg tenkte jeg skulle gjøre og. Men jeg er ganske sikker på at hun kommer til å si at alt er greit, at han ikke drikker så mye og at det er dama hans som bare er sur og grinete hele tia (det er det hun har sagt i det siste, om dama hans. Ikke rart hun er sur og grinete hvis det er sånn han er hele tia...) TS Anonymkode: f60c2...e67 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2018 #11 Skrevet 30. mars 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja det var det jeg tenkte jeg skulle gjøre og. Men jeg er ganske sikker på at hun kommer til å si at alt er greit, at han ikke drikker så mye og at det er dama hans som bare er sur og grinete hele tia (det er det hun har sagt i det siste, om dama hans. Ikke rart hun er sur og grinete hvis det er sånn han er hele tia...) TS Anonymkode: f60c2...e67 Det tror jeg oså om dette stemmer. Ungen er nok skakkjørt til hun blir voksen nok selv til å se at ting ikke er normalt. Men vanskelig å gi råd på nett. Vi vet ikke om det er du, far eller dama til far som lyver. Kontakt FK og gi samme tilbud til din datter. Anonymkode: c7c9d...347
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2018 #12 Skrevet 30. mars 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det tror jeg oså om dette stemmer. Ungen er nok skakkjørt til hun blir voksen nok selv til å se at ting ikke er normalt. Men vanskelig å gi råd på nett. Vi vet ikke om det er du, far eller dama til far som lyver. Kontakt FK og gi samme tilbud til din datter. Anonymkode: c7c9d...347 Ja kanskje FVK er en løsning? Har klart å unngå å dra henne inn i "kranglene" våre tidligere, men det er kanskje på tide å involvere henne. Anonymkode: f60c2...e67
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2018 #13 Skrevet 30. mars 2018 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja kanskje FVK er en løsning? Har klart å unngå å dra henne inn i "kranglene" våre tidligere, men det er kanskje på tide å involvere henne. Anonymkode: f60c2...e67 Slik dere beskriver det har jo alle rundt henne sviktet, så ja. Anonymkode: c7c9d...347
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2018 #14 Skrevet 31. mars 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Slik dere beskriver det har jo alle rundt henne sviktet, så ja. Anonymkode: c7c9d...347 Nja,slik jeg ser det handler det ikke om å skulle "dra henne inn i kranglene deres" - men om å hjelpe ei jente som har en far som driker mer enn det som er bra. Kanskje er det greiere om du er en støtteperson for henne her, og ikke eksen til faren hennes? Viktig å skille mellom disse rollene synes jeg, så det ikke blir en sak om et forholdet mellom deg og far,men om ei jente som kankje trenger hjelp til å forholde seg til faren sin. Dette ble litt knotete skrevet,og jeg vet på ingen måte hvordan akkurat deres situasjon er,men det er viktig for meg å få frem det å huske på at det er HUN som må stå i sentrum her hele tiden - sånn at uoppgjorte og vanskelige saker mellom deg og barnefar ikke dukker opp og forkludrer akkurat denne situasjonen. Lyke til ts, og så utrolig bra at du synes å ha ressurser og omsorg til å gjøre det beste for datteren din Anonymkode: 690f3...d38
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2018 #15 Skrevet 31. mars 2018 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Nja,slik jeg ser det handler det ikke om å skulle "dra henne inn i kranglene deres" - men om å hjelpe ei jente som har en far som driker mer enn det som er bra. Kanskje er det greiere om du er en støtteperson for henne her, og ikke eksen til faren hennes? Viktig å skille mellom disse rollene synes jeg, så det ikke blir en sak om et forholdet mellom deg og far,men om ei jente som kankje trenger hjelp til å forholde seg til faren sin. Dette ble litt knotete skrevet,og jeg vet på ingen måte hvordan akkurat deres situasjon er,men det er viktig for meg å få frem det å huske på at det er HUN som må stå i sentrum her hele tiden - sånn at uoppgjorte og vanskelige saker mellom deg og barnefar ikke dukker opp og forkludrer akkurat denne situasjonen. Lyke til ts, og så utrolig bra at du synes å ha ressurser og omsorg til å gjøre det beste for datteren din Anonymkode: 690f3...d38 Tusen takk for fine ord Jeg har vært og hentet henne hos far idag, hun ville ikke være der lengre. Far kom og lurte på hva som skjedde når jeg var der, var visst ingen av de som ville snakke med ham idag... (han har vært på fylla hele natta). Har hatt en prat med datteren min etter det, og hun er drittlei drikkingen og løgnene hans nå. Hun hadde også fått prata ut med dama hans i går kveld, og de hadde hatt en hyggelig kveld (frem til pappan kom hjem). Hun kan bekrefte at han drikker hele tiden, og at han slenger masse dritt om meg, i tillegg til alle andre. Hun sier selv at hun ikke orker å høre på det og bare lar være å svare ham når han holder på sånn. Jeg tror nok det tar litt tid før hun drar tilbake nå, jeg har sagt til henne at hvis hun ikke vil dit så er det helt greit. Har også tenkt på det du sier om dama hans, og jeg har kommet til at jeg ikke vil blande meg inn i deres forhold. Dette handler om datteren min, og så lenge hun ikke er der skal jeg heller ikke involvere meg i hva som skjer der. TS Anonymkode: f60c2...e67 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå