Energi-jenta Skrevet 30. mars 2018 #1 Skrevet 30. mars 2018 (endret) Hei, Mange venninner jeg kjenner som allerede har giftet seg har fått hjelp fra foreldrene. Det som ofte går igjen da er at brudeparet betaler 1/3, foreldrene til bruden betaler 1/3 og foreldrene til brudgommen betaler 1/3. Nå har jeg akkurat blitt fortalt av foreldrene mine at de ikke har tenkt å støtte oss med en eneste krone til bryllupet vårt. At vi bare kan gifte oss på rådhuset og "bli ferdig med det" slik som de gjorde. En annen ting jeg vil nevne er at de har økonomisk hjulpet storebroren min i alle år som har brukt opp alle pengene hans på hobbyene sine båt og bil. De mener at det er helt greit å hjelpe han økonomisk i voksen alder siden det er synd på han, at han ikke har penger. Hva mener dere? Er dette rettferdig? Eller har jeg lov å være skuffet over forskjells-behandlingen mellom meg og broren min? Og at foreldrene ikke ønsker å hjelpe noe til med bryllupet til datteren deres? Endret 30. mars 2018 av Energi-jenta
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2018 #2 Skrevet 30. mars 2018 Vi betalte alt selv, og det er det som er vanlig i min krets. Anonymkode: 30183...303 7
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2018 #3 Skrevet 30. mars 2018 Det er helt vanlig at man betaler bryllup selv. Forskjellsbehandligen får du ta opp i en annen setting Anonymkode: 780a1...79b 8
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2018 #4 Skrevet 30. mars 2018 Foreldrene våre betalte alt. Det er vel ikke noe spesielt som er vanlig, noen støtter med noe, noen med alt og noen med ingenting. Anonymkode: f28e1...f66 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2018 #5 Skrevet 30. mars 2018 Forskjellsbehandling er ikke greit, men normalen her i landet er nok at man betaler for bryllupsfest selv. Anonymkode: 86436...9bd 7
HederaHelix Skrevet 30. mars 2018 #6 Skrevet 30. mars 2018 Vi betalte alt selv. Dere blir kanskje forskjellsbehandlet, men er det ikke deilig å kunne si at dere klarer dere selv? 6
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2018 #7 Skrevet 30. mars 2018 Før var det ihvertfall sånn at brudens foreldre betalte alt unntatt drikke/alkohol, det var det brudgommens foreldre som betalte. Anonymkode: 90132...654 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2018 #8 Skrevet 30. mars 2018 I motsetning til venninnene dine har du fornuftige foreldre. Hadde aldri kastet bort penger på bryllup for mine barn. Hus, regninger og støtte i dårlige tider derimot kan de gjerne få. Anonymkode: 12cd5...5c6 7
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2018 #9 Skrevet 30. mars 2018 17 minutter siden, Energi-jenta skrev: Hei, Mange venninner jeg kjenner som allerede har giftet seg har fått hjelp fra foreldrene. Det som ofte går igjen da er at brudeparet betaler 1/3, foreldrene til bruden betaler 1/3 og foreldrene til brudgommen betaler 1/3. Nå har jeg akkurat blitt fortalt av foreldrene mine at de ikke har tenkt å støtte oss med en eneste krone til bryllupet vårt. At vi bare kan gifte oss på rådhuset og "bli ferdig med det" slik som de gjorde. En annen ting jeg vil nevne er at de har økonomisk hjulpet storebroren min i alle år som har brukt opp alle pengene hans på hobbyene sine båt og bil. De mener at det er helt greit å hjelpe han økonomisk i voksen alder siden det er synd på han, at han ikke har penger. Hva mener dere? Er dette rettferdig? Eller har jeg lov å være skuffet over forskjells-behandlingen mellom meg og broren min? Og at foreldrene ikke ønsker å hjelpe noe til med bryllupet til datteren deres? Synes det er riktig å betale for sitt eget bryllup. Og når dere har råd til det, enten dere gjør det rimelig eller dyrt, synes jeg det er simpelt å forvente at foreldrene skal betale. Anonymkode: 70d79...f94 3
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2018 #10 Skrevet 31. mars 2018 Jeg syns det er helt greit at de ikke vil betale for bryllupet ditt (eller støtte dere med noen kroner), men forskjellsbehandlingen mellom deg og broren din syns jeg er litt dårlig gjort. Men hvis broren din har økonomiske problemer, så må da foreldrene dine få lov til å hjelpe han hvis de har lyst og råd. Anonymkode: ea28d...985
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2018 #11 Skrevet 31. mars 2018 Vi er så heldige at vi får dekket lokale, mat og alkohol av våre foreldre. Det er overhodet ikke noe vi tok som en selvfølge, og vi er veldig takknemlige. Anonymkode: 031f1...149
Gjest O.G. Skrevet 31. mars 2018 #12 Skrevet 31. mars 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg syns det er helt greit at de ikke vil betale for bryllupet ditt (eller støtte dere med noen kroner), men forskjellsbehandlingen mellom deg og broren din syns jeg er litt dårlig gjort. Men hvis broren din har økonomiske problemer, så må da foreldrene dine få lov til å hjelpe han hvis de har lyst og råd. Anonymkode: ea28d...985 Ikke enig, da lærer han seg jo ikke å klare seg selv.
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2018 #13 Skrevet 31. mars 2018 Forskjellsbehandling er ikke bra, men ellers er det veldig vanlig i dag å betale for bryllupet selv. Tidligere var det motsatt, da sto gjerne brudens foreldre det meste av selskapet og brudgommens foreldre betalte drikkevarene. Heldigvis står de fleste for sitt eget bryllup i dag, det skulle bare mangle. Anonymkode: 0698a...315 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2018 #14 Skrevet 31. mars 2018 Foreldrene våre insisterte på å betale alt. Det er vanlig i deres hjemland. Anonymkode: c96b6...5dc 1
tirben Skrevet 31. mars 2018 #15 Skrevet 31. mars 2018 Skjønner ikke at man i det hele tatt kan forvente at foreldre skal betale for barnas bryllup? Det kommer ikke jeg til å gjøre når den tid kommer.
Petunius Skrevet 1. april 2018 #16 Skrevet 1. april 2018 Forskjellsbehandlinga er ikke greit. Det synes jeg du skal si til dem. Vi har fått 50 000 av mamma og pappa som vi kan bruke på bryllup :-) Min søster som ikke skal gifte seg har fått det samme. 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2018 #17 Skrevet 1. april 2018 Du kan absolutt bli skuffet over forskjellsbehandlingen. Det er ikke greit. Hos oss betalte vi stort sett selv, men svigers spytta noen tusen inn for innkjøp av pynt/leie av duker. Venninnen min som giftet seg året etter, og der delte de 1/3 mellom brudepar, brudd familie og brudgommens familie. Det hele kommer vel litt an på familienes økonomi, holdning til bryllup og prioriteringer... Anonymkode: 249bd...9d5 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2018 #18 Skrevet 1. april 2018 Fra farsarven, var en del av pengene øremerket bryllup. Det hadde han spart siden jeg var en baby. Det samme har svigerforeldrene mine gjort for mannen min, men det er ikke vanlig i vår vennekrets. Siden vi har romslig økonomi, har vi egen bryllupssparekonto til barnet vårt. Anonymkode: 5d517...6ac 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2018 #19 Skrevet 1. april 2018 Nei, det betaler jeg da selv. Ærlig talt.. Anonymkode: a1872...487
AnonymBruker Skrevet 1. april 2018 #20 Skrevet 1. april 2018 Her fikk vi 10 000 hver, vi er 4 søsken. Fra mine svigerforeldre fikk vi 6000. Forventet ikke noe, hadde spart opp penger selv. Forskjellsbandlingen synes jeg derimot st du skal ta opp! Spør hvorfor han får og ikke du. Hadde aldri funnet meg i det, regner med han har jobb og tjener sine egne penger han også? Anonymkode: ca1d0...632 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå