Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en masse sanger som ikke har riktige ID3 tagger, så på MP3 spilleren min er det et salig rot. Dette har jeg tenkt å gjøre noe med, men liker ikke helt programmet som kom med mp3spilleren. Derfor tenkte jeg å forandre taggene med et annet program. Er det noen som vet om det er samme hvilket program jeg gjør dette i? Hvis jeg har laget tagger i et program, vil de samme taggene bli overført til alle program jeg bruker, og til MP3 spilleren (Creative Zen Touch)?

(Er det også noen som anbefaler et program hvor dette kan gjøres forholdsvis enkelt? Prøvde WinAmp, og syntes det var ganske lettvint der)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er det sama kva program du brukar ja - infoen blir lagra i standard format inne i sjølve filene.

Kva program som er best til det veit eg ikkje - eg veit det er program som eignar seg godt om du har mange filer som skal endrast slik, gjerne automatisk frå filnamnet. Men veit ikkje namnet på nokre av dei. (Tippar eit søk på Google bør finna det greitt om det er det du er ute etter.)

Skrevet
Og for å svara meg sjølv: Eit raskt søk på Google gav meg bl.a. denne sida: http://www.mp3machine.com/win/ID3-TAG/

Burde vera litt å velgja mellom der ;)

Tusen takk for hjelp! Trodde man bare kunne gjøre dette igjennom feks winamp eller lignende, så tenkte ikke på å gjøre et søk engang.

Nå skal det bli orden i MP3ene :)

Skrevet

Det absolutt beste programmet til id3-tagging (etter min mening) er

www.mp3tag.de/en/

Det finnes ingenting innen tagging dette programmet ikke kan gjøre! Anbefales på det varmeste!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...