AnonymBruker Skrevet 30. mars 2018 #1 Skrevet 30. mars 2018 Han var ikke det før, men nå har han blitt en sur gammel gjerrigknark. Han kjefter på meg fordi jeg bruker penger, og jeg liker litt kvalitet når det gjelder mat. Selvfølgelig fins det billig mat som er god også, men har smakt noe mat av billigmerker som ikke var god. Fortsatt mener han at jeg skal kjøpe det som er billig bare fordi det er billig. greit nok å være gjerrig på sine egne penger, men hvorfor legge seg opp i hvordan andre bruker sine penger? Jeg sa en gang at hvis jeg skal ha pølser så syns jeg gilde er best, og coca Cola er best når jeg skal ha Cola., da ble han nesten sint og sa at sånt tull orket han ikke å høre på. Jeg kjøper ikke vond mat uansett om den er billig eller dyr, man sparer ikke på å kjøpe en haug med mat man ikke spiser opp. Mamma må holde det skjult hver gang hun kjøper seg nye klær fordi han blir så sur. Jeg bor ikke der, men er der noen ganger på besøk og da kjøper jeg min egen mat og drikke stort sett bortsett fra middag. Anonymkode: 550fb...58e 4
AnonymBruker Skrevet 2. april 2018 #3 Skrevet 2. april 2018 Er han gjerrig betyr jo det mer arv til deg når den tid kommer... Anonymkode: 86a52...bdf 4
AnonymBruker Skrevet 3. april 2018 #4 Skrevet 3. april 2018 Kanskje han sliter økonomisk? Anonymkode: 55a74...282
AnonymBruker Skrevet 3. april 2018 #5 Skrevet 3. april 2018 Har de blitt pensjonister? Da får de mindre penger hver måned, og må legge om deretter. At han legger seg opp i dine ting er unødvendig. Kanskje han er deprimert. Anonymkode: 6a75f...80d 1
Muskath Skrevet 3. april 2018 #6 Skrevet 3. april 2018 (endret) Det er jo veldig spesielt at du må kjøpe med deg egen mat når du er på besøk hos foreldrene dine og spiser der. Det kan jo virke provoserende på din far. Du kan vel holde ut et måltid der i ny og ne også kjøpe et du liker når du er hjemme hos deg selv? Bare la han prate og kjøpe det han vil. Så sier du ja og ha og kjøper det du vil når du er hos deg selv. Så slipper han å bli provosert. Endret 3. april 2018 av Muskath 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2018 #7 Skrevet 3. april 2018 Jeg har også ett par familie-medlemmer som oppfører seg på denne måten. De kjøper alltid det aller billigste produktet (som smaker gørr!) bare for å spare ett par kroner. Anonymkode: 9b096...be4
AnonymBruker Skrevet 3. april 2018 #8 Skrevet 3. april 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har også ett par familie-medlemmer som oppfører seg på denne måten. De kjøper alltid det aller billigste produktet (som smaker gørr!) bare for å spare ett par kroner. Anonymkode: 9b096...be4 For noen så er de kronene de sparer det som gjør at økonomien går rundt. Anonymkode: 7bb19...47b 2
AnonymBruker Skrevet 3. april 2018 #9 Skrevet 3. april 2018 Faren min er på samme vis og har alltid vært slik. En gammel gjerrigknark som blir rett og slett sint når jeg sier jeg foretrekker kvalitetsprodukter. Han har riktignok aldri hatt flust med penger, og tjente relativt dårlig når han jobbet, men at han blir så til de grader provosert og legger seg slik borti hva jeg bruker pengene mine på..Nå er han fryktelig vanskelig på mange områder da denne mannen. Anonymkode: 55991...bef
AnonymBruker Skrevet 3. april 2018 #10 Skrevet 3. april 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: For noen så er de kronene de sparer det som gjør at økonomien går rundt. Anonymkode: 7bb19...47b Men de holder jo på sånn, selv om de sitter veldig godt økonomisk sett. Hadde de vært nødt til å snu på hver eneste krone for å få det økonomiake til å gå rundt, så ville det selvfølgelig vært helt annerledes... Anonymkode: 9b096...be4
AnonymBruker Skrevet 3. april 2018 #11 Skrevet 3. april 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Har de blitt pensjonister? Da får de mindre penger hver måned, og må legge om deretter. At han legger seg opp i dine ting er unødvendig. Kanskje han er deprimert. Anonymkode: 6a75f...80d Helt sikkert deprimert. Standard diagnose her inne. Ikke gjerrig, men deprimert🤦🏻♀️ Alltid!!! Anonymkode: 2087c...4a1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2018 #12 Skrevet 3. april 2018 Sparing blir en besettelse hos mange.. Anonymkode: 10bd6...e29
AnonymBruker Skrevet 3. april 2018 #13 Skrevet 3. april 2018 Kjent situasjon.. Men jeg lever mitt liv, og kjøper det jeg vil. Jeg går ikke inn i "verdt det" diskusjoner. Er de her og spiser min mat, og setter i gang med "handle på meny?", "fersk laks?", "lambi toalettpapir?" så er beskjeden at det orker jeg ikke, her bor jeg, så bestemmer de hos seg. Så nå er det stort sett stille. Eneste er at vi begrenser besøkene til en og annen hverdagsmiddag, å spise billigribbe og poseprodukter på julaften, det gjør jeg bare ikke (så kan jeg heller henges for det i tråden om svigermors påskemiddag...) Anonymkode: 0608e...5e9 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå