Gå til innhold

Noen som har vært i Milano?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal dit på tur med kjæresten og lurte på om noen har vært der og kan anbefale hva vi kan gjøre der? Skal være der en uke i mai 2018

Anonymkode: 20af9...f77

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du er interessert i å shoppe fra de store designerhusene havner du på rett sted. Burde uansett ta en tur i det strøket, gøy å se alle de fancy folkene. Dra på fotballkamp på San Siro og se AC Milan eller Inter, fantastisk stemning! Området Navigli er et koselig område for en matbit og noen halvlitere.(Har bare såvidt vært innom Milano i knapt to døgn, så det er sikkert mange som har bedre kjennskap til hva dere må få med dere :) )

Anonymkode: dcc41...db2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Se Den siste nattverden (bestill billetter i god tid). Klatre opp på taket til katedralen. Besøk Galleria Vittorio Emanuele. 

Anonymkode: 5c9de...599

AnonymBruker
Skrevet

Jeg likte ikke Milano. Begrensede shoppingmuligheter, svært få severdigheter og dårlig mat.

Anonymkode: f49c1...157

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg likte ikke Milano. Begrensede shoppingmuligheter, svært få severdigheter og dårlig mat.

ENIG! Jeg ble skikkelig skuffa. Masse sleipe folk som prøver å lure deg for penger hvor enn du går. Mye dårlige resturanter. Ikke spesielt mye å se, ihvertfall ikke i forhold til forventningene. 

Anonymkode: 176bc...13e

• Liker 2
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Begrensede shoppingmuligeter? Er ikke Milano kjent for å være en shopping/mote by da? Men jeg har ikke vært der selv så vet ikke....:vetikke:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, Freesia97 said:

Begrensede shoppingmuligeter? Er ikke Milano kjent for å være en shopping/mote by da? Men jeg har ikke vært der selv så vet ikke....:vetikke:

Det er butikker over alt, kanskje vedkommende mente at det er mye dyrt. På den annen side, jeg har opplevd folk som har reist til Roma og klaget over få severdigheter og restauranter også...

Anonymkode: 5c9de...599

AnonymBruker
Skrevet
På 30.3.2018 den 18.03, Freesia97 skrev:

Jo, hvis man har masse spenn og er opptatt av prangende merkeklær så...

AnonymBruker
Skrevet

Finnes vel billige alternativer som Outlet butikker der også?

AnonymBruker
Skrevet

Haha jeg leste feil! trodde det stod Malmö og skulle akkurat til å skrive en liten avhandling om min hjemby men bra jeg så det var Milano da :fnise:

Anonymkode: 8de53...c0c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ble veldig skuffet over Milano. Kjedelig by,dyrt,shopping = dyrt design. Men gøy med kamp på San Siro.Veldig god mat.

Anonymkode: 0dfe7...03c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Helt greit! Hadde holdt med ett døgn, da vi rakk å se "alt" på én dag :-) 

Anonymkode: e8224...a6b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 30.3.2018 den 17.56, AnonymBruker skrev:

Anonymkode: 99a3b...28c

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du vil ha god mat, ligg unna turistområdene, Duomo og Centrale. Der betaler du mer for lokalet enn maten. Du må dra litt utenfor de sentrale plassene. Da får du god mat :)

Anonymkode: 99a3b...28c

AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler dere å spise pizza på ristorante pizzeria one way della speranza. Sykt god pizza til en billig penge! :-)

Anonymkode: 68cd7...eb2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke et billig shoppingsenter/ outlet fabrikkutsalg der også?

AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler en tur til Bergamo, en koselig by, kun en kort togtur fra Milano.

Anonymkode: aa9f6...94b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 30.3.2018 den 17.53, AnonymBruker skrev:

Begrensede shoppingmuligheter? I Milano??? 

Kan ikke skjønne hva du mener med "begrensede". I Milano finnes et nesten ufattelig antall butikker - med alt fra det aller dyreste og mest eksklusive - til det billigste. Utvalget er ekstremt stort. 

Dessuten: Å konkludere med at maten i en millionby er dårlig, forteller ofte mer om personen som sier det, enn om maten. 

Anonymkode: c8669...09c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer jo litt an på hva dere liker å gjøre.

Var der med samboeren i fjor. Vi gikk på Cimitero Monumentale og så på statuer der, vi var en tur på San Siro stadiumet hvor de spiller fotball og holder konserter, Castello Sforzesco (og parken bak) og så så vi Duomo kirken. Vi begge liker kunst og historie. 

Vi spiste også ekte italiensk is i parkene og i sentrum, og gikk innom Rizzoli (bokhandel) på Duomo senteret, som har mange andre fancye butikker for de som liker det. Vi kjøpte ikke noe der da. Vi var på noen butikker litt utenfor sentrum. Her er det billigere både med mat, klær og sko.

Anonymkode: dae05...03a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...