Gå til innhold

Nabo har plassert båten utenfor egen eiendom

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En nabo, som bor i gaten ved siden av, har plassert båten sin i en gangvei (som jeg mener kommunen eier) som ligger rett nedfor huset jeg bor i. Gangveien og båten er veldig synlig for meg og de som bor ved siden av meg (rekkehus), men ikke for naboen som eier båten. Båten har stått der i over ett år nå. Jeg mener dette er veldig frekt, og tenker at dersom man har båt får man enten ha den på sin egen eiendom eller skaffe seg en båtplass. Jeg tenker at jeg får si ifra til naboen, men mistenker at de er av den typen som ikke bryr seg med mindre jeg kan argumentere blant annet ved å vise til en lov. Noen som kan hjelpe meg der? Og dersom de ikke fjerner båten, hvem bør kontaktes da.. kommunen? 

Anonymkode: 24316...04c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gå inn på en av nettsidene for hvem som eier eiendommen/området båten står på. Står den på kommunal grund så varsler du kommunen. Hvis den står på eierens grund har du ingenting du skulle ha sagt. Kg kan ikke orne opp for deg.

Anonymkode: 0a9aa...125

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, O.G. skrev:

Begynn å hogge den opp?

Ja, det har jo fristet 🙊

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Gå inn på en av nettsidene for hvem som eier eiendommen/området båten står på. Står den på kommunal grund så varsler du kommunen. Hvis den står på eierens grund har du ingenting du skulle ha sagt. Kg kan ikke orne opp for deg.

Anonymkode: 0a9aa...125

Javel? Når har jeg sagt at KG skal ordne opp for meg? Jeg spør om hjelp til å finne frem til en lov. Hvis du ikke kan hjelpe med det kan du la være å svare. Og nei, det er garantert ikke naboen sin gangvei. Gangveien tilhører gaten jeg bor i. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, O.G. skrev:

Begynn å hogge den opp?

En skal ikke ta loven i egne hender. Det er bedre å kontakte kommunen

Anonymkode: cc290...bd6

AnonymBruker
Skrevet

Kontakt kommunen, så kan de både hjelpe med om båten er parkert på offentlig gangvei eller ikke, og også vite hva man kan gjøre i så tilfelle

Anonymkode: 3fcee...cc3

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

En nabo, som bor i gaten ved siden av, har plassert båten sin i en gangvei (som jeg mener kommunen eier) som ligger rett nedfor huset jeg bor i. Gangveien og båten er veldig synlig for meg og de som bor ved siden av meg (rekkehus), men ikke for naboen som eier båten. Båten har stått der i over ett år nå. Jeg mener dette er veldig frekt, og tenker at dersom man har båt får man enten ha den på sin egen eiendom eller skaffe seg en båtplass. Jeg tenker at jeg får si ifra til naboen, men mistenker at de er av den typen som ikke bryr seg med mindre jeg kan argumentere blant annet ved å vise til en lov. Noen som kan hjelpe meg der? Og dersom de ikke fjerner båten, hvem bør kontaktes da.. kommunen? 

Hvorfor bryr det deg at den står der? 

Anonymkode: 38aff...cda

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Kontakt kommunen, så kan de både hjelpe med om båten er parkert på offentlig gangvei eller ikke, og også vite hva man kan gjøre i så tilfelle

Anonymkode: 3fcee...cc3

Båten kan selvsagt ikke parkeres på offentlig gangvei. Snakk med naboen først, hjelper ikke det, kontakter du kommunen.

Anonymkode: 704ef...65a

AnonymBruker
Skrevet

Det er politiet du skal kontakte og gi beskjed om at den står parkert ulovlig på kommunal vei. 

Anonymkode: 851a6...30d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er politiet du skal kontakte og gi beskjed om at den står parkert ulovlig på kommunal vei. 

Anonymkode: 851a6...30d

Politet kan visst iflg. KG brukes til absolutt alt.

Anonymkode: 92042...365

• Liker 3
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Les åpningsinnlegget én gang til, der står grunnen.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vel, først og fremst er den veldig stygg å se på. Den er ganske gammel og falleferdig. Den står også en del i veien for folk som vil forbi. Og dessuten er det forferdelig irriterende med naboer som er såpass frekk at de plasserer sin egen båt i gangveien til en annen gate og lar den stå der i over ett år. Hadde de spurt oss i gaten om den kunne stå der en liten stund de hadde fått båtplass (eller et annet sted å ha den), så hadde det vært annerledes. De har ikke spurt noen, og de har tydeligvis ikke skaffet båtplass. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...