Gå til innhold

Påskeegg til voksne barn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvor vanlig er det? Når er det vanlig å slutte å få påskeegg av foreldrene?

Det er vel forresten ikke i seg selv det at min mann får påskeegg av sin mor jeg reagerer på, men mengden. I går fikk han påskeegg av sin mor der innholdet bare i godteri utgjør ca en kilo! Et det bare meg som et sær eller er det litt voldsomt??? 

Anonymkode: 90bc8...09f

• Liker 3
Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1180805-p%C3%A5skeegg-til-voksne-barn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Man blir aldri for gammel for påskeegg 😂 vi fikk en haug med godteri av svigers, de hadde ikke egg å putte det i, men blir litt samme greia. Hadde mamma bodd nærmere hadde vi fått av henne også 😅 mengden spiller da ingen rolle, man MÅ ikke stappe i seg en kilo godteri på et par dager bare fordi det er påske 😛 nå har vi så mye i hus at vi ikke trenger å kjøpe noe til helga på flere uker tror jeg 😅

Anonymkode: 4417a...6e0

• Liker 15
AnonymBruker

Jeg gir påskeegg til mitt bonusbarn på snart 24 år, har ingen planer om å slutte med det.

Jeg syns det er såå koselig og det gjør hun også🙂

Mengde varierer, i fjor ble det digre egg pga priskrigen på godis, i år var det er mer edruelig mengde🙂

Anonymkode: a2dcb...65e

• Liker 3

Annonse

AnonymBruker
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel forresten ikke i seg selv det at min mann får påskeegg av sin mor jeg reagerer på, men mengden. I går fikk han påskeegg av sin mor der innholdet bare i godteri utgjør ca en kilo! Et det bare meg som et sær eller er det litt voldsomt??? 

Synes det er litt forskjell på om han er i 20 årene eller 40 årene.

Men uansett så er det jo bare hyggelig, er det ikke bare å putte det i godteskapet da, så holder det en stund og dere slipper å bruke penger på godterier :)

Anonymkode: 01222...a6d

• Liker 2
AnonymBruker
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes det er litt forskjell på om han er i 20 årene eller 40 årene.

Men uansett så er det jo bare hyggelig, er det ikke bare å putte det i godteskapet da, så holder det en stund og dere slipper å bruke penger på godterier :)

Anonymkode: 01222...a6d

Jeg synes også det er koselig, og vi gir faktisk til hverandre også. Men i mer edruelige mengder. Og det er vel mengden er reagerer på her. Ser noen nevner alder - vi er i begynnelsen av 30 årene. Enig i at man kan spare, men han har store planer om å redusere/kutte sukkerinntaket i tillegg. Men skulle ha en liten pause fra dette i påske- der det lille påskeegget fra meg kom inn. Så jeg føler vel i tillegg at det er med på forkludre prosjekter hans. 

AnonymBruker

Ja, men det er jo kjempekoselig med påskeegg. Her gir vi på kryss og tvers av generasjoner. Jeg er godt voksen og får ennå påskeegg av min bestemor. I år hadde hun lagt i ullsokker som hun hadde strikket:ninuskapus:

Jeg skjønner det blir mye gavepress om en skal gi i påsken også. Men noen bare elsker å gi gaver, påskeegg og liker å dulle med andre. La dem få holde på.

Anonymkode: b1333...4d9

• Liker 3
AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men det er jo kjempekoselig med påskeegg. Her gir vi på kryss og tvers av generasjoner. Jeg er godt voksen og får ennå påskeegg av min bestemor. I år hadde hun lagt i ullsokker som hun hadde strikket:ninuskapus:

Jeg skjønner det blir mye gavepress om en skal gi i påsken også. Men noen bare elsker å gi gaver, påskeegg og liker å dulle med andre. La dem få holde på.

Anonymkode: b1333...4d9

Vel, jeg tenker også at detter hyggelig å gi og å være gavmild. Men sett i et helseperspektiv synes jeg at det å gi ekstreme mengder godteri egentlig IKKE er snilt. Jeg synes egentlig at man gir en slags bjørnetjeneste. Hadde det vært andre ting en enorme mengder godteri hadde jeg ikke reagert. 

• Liker 1
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel, jeg tenker også at detter hyggelig å gi og å være gavmild. Men sett i et helseperspektiv synes jeg at det å gi ekstreme mengder godteri egentlig IKKE er snilt. Jeg synes egentlig at man gir en slags bjørnetjeneste. Hadde det vært andre ting en enorme mengder godteri hadde jeg ikke reagert. 

Jeg kan være enig i det, men uansett bør vi ikke si noe. Det gjør oss bare til gledesdrepere dessverre, og det er så usjarmerende.

• Liker 1
AnonymBruker

Han er en voksen mann som klarer å passe på om han vil. Er ingen vits å «skylde» på mor å at det IKKE er snilt er en overdrivelse. Syns man kan klare å ta ansvar for seg selv i den alderen.

Virker som du er bekymret for «prosjektet» hans om å gå ned i vekt/kutte inntak. Er dette for din skyld eller hans ? Han er en voksen mann om han velger å spise så spiser han å om du ikke liker hvordan han har blitt eller ser ut så får heller han leve med konsekvensene av det selv.

Anonymkode: cfb6f...963

• Liker 5

Annonse

Annonse

Hadde ikke hatt noe i mot å få påskeegg fra mamma. ;) Jeg har lagd påskeegg til barna mine og et par nieser, da. To av barna er 18 og 19 år gamle. Tror kanskje de hadde syntes det var kjipt å ikke få noe egg når de andre tre får.

AnonymBruker
På 30.3.2018 den 16.14, AnonymBruker skrev:

Du er litt sær! Haha :laugh: La nå mannen din få påskeegg. Hun har vell tenkt på resten av familien, og kjørt på når det kommer til mengden. Hadde vært værre om hun hadde gitt han et lite påskeegg, som ga inntrykk av at det bare var til han. :)

Anonymkode: 416f2...79d

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...