Gå til innhold

Er dette et seksuelt overgrep?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Gitt denne situasjonen:

Man ender opp til sengs etter en fuktig kveld på byen. Har sex, og sovner naken i samme seng. Du våkner av at han driver og tafser deg på kjønnet. Du slår hånda hans vekk, og han drar.

I følge min venninne er dette soleklar sovevoldtekt, og straffbart med minst 3 års fengsel. Dessuten vil man også kunne få 150.000,- i erstatning.

Er litt usikker på om dette er et overgrep eller ikke, siden man sovnet frivillig i samme seng...

Anonymkode: dcea6...511

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er et overgrep ja, men det kan nok ikke regnes som en overgrep på lik linje som voldtekt, vil jeg tro? Det at det tidligere var sex, betyr ikke at fyren har rett til å ta for seg mer når dama sover. Jeg tror allikevel strafferammene for tafsing er mye lavere enn for sex med en som sover.

Anonymkode: aadae...720

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei, dette er ikke et overgrep. Ja, man bør ikke ta på noen som sover men han antok nok du ville og ville vekke deg på denne måten. Siden han slutta umiddelbart er det ikke voldtekt. Men man bør lære seg å ikke ta på folk som sover, mange vil frieke ut av å bli vekket på denne måten

Anonymkode: d98d2...c5d

• Liker 18
Skrevet

Ja hvis det forløp nøyaktig sånn venninna di har beskrevet det så har hun faktisk voldtatt den stakkars karen og bør bures inne, helst forvaringsdom.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke voldtekt siden man frivillig har hatt samleie og ligger naken i samme seng og ikke har gitt uttrykk for at man ikke ønsker å bli tatt på, men det er over grensen til hva som er moralsk riktig å gjøre da man ikke burde ta på noen som sover med mindre denne personen tydelig har sagt "det er greit at du tar på meg når jeg sover".

Anonymkode: 7ffab...3c0

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Xmasclovn skrev:

Ja hvis det forløp nøyaktig sånn venninna di har beskrevet det så har hun faktisk voldtatt den stakkars karen og bør bures inne, helst forvaringsdom.

Voks opp. Dette er ikke en tråd man troller i altså. Skjerpings. 

• Liker 5
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Voks opp. Dette er ikke en tråd man troller i altså. Skjerpings. 

Ikke? Troll får troll tilbake sant

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Xmasclovn skrev:

Ikke? Troll får troll tilbake sant

Enig dette er troll eller folk har INGEN aning om hva voldtekt går ut på. De har hatt sex og sover naken sammen. Våknet sikkert kåt om natten og ville kose litt mere med henne. Han stoppet også når hun tok bort hånda. Tipper hun ble snurt fordi han dro, etter å blitt avvist for sex. Var nok kun pga sexen han møtte henne..

Anonymkode: e7b53...17f

• Liker 10
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Enig dette er troll eller folk har INGEN aning om hva voldtekt går ut på. De har hatt sex og sover naken sammen. Våknet sikkert kåt om natten og ville kose litt mere med henne. Han stoppet også når hun tok bort hånda. Tipper hun ble snurt fordi han dro, etter å blitt avvist for sex. Var nok kun pga sexen han møtte henne..

Enig. Dette er en skrulle på jakt etter lettjente penger. At livet til en kar ødelegges gir hun faen i.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Xmasclovn skrev:

Enig. Dette er en skrulle på jakt etter lettjente penger. At livet til en kar ødelegges gir hun faen i.

Ja burde henges ut i gapestokk. Har selv sovet med jenter etter sex og våknet av at de var kåte og klådde på meg og koset med penisen. IKKE noen voldtekt. Er helt normalt når man sover naken sammen og våkner kåt. Er det rart mange saker blir henlagt når folk som angrer på sex anklager mannen for overgrep. Er lov å bruke hodet noen ganger.

• Liker 6
Gjest chisandra
Skrevet

Det er saker som den ts skisserer som er med på å undergrave begrepet overgrep/voldtekt. 

Skrevet

Dette ville jeg ikke engang vurdert å vurdere som overgrep. Hadde han ikke sluttet da du slo bort hånden derimot... 

Men dere hadde allerede hatt sex, som jeg forstår var frivillig, og at han håpet på et nummer til er vel ikke uvanlig når man ligger nakne sammen. Men han respekterte at du avslo... hvor er overgrepet? 

Om du tenker at det er verdt å anmelde, for å få erstatning, så synes jeg at du undergraver virkelige overgrep. 

• Liker 17
Skrevet
1 minutt siden, Trolltunge skrev:

Dette ville jeg ikke engang vurdert å vurdere som overgrep. Hadde han ikke sluttet da du slo bort hånden derimot... 

Men dere hadde allerede hatt sex, som jeg forstår var frivillig, og at han håpet på et nummer til er vel ikke uvanlig når man ligger nakne sammen. Men han respekterte at du avslo... hvor er overgrepet? 

Om du tenker at det er verdt å anmelde, for å få erstatning, så synes jeg at du undergraver virkelige overgrep. 

Dette! Så enig i dette! 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
38 minutter siden, Trolltunge skrev:

"Om du tenker at det er verdt å anmelde, for å få erstatning, så synes jeg at du undergraver virkelige overgrep."

Ikke bare det.. Det lyser tvert igjennom at hun er en golddigger som har lyst på lettjente penger. Burde vært minst 10 års fengsel for sånn oppførsel. Tjene seg 150 000 på et annets liv bekostning. 

• Liker 6
Gjest NuttinSpecial
Skrevet

Dersom du var mer enn villig kvelden før antok han vel at du var like klar dagen etterpå. Både kvinner og menn har vanskeligheter med å sette seg inn i hvordan det motsatte kjønn fungerer. De fleste menn ville nok satt pris på en slik form for vekking, så hvorfor skulle ikke du? Jeg hadde ikke hatt noe problem med å bli vekket på den måten, men meg om det.. Det er jo individuelt.

Skrevet

Nei dette er ikke et overgrep. Fyren tok en sjangs på å få fortsette der han slapp, du sa nei og det respekterte han. Hvor er overgrepet hen? Om det er moralsk riktig å vekke noen på denne måten er et annet spørsmål. Jeg hadde personlig ikke syntes det hadde vært greit, mange andre hadde likt det. Hadde han derimot ikke respektert et nei hadde det vært noe annet. Dette høres ut som et litt klønete forsøk på å få seg noe.

• Liker 4
Skrevet

Det er jo ikke et overgrep om dere begge hadde frivillig sex? Og at han tafser deg på kjønnet ditt dagen derpå var jo fordi han kanskje ville ha seg litt mer. At han stakk etter du sa nei er jo fordi dette var et ons.. Han respekterte jo at du sa nei, skjønner ikke helt greia her jeg. 

• Liker 1
Skrevet

Det at han respekterte avslaget og dro mener jeg er en god indikasjon på at dette overhodet ikke var noen form for voldtekt, og heller ikke i kategorien seksuelt overgrep. Hadde han fortsatt å tafse og blitt mer hardhendt og/eller gått i gang og hatt sex med henne mot hennes vilje, så hadde man snakket overgrep.

Sånne her tulleproblemstillinger ødelegger for de tilfellene der det virkelig skjer overgrep. De nører også oppunder forvridde forestillinger om at #metoo bare er unødvendig tull og at damene nå for tiden er så hysteriske at menn ikke kan flørte eller gjøre fremstøt uten å bli anmeldt.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Lukter golddigger lang vei! Tenk å i det hele tatt vurdere å anmelde for overgrep på grunn av noe sånt. Hadde han ikke gitt seg ville det vært et overgrep, men han tok et nei for et nei. Dersom man seriøst mener at det der var overgrep så får man slutte å dra med seg folk hjem, for da er man virkelig ikke klar for å ha sexuelt forhold med et annet menneske. 

Anonymkode: 3500f...d46

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gitt denne situasjonen:

Man ender opp til sengs etter en fuktig kveld på byen. Har sex, og sovner naken i samme seng. Du våkner av at han driver og tafser deg på kjønnet. Du slår hånda hans vekk, og han drar.

I følge min venninne er dette soleklar sovevoldtekt, og straffbart med minst 3 års fengsel. Dessuten vil man også kunne få 150.000,- i erstatning.

Er litt usikker på om dette er et overgrep eller ikke, siden man sovnet frivillig i samme seng...

Anonymkode: dcea6...511

Jeg tenker nei. Jeg tipper han tenkte dama kanskje var intr siden de allerede hadde hatt sex, og han droppa det jo når hun avviste ham.

Anonymkode: fb461...0b9

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...