Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Venter spent på skattemeldingen som skal komme til uka, men har et spørsmål til dere som har fått full overgangsstønad halve året og vanlig lønn resten av året.

Får dere tilbake det dere har betalt i skatt på overgangsstønaden? Jeg mottok full overgangsstønad de årene jeg studerte, og hvert år da fikk jeg tilbake det jeg hadde betalt i skatt. Men er usikker på hvordan dette blir når jeg har hatt vanlig lønn deler av året?

Første året jeg begynte å studere hadde jeg fram til studiestart i august mottatt foreldrepenger (var i permisjon da), og mener å huske at jeg fortsatt fikk tilbake det jeg betalte i skatt for overgangsstønaden. Men er litt usikker, er jo noen år siden.

Anonymkode: 842d9...810

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen erfaring med dette, men det er total inntekt som bestemmer hva du skal betale i skatt. Skatt på overgangsstønad og skatt på inntekt blir ikke sett hver for seg, så hva total skatt blir kommer an på hva totalinntekten var. Skatt på en av inntektene vil ikke bli tilbakebetalt, men det vil jo bli justert alt etter totalbeløpet du har tjent.

Høres rart ut at du fikk tilbake skatten dersom du fikk utbetalt full overgangsstønad. Full overgangsstønad er jo så høyt at det kommer langt over fribeløpet.

Skrevet (endret)

Jeg har lyst til å svare et veldig useriøst svar, men som en som har mottatt overgangsstønad tidligere så vil jeg si at jeg har aldri opplevd å få tilbake alt jeg har skattet i løpet av de årene. ALDRI. 

Endret av SesameStreet
Skulle stå en aldri inn i der, som hadde blitt borte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...