AnonymBruker Skrevet 30. mars 2018 #1 Skrevet 30. mars 2018 Deaktiverte og logget av kontoene mine for 3 dager siden. Har snapchat, men jeg bruker det generelt bare til å kommunisere med en håndfull. Jeg føler meg så mye lykkeligere! Noen andre som har gjort dette og føler seg bedre? Anonymkode: cab40...104 1
puppi Skrevet 30. mars 2018 #2 Skrevet 30. mars 2018 Tipper du inners inne kjenner på en uro og ett stort savn, derav dette behovet for å annonsere at du har kuttet ut her på kvinneguiden. Den ene avhengigheten avløses av den andre. (Behov for bekreftelse og oppmerksomhet). Tipper du er tilbake på face i løpet av kvelden 3
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2018 #3 Skrevet 30. mars 2018 Deaktiverte ja, men fikk meldinger av både mamma og pappa, besteforeldre, tanter og onkler og hele familien som lurte på hvorfor jeg hadde blokkert de, og hvordan skulle de få tak i meg nå!?... Aktiverte igjen, men bruker det ikke til annet enn å svare på meldinger. Anonymkode: 9134d...dd3
2018_gjest Skrevet 30. mars 2018 #4 Skrevet 30. mars 2018 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Deaktiverte ja, men fikk meldinger av både mamma og pappa, besteforeldre, tanter og onkler og hele familien som lurte på hvorfor jeg hadde blokkert de, og hvordan skulle de få tak i meg nå!?... Aktiverte igjen, men bruker det ikke til annet enn å svare på meldinger. Anonymkode: 9134d...dd3 De kan jo alltids ringe eller sende sms..mail..snapchat...osv 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2018 #5 Skrevet 30. mars 2018 Synes det er helt supert hvis yngre mennesker klarer å logge av eller legge vekk deler av døgnet. Denne trangen til å være på/ få med seg alt som skjer på skjermen, gjør jo at du ikke får med deg hva som skjer rundt deg, altså i ditt eget liv Når jeg var barn hadde vi en telefonkiosk to kvartaler unna, det var den eneste måten vi kunne komme i kontakt med andre på, -uten å skrive brev da. Nå jeg ble tenåring fikk vi fast-telefon, den var dyrt å ringe og det var ikke lov å ringe venner når som helst. Var midt i 30-årene før jeg fikk tilgang til mobiltelefon og internett, og tror kanskje det er medvirkende årsak til at jeg ikke har noe avhengighetsforhold til disse sosiale mediene. Facebook er jeg innom til morrakaffen og instagram max en gang i uka. Snap har jeg ikke, har aldri skjønt poenget. Anonymkode: 94c13...cf3
Gjest Sjokoladeknask Skrevet 30. mars 2018 #6 Skrevet 30. mars 2018 Slettet Fb i 2016 og har aldri sett meg tilbake. Jeg er kun her inne.
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2018 #7 Skrevet 30. mars 2018 Nei, jeg foretrekker å ha både facebook og instagram. Har mange venner og følgere der og det er mitt eneste kontaktnett. Jeg har ingen venner utenom vennene som er på disse stedene Anonymkode: a9574...ceb 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2018 #8 Skrevet 30. mars 2018 5 timer siden, 2018_gjest skrev: De kan jo alltids ringe eller sende sms..mail..snapchat...osv Ja, og det sa jeg naturligvis til dem, men det var visst ikke bra nok. Anonymkode: 9134d...dd3
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2018 #9 Skrevet 30. mars 2018 6 timer siden, puppi skrev: Tipper du inners inne kjenner på en uro og ett stort savn, derav dette behovet for å annonsere at du har kuttet ut her på kvinneguiden. Den ene avhengigheten avløses av den andre. (Behov for bekreftelse og oppmerksomhet). Tipper du er tilbake på face i løpet av kvelden Nei, faktisk ikke Anonymkode: cab40...104 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2018 #10 Skrevet 30. mars 2018 Man kan være lykkelig uten sjokolade og ha det gøy uten alkohol også. Men... Det hjelper på litt da. Så utrolig flott at du klarer deg uten facebook gratulerer. Så kan du skryte av så mye bedre du er enn alle andre. Jeg tar meg både øl, sjokolade og turer innom facebook. Og guess what. Jeg ER lykkelig. Anonymkode: 8f3a5...079 1
Gjest The ceiling lamp Skrevet 30. mars 2018 #11 Skrevet 30. mars 2018 Jeg er helt enig med deg! Jeg har ikke tenkt å deaktivere noen kontoer, men jeg har den siste tiden generelt vært svært lite på nett - og det føles godt. Det gir meg på en eller annen måte RO. Og du verden så mye man får tid til
AnonymBruker Skrevet 1. april 2018 #12 Skrevet 1. april 2018 Har aldri hatt,og skal heller ikke ha Facebook.Aldri hatt noe behov for den dritten. Komuniserer med ordentlige venner via telefon eller snakker faktisk med mennesker ansikt til ansikt. Har aldri forstått hva folk skal med Facebook Anonymkode: 577a0...170 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2018 #13 Skrevet 1. april 2018 Jeg har ikke Instagram, veldig få på Snapchat (mamma er bestevennen min) og på Facebook følger jeg ingen av vennene mine og bruker det utelukkende til grupper og Messenger. Jeg har deaktivert Facebook tidligere, men jeg kan ikke gjøre det nå da jeg vil bli veldig utilgjengelig for verv- og studierelaterte ting. Jeg kan ikke si at jeg savner feeden på Facebook, og blir irritert når andre poster tull og/eller spammer kull- og foreningsgrupper. De blir ganske hyppig oppdatert. Jeg synes det er deilig å ikke bruke tiden sin på det. Jeg er ikke et snev interessert i å få daglige oppdateringer på hva hovedsakelig bekjente gjør. Det eneste som er kjedelig er å gå glipp av litt større livshendelser som gjerne deles på Facebook, men hvis vi er gode venner hører jeg jo om det uansett. Men mine gode venner poster egentlig ingenting på Facebook uansett. Håper du slipper mas fra andre om deaktivering av kontoen din. Det kan være litt vanskelig å unngå. Anonymkode: 9b06b...8de
AnonymBruker Skrevet 1. april 2018 #14 Skrevet 1. april 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har aldri hatt,og skal heller ikke ha Facebook.Aldri hatt noe behov for den dritten. Komuniserer med ordentlige venner via telefon eller snakker faktisk med mennesker ansikt til ansikt. Har aldri forstått hva folk skal med Facebook Anonymkode: 577a0...170 Det er ganske essensielt som student. Egentlig er det jo et fint kommunikasjonsmiddel til slike formål, men det er vel det. Anonymkode: 9b06b...8de
AnonymBruker Skrevet 1. april 2018 #15 Skrevet 1. april 2018 På 30.03.2018 den 11.21, AnonymBruker skrev: Deaktiverte og logget av kontoene mine for 3 dager siden. Har snapchat, men jeg bruker det generelt bare til å kommunisere med en håndfull. Jeg føler meg så mye lykkeligere! Noen andre som har gjort dette og føler seg bedre? Anonymkode: cab40...104 Deaktivert og slettet. Noe av det lureste jeg har gjort. Mange av folkene der inne er en ny form for junkier. Anonymkode: 046f5...e6c
AnonymBruker Skrevet 1. april 2018 #16 Skrevet 1. april 2018 Jeg har aldri forstått denne enten/eller-holdningen. Det går fint an å være aktiv på sosiale medier og samtidig ha et liv utenom hvor man ikke er avhengig og klarer å leve i øyeblikket. Man må ikke slette seg fra masse steder for å klare det. Det er det samme med de som plutselig skal ha en sjokoladefri måned fordi de har spist for mye snop eller bli avhold de neste månedene fordi de har festet for mye. Hva skjedde med moderasjon? Hvorfor denne enten/eller-holdningen til ting? Anonymkode: c9b5f...0ac
AnonymBruker Skrevet 1. april 2018 #17 Skrevet 1. april 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har aldri forstått denne enten/eller-holdningen. Det går fint an å være aktiv på sosiale medier og samtidig ha et liv utenom hvor man ikke er avhengig og klarer å leve i øyeblikket. Man må ikke slette seg fra masse steder for å klare det. Det er det samme med de som plutselig skal ha en sjokoladefri måned fordi de har spist for mye snop eller bli avhold de neste månedene fordi de har festet for mye. Hva skjedde med moderasjon? Hvorfor denne enten/eller-holdningen til ting? Anonymkode: c9b5f...0ac Moderasjon kan være så vanskelig at godteriet må ut av huset, spesielt i en avvenningsfase. Anonymkode: 046f5...e6c
AnonymBruker Skrevet 1. april 2018 #18 Skrevet 1. april 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har aldri forstått denne enten/eller-holdningen. Det går fint an å være aktiv på sosiale medier og samtidig ha et liv utenom hvor man ikke er avhengig og klarer å leve i øyeblikket. Man må ikke slette seg fra masse steder for å klare det. Det er det samme med de som plutselig skal ha en sjokoladefri måned fordi de har spist for mye snop eller bli avhold de neste månedene fordi de har festet for mye. Hva skjedde med moderasjon? Hvorfor denne enten/eller-holdningen til ting? Anonymkode: c9b5f...0ac Jeg er ikke avhengig, jeg bruker sjeldent facebook til vanlig. Er bare at jeg føler meg så nedfor for tiden, og det blir ikke bedre av å se at noen har fått suksess. Er ikke det at jeg blir sjalu, jeg unner mennesker å være lykkelig og kjøpe det de vil. Merker at jeg bare tenker på meg selv og familie. I tillegg ser jeg hvem som vil ha kontakt! Har gitt ut nummer i tilfelle det skulle være noe, bare 3 stykker som vil ha kontakt.. Anonymkode: cab40...104
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå