Gå til innhold

hva slags bryllups skal du ha??

hva slags bryllup skal du ha?  

1. 1. hva slags bryllup skal du ha?

• kirke
      49
    • tinghus/ambassade
      13
    • humanetisk forbund
      3

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg ser at det foregår en diskusjon om kirkebryllup versus ikke kirkebryllup. så da ble jeg nysgjerrig på hva dere har tenkt. jeg selv skal gifte meg på en ambassade, grunnen til dette er at jeg ikke er kristen å da ikke ønsker å ha kirkeligerammer rundt mitt bryllup. blir spennende å se hva dere har tenkt :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skal gifte oss borgerlig. Det er ikke helt bestemt om det blir tinghuset eller en ambassade i utlandet. Vi er ikke kristne i det hele tatt så kirkebryllup har alltid vært utelukket. Humanetisk forbund har jeg heller ingenting til over for.

Skrevet

Vi er begge kristne og det har aldri vært tvil om at vi skal gifte oss i den kirken vi sogner til.

Skrevet

Vi skal gifte oss i kirken jeg er døpt og konfirmert i, og hvor mine foreldre giftet seg... :-)

Gjest Anonymous
Skrevet

vi skal gifte oss borgerlig - har ikke noe forhold til kirken...

Vi skal ha en dommer til å vie oss - men skal ikke gjøre det på tinghuset. Vårt sted blir hagen til svigers - en utrolig flott hage med epletre, masse rose og grønne busker - og selvfølgelig en ronse (huske) i epletreet...

Skrevet
vi skal gifte oss borgerlig - har ikke noe forhold til kirken...

Vi skal ha en dommer til å vie oss - men skal ikke gjøre det på tinghuset. Vårt sted blir hagen til svigers - en utrolig flott hage med epletre, masse rose og grønne busker - og selvfølgelig en ronse (huske) i epletreet...

hørtes veldig flott ut :blomst:

Skrevet

Kirken var for oss det eneste alternativet.

Skrevet

Vi skal gifte oss i en spesiell kirke - som også har en spesiell betydning for oss. Vi er ikke kristne, men har ikke så sterke følelser ift til dette. Som jeg har sagt før her inne, så blir dette mer en kulturell ramme for oss enn en religiøs. Alternativet ville nok vært borgerlig vielse. HEF er også noe jeg kunne vurdert, men det kunne ikke min kjære tenke seg.

Tidligere var jeg mer i mot å gifte meg i kirken, men har endret synet på dette med årene.

Skrevet

Vi gifter oss på tinghuset.

Jeg er humanetiker, og kunne godt tenkt meg en vielse i regi av HEF, men det ville blitt feil i forhold til forloveden min, siden han ikke er humanetiker. (Like feil som et kirkebryllup ville blitt for meg...)

Så da er tinghuset det eneste alternativet, og vi er begge helt fornøyde med det!

K

Skrevet

Vi gifter oss borgerlig og da på rådhuset her vi bor.

Skrevet

Borgerlig, vi er ikke kristne.

Skrevet

Blir høyst sannsynlig HEF på oss. Blir ikke kirke og da tror jeg at HEF er den måten vi kan få en mest mulig personlig vielse på.

Skrevet

Vi skal gifte oss i Barcelona i klosteret til Domenikaner munkene. Det er Sjømannskirken som bruker deres kirke til vielser, da de ikke har eget lokale der (presten holder til på Mallorca).

Skrevet

Nå er jeg allerede gift, men jeg svarer likevel.

Vi giftet oss i tinghuset.

Skrevet

Vi skal gifte oss i kirken han er døpt og konfirmert i.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...