AnonymBruker Skrevet 29. mars 2018 #1 Skrevet 29. mars 2018 Jeg leier og har to innekatter. Den ene gjør aldri noe galt, mens den andre er kronisk å klore oppetter tapeten. Det gjelder alle rom, og alle typer tapet. Jeg har ikke mindre enn 4 klorestativ i ulike størrelser som hun bruker "hele tiden", og hun får ellers mye kos og stimuli. Men tapeten for gjennomgå samma søren. Jeg må spraye parfyme på veggene i de rommene hun oppholder seg når jeg er på jobb slik at hun ikke klorer oppetter, men der hender seg likevel at jeg finner biter med tapet på gulvet når jeg kommer hjem. Jeg holder på å bli sprø av dette siden jeg til slutt blir nødt å erstatte tapeten når jeg flytter, og det blir jo ikke akkurat billig hvis dette skal fortsette. Noen gode forslag? Anonymkode: 1f7f4...b4d
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2018 #2 Skrevet 30. mars 2018 Når du er borte så steng dørene til rom katten ikke MÅ inn på. fest aluminiumsfolie bortover veggene. Mange katter liker ikke det å vil dermed unngå det, så kanskje du får avvent katten med den uvanen etter hvert Anonymkode: ce4a8...f9a 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2018 #3 Skrevet 30. mars 2018 Jeg har en katt som garantert hadde gjort dette om hun skulle være innekatt. Tror ikke alle katter passer til det. Anonymkode: 5402a...b30 1
Emmelise Skrevet 30. mars 2018 #4 Skrevet 30. mars 2018 jeg hadde en strietapet inne på kontoret mitt, den fikk virkelig gjennomgå. Da jeg hadde røsket ned den gamle strietapet og satt opp en ny, glatt og pen, så hadde knapt limet fått tørke før katten klorte på samme plassen. Så det er nok litt vane inn i bildet også. Jeg kjøpte to klorebrett som skrus fast til veggen for å dekke over det og etter det har resten av tapeten fått være i fred. Og katta levde farlig frem til nettbutikken fikk sendt meg de klorebretta, var rimelig forbanna. 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2018 #6 Skrevet 30. mars 2018 Kanskje et klatrestativ vil hjelpe? Anonymkode: 065b5...3be 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2018 #7 Skrevet 30. mars 2018 Kanskje noe slikt? Anonymkode: 065b5...3be 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2018 #8 Skrevet 30. mars 2018 Hver gang katten klorer, så sprayer du den med vann. Anonymkode: e3323...abc
Morten1 Skrevet 30. mars 2018 #9 Skrevet 30. mars 2018 Er du streng med katten da? Da jeg hadde katt var jeg streng mot den når den gjorde ting den ikke fikk lov til, den gjentok ikke det igjen. 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2018 #10 Skrevet 30. mars 2018 4 minutter siden, Morten1 skrev: Er du streng med katten da? Da jeg hadde katt var jeg streng mot den når den gjorde ting den ikke fikk lov til, den gjentok ikke det igjen. Hva legger du i «streng» da? Sier NEI eller rister den i nakkeskinnet? For det er en grense mellom å være streng og å gå over grensen til misshandling. Anonymkode: ce4a8...f9a 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2018 #11 Skrevet 30. mars 2018 Ikke spray parfyme som inneholder giftige stoffer på veggene innendørs. Anonymkode: ad146...6dd
Morten1 Skrevet 30. mars 2018 #12 Skrevet 30. mars 2018 13 minutter siden, AnonymBruker said: Hva legger du i «streng» da? Sier NEI eller rister den i nakkeskinnet? For det er en grense mellom å være streng og å gå over grensen til misshandling. Anonymkode: ce4a8...f9a Si NEI med streng tone hver gang, løfte bort katten hver gang. Når du ser katten skal til å gjøre det må du reagere
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2018 #13 Skrevet 30. mars 2018 Tror ikke huseier blir så happy av parfyme på veggene. Jeg er veldig var for parfymelukt, og hadde fått helt fnatt hvis en leietaker hadde sprayet parfyme på veggene mine Anonymkode: a3a7d...6cb 3
MissPierce Skrevet 30. mars 2018 #14 Skrevet 30. mars 2018 Klipp klørne til pus. Noen en uansett bør gjøre på rene inne katter, da de får ikke slipt de på samme måte som utekatter gjør. Men du må klippe klørne på begge, sånn at de stiller likt om de av en eller annen grunn skulle finne på å sloss. Har gjort det på alle kattene mine fra de var små, og sluttet en stund før de skulle få gå helt alene ute. Det har reddet mange møbler, vegger og hender 😊
AnonymBruker Skrevet 2. april 2018 #15 Skrevet 2. april 2018 Jaja, lite igjen av depositumet ditt den dagen du skal flytte... Det høres ut som en katt som er dypt katteulykkelig som innekatt. Prøv å finne noen som vil la han være utekatt til å adoptere han. Anonymkode: 923f0...95a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå