Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bruker du sminke for menns skyld, for andre kvinners skyld eller for din egen skyld?

Føler du deg bedre med sminke?

Hva hvis du bare er hjemme for deg selv, kan du likevel finne på å sminke deg, og føles det i så fall godt å være sminket?

Anonymkode: eaa46...17b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sminker meg fordi jeg syns det ser bedre ut. Også syns jeg det er greit å prøve å se ok ut for mannen min. Om jeg vet at jeg bare skal bli hjemme gir jeg som oftest huden en "fridag". 

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bruker du sminke for menns skyld, for andre kvinners skyld eller for din egen skyld?

Føler du deg bedre med sminke?

Hva hvis du bare er hjemme for deg selv, kan du likevel finne på å sminke deg, og føles det i så fall godt å være sminket?

Anonymkode: eaa46...17b

Sminker meg ikke direkte for andre menneskers skyld, men fordi jeg føler meg mer vel med sminke. Så det blir en blanding av at det er for meg selv, men litt for andre menn og kvinner, men jeg kan gå ut uten sminke om jeg vil det.Ingen problem. Men har jeg avtaler med noen eller skal et sted sminker jeg meg fordi jeg føler meg finere da. Om jeg er hjemme for meg selv får huden fri.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker sminke til øyenbryn og det er fordi jeg ikke har øyebryn og føler meg veldig rar uten. Ikke fordi jeg vil være fin for noen andre, vil bare føle meg ikke rar 😆

Anonymkode: bc65a...1ed

Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

w

Endret av Nasse Nøff ❤
Skrevet

For min egen skyld og fordi sminke er gøy i seg selv. 

• Liker 1
Skrevet

Bruker bare maskara, og når jeg ikke bruker det, så er det ingen som kjenner meg igjen, så føler jeg må bruke det sånn at de vet hvem jeg er :P helt seriøst, gikk uten maskara en dag og sa hei til noen jeg kjenner og de bare: «oi shit er det virkelig deg?» :P

AnonymBruker
Skrevet

Er for min egen skyld og andres. Jeg er jo påvirket av samfunnets idealer. Jeg har mange gamle arr, og gusten hudfarge.

Anonymkode: 4cb51...3dc

Skrevet

Fordi jeg er mer tilfreds med eget utseende når jeg bruker sminke. Føler meg rett og slett mye bedre.

Gjest mayash24
Skrevet

Bruker sminke for min egen skyld. Synes det er gøy å sminke jeg, men bruker kun å fikse på bryna og ha på leppestift. Sminke er som kunst tenker jeg. 

Føler meg litt fresh med sminke, men kan godt gå uten sminke også.

Sminker meg sjeldent hjemme. Om jeg er sliten og lat så orker jeg ikke men om jeg er glad og har full energi så prøver jeg ut nye ting :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker sminke for å ikke se ut som et slitent gammelt spøkelse. Bruker maskara, fikser øyenbrynene og driver med ørlite contouring. Orker ikke foundation til hverdags.

Det er vel både for min egen del og andres 😂

Anonymkode: 944ac...3d7

Skrevet

Jeg tar på litt id pudder for å få en litt brunere hud, og putter på bittelitt mascara, men det synes ikke godt. Bare for å få farge på vippene. Har ikke problemer med å gå sminkeløs heller. Jeg synes jeg blir styggere jo mer sminke jeg får på meg. Virkelig, jeg kler rett og slett ikke kajal og de greiene der. :) 

har jeg en ekstra dårlig dag putter jeg selvfølgelig sminke, hvis jeg skal ut blandt folk, fordi det får meg jo til å se mer våken ut. Har jeg sovet svært dårlig kan jeg virke litt mørkere under øynene og, så det dekker jeg gjerne over for å se mer våken ut.

Skrevet

Jeg ser mer våken ut når jeg tar på mascaraen, så gjør det for min egen selvfølelse om jeg skal ut av huset på annet enn butikken. Tar på mer når jeg skal på fest for å føle meg ekstra vel og se litt annerledes ut enn til hverdags.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker ikke sminke nå, men føler veldig på et press om å gjøre det fordi folk stadig vekk kommenterer at jeg ser sliten ut. Da jeg var tenåring og tidlig i tjueårene var maskara et must og jeg brukte gjerne en del øyesminke. Skulle ønske jeg ikke følte at jeg måtte sminke meg som voksen.

Jaja.

Anonymkode: f0eb5...879

Gjest Selfie
Skrevet

Fordi jeg liker det og føler meg fin. Og for å ikke se trøtt ut, men heller velstelt. Og for å få respekt fra kollegaer og ledere. Sminke gjør at de lytter bedre, merkelig nok!

Skrevet

Jeg sminker meg for å få synlige øyevipper og bryn. Sminke er for meg først og fremst mascara og brynfarge. I tillegg han jeg godt bruke leppestift, øyenskygge og eyeliner. Jeg sminker meg for min egen del, og kan ofte bruke mer sminke når jeg er hjemme alene enn ute blant folk. 

AnonymBruker
Skrevet

Mest for meg selv. Føler meg stygg uten.

Anonymkode: cf5e4...680

Skrevet

Jeg har det veldig moro med sminke og synes selvsagt at jeg er mye finere med enn uten. Så jeg føler jo at jeg gjør det for meg selv. Jeg kan fint gå på butikken eller på en forelesning uten sminke... men har flere ganger fått kommentarer som «går det bra med deg i dag? Du ser litt sliten ut. Er du trøtt?» etc. når jeg har kommet på jobb uten sminke... jeg synes ikke selv at jeg ser syk ut eller trøtt uten sminke. Men tror bare at sminke har blitt så normalt at når en kvinne som vanligvis sminker seg stiller opp usminket så tenker folk at det er noe galt. Det er jo litt synd...

Skrevet

Tror det er mest for meg selv. Det er en del av morgenrutinen min og jeg føler meg ikke helt våken før sminken har kommet på og speilbildet mitt ser fresht og våkent ut. Føler meg småtrøtt hele dagen hvis jeg lar være å sminke meg.

Skrevet

Jeg bruker ikke sminke. Det er for min egen del og min mann liker meg best sånn. Føler meg renere.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...