Scheherazade Skrevet 18. februar 2005 #1 Skrevet 18. februar 2005 Det gjør nemlig ikke jeg. Liker mye bedre å lese nettavisen gjennom dagen, eventuelt supplert med en trykt avis. Det er svært sjeldent jeg ser på nyhetene på TV, dersom jeg tilfeldigvis zapper innom, zapper jeg som oftest videre. :-? Men så fikk jeg en kommentar her om dagen, som gikk noe ala dette: "Hva, ser du ikke på nyhetene? Bryr du deg ikke, eller?" Etterfulgt av himling med øynene. Vel, er jeg plutselig superbarnslig?
Gjest Anonymous Skrevet 18. februar 2005 #2 Skrevet 18. februar 2005 Jeg ser så godt om aldri på nyhetene. Synes det er kjedelig. Kan godt hende jeg er barnslig, men liker mye bedre å bare lese Aftenposten og Dagens Næringsliv på nett...
Gjest gjesta Skrevet 18. februar 2005 #3 Skrevet 18. februar 2005 Jeg ser nyhetene på TV stort sett hver dag.
Arkana Skrevet 18. februar 2005 #4 Skrevet 18. februar 2005 Ja, jeg ser nyhetene på TV i tillegg til å lese dem i avisene.
Gjest Embla s Skrevet 18. februar 2005 #5 Skrevet 18. februar 2005 Jeg ser nyheter hver dag på tv. Både nrk og tv2. Syns ikke nettaviser kan erstatte nyhetene på nrk!
Gjest gjest1 Skrevet 18. februar 2005 #6 Skrevet 18. februar 2005 Leser heller aviser enn nyheter på TV jeg... Men debattprogram sørger jeg for å få med meg. Kanskje det oppveier litt ?
Angelica Skrevet 18. februar 2005 #7 Skrevet 18. februar 2005 Ser nyheter på TV stort sett hver dag, men er ikke sånn at jeg MÅ ha med meg alle nyhetssendinger som er. (som foreldrene mine) Ser vanligvis nyhetene på TV2, kl. 21.
LilleBille Skrevet 18. februar 2005 #8 Skrevet 18. februar 2005 Jeg ser nyhetene når det passer - men leser like ofte Tekst-TV nyhetene + aviser på nettet + hører nyheter på radio - så jeg får stort sett med meg det meste .. selv om jeg går glipp av en kveldssending eller to..
Gjest Gjesta Skrevet 18. februar 2005 #9 Skrevet 18. februar 2005 Jeg ser også nyhetene, men ikke hver dag. Text-tv er jeg innom hver dag derimot.
Gjest Seleena Skrevet 18. februar 2005 #10 Skrevet 18. februar 2005 Leser dagblad, vg og ser nyheter klokka 21. Men det er ikkje alltid alt interesserer meg, sjølv om det burde. Har det hendt ei katastrofe ser eg ikkje kvar dag....... som då det var flaumkatstrofe eller 11.september. Dei har ein VISS tendens til å trykke alt på reprise når slikt skjer.
Piglet Skrevet 18. februar 2005 #11 Skrevet 18. februar 2005 Leser (nett-)aviser hver dag flere ganger daglig, og ser nytheter på tv stort sett hver dag. Jeg leser stort sett norske aviser, og så ser jeg nyheter på dansk tv, så på den måten får jeg med meg nyheter fra begge land. Piglet
Gjest Anonymous Skrevet 18. februar 2005 #12 Skrevet 18. februar 2005 Jeg ser sjelden nyheter på TV. Før leste jeg aviser hver dag men nå er jeg lei alt bråket og larmen. Jeg synes det er for mye roping og larm/støy i norsk media. Jeg leser tekst-TV nyhetene for da kan man ha det helt stille. Alle roper, men svært få har noe å si. Det kan man med en avis også, men det er så mye reklame og støy/annonser i de.. Man får med seg det man skal likevel. Av og til leser jeg The Economist og Finacial Times, for der er det reflekterte og saklige artikler av folk som faktisk kan noe.
Brunhilde Skrevet 18. februar 2005 #13 Skrevet 18. februar 2005 Jeg ser ikke nyhetene på TV hver dag, men jeg hører nyheter på radio minst en gang om dagen. Jeg er ikke alltid like glad i de voldsomme synsinntrykkene man får via TV - og om noen mener jeg av den grunn er barnslig så velbekomme!
Gjest Anonymous Skrevet 18. februar 2005 #14 Skrevet 18. februar 2005 Litt NRK og litt BBC hver dag er godt for allmenndannelsen.
Elanor Skrevet 18. februar 2005 #15 Skrevet 18. februar 2005 Jeg ser sjelden på nyhetene, men det er ikke fordi jeg ikke er interessert. Jeg blir så provosert av alle de duste-nyhetene vi får servert! Jeg blir såpass irritert at jeg rett og slett ikke orker å se på det. NRK er kanskje litt mer seriøse enn hovedkonkurrenten, men jeg syns de to ligner mer og mer på hverandre. Det skjer så mye i verden rundt oss. Nyhetsredaksjonenes jobb er å lage prioriteringer, slik at de viktigste nyhetene når frem til oss. Når redningsaksjonen av en hund som har forvillet seg inn i et rør, anses som viktigere en all verdens sult og død, er det jommen noe galt. Jeg ser ikke på nyhetene - med god samvittighet
Gjest Dolphina Skrevet 18. februar 2005 #16 Skrevet 18. februar 2005 Jeg ser som regel nyhetene på tv en gang i løpet av dagen!
Gjest Anonymous Skrevet 19. februar 2005 #18 Skrevet 19. februar 2005 Liker mye bedre å lese nettavisen gjennom dagen, eventuelt supplert med en trykt avis. "Hva, ser du ikke på nyhetene? Bryr du deg ikke, eller?" Etterfulgt av himling med øynene. Vel, er jeg plutselig superbarnslig? Du skriver du leser aviser både på nett og papir. Da kan du vel fortelle dine hoderystende bekjente at det er din måte å holde deg oppdatert i nyhetsjungelen på. At man bryr seg mer ved å se nyhetene på tv er bare tull. Hva med å spørre dem om hva de mener er forskjellen. I tillegg kan du kanskje anbefale dem en øyenlege - himling med øynene i utide kan da umulig være et gode.
Gjest Valhalla Skrevet 19. februar 2005 #20 Skrevet 19. februar 2005 Jeg er ikke så fornøyd med utsilingen av nyheter hos norske kanaler, i tillegg blir jeg provosert av vinklingen. Foretrekker internet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå