Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Stemmer det at det koster kr 20,- i gebyr for å ta ut penger i butikk, samtidig som man betaler for varer som man kjøper?

Anonymkode: dc4b9...2a7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor har du lest det? Jeg er rimelig sikker på at jeg aldri har betalt gebyr

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stemmer det at det koster kr 20,- i gebyr for å ta ut penger i butikk, samtidig som man betaler for varer som man kjøper?

Dnb innførte diverse gebyrer for en stund siden. Du får laste ned prislisten. 

I de fleste banker kan man ved å gå inn i kundeprogrammer slippe billigere unna gebyrene. Men merk deg at DNB er den dyreste banken du kan ha og bruke. 

Anonymkode: f7b87...c2c

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, gobbledigook skrev:

Hvor har du lest det? Jeg er rimelig sikker på at jeg aldri har betalt gebyr

Hei. Jeg er usikker. Men på kontoutskriften min står det at jeg er belastet kr 20 for uttak i  post/ butikk, og jeg har ikke tatt ut penger i post i butikk de siste månedene, men kun når jeg handlet på butikken. Jeg har ikke fått med meg at det er blitt gebyr på uttak i butikk.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hei. Jeg er usikker. Men på kontoutskriften min står det at jeg er belastet kr 20 for uttak i  post/ butikk, og jeg har ikke tatt ut penger i post i butikk de siste månedene, men kun når jeg handlet på butikken. Jeg har ikke fått med meg at det er blitt gebyr på uttak i butikk.

Oja, da jeg vet ikke. Tar sjelden ut penger i butikk. :P 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I de fleste banker kan man ved å gå inn i kundeprogrammer slippe billigere unna gebyrene. Men merk deg at DNB er den dyreste banken du kan ha og bruke. 

Takk. Jeg finner ikke noe om dette i prislisten. Jeg har sølv-kort. Det står at uttak i DNB sine minibanker koster kr 10,-. Da blir det billigst da.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, gobbledigook skrev:

Oja, da jeg vet ikke. Tar sjelden ut penger i butikk. :P 

Takk for svar :)

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for gode råd :)

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Million skrev:

Det ser ut til at det stemmer at det nå koster 20,- å ta ut fra butikk:

https://www.dnb.no/om-oss/kontorer/post-i-butikk.html

Takk :) Ja, det har lenge kostet kr 20,- for uttak i Post i butikk, men jeg har hittil ikke funnet spesifisert informasjon på noen prisliste om at det koster det samme ved uttak i butikk samtidig som man betaler for varene. Men på min kontoutskrift sto det dette som kan misforstås:  at jeg var belastet kr 20,- for uttak i post/ butikk (og jeg hadde IKKE tatt ut i post i butikk, men i butikk sammen med betaling av varer).
Hvor i linken står det at det koster kr 20 for uttak i butikk sammen med betaling for varer?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk :) Ja, det har lenge kostet kr 20,- for uttak i Post i butikk, men jeg har hittil ikke funnet spesifisert informasjon på noen prisliste om at det koster det samme ved uttak i butikk samtidig som man betaler for varene. Men på min kontoutskrift sto det dette som kan misforstås:  at jeg var belastet kr 20,- for uttak i post/ butikk (og jeg hadde IKKE tatt ut i post i butikk, men i butikk sammen med betaling av varer).
Hvor i linken står det at det koster kr 20 for uttak i butikk sammen med betaling for varer?

Så spør banken da om den kan ha gjort en feil. Mye enklere å gå dirkete til kilden enn å gå rundt grøten i en tråd som denne.

Alternativt bytt bank.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så spør banken da om den kan ha gjort en feil. Mye enklere å gå dirkete til kilden enn å gå rundt grøten i en tråd som denne.

Alternativt bytt bank.

Takk for svar og råd :) Jeg er fornøyd med DNB. Ja, jeg skal høre med de. men jeg ville høre her først om noen visste om det.

AnonymBruker
Skrevet

Det stemmer nok at det koster hvis du tar ut i post i butikk. Hvis du tar ut i kassa når du betaler for varer koster det ingenting

Anonymkode: 3e32c...76c

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar og råd :) Jeg er fornøyd med DNB. Ja, jeg skal høre med de. men jeg ville høre her først om noen visste om det.

Hva med DNB er du egentlig fornøyd med?

Anonymkode: 2c68f...a54

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det koster ingen ting å bruke kortet når du handler matvarer. Det som koster er hvis du samtidig tar ut kontanter. Altså er det gebyr på uttak, enten det er i post, minibank eller butikk. Ikke når du betaler for varer.

Anonymkode: a4ed3...7b6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er fornøyd med DNB. Den har lite gebyrer til ting jeg bruker banken til. Overføringer går kjapt. Det er oversiktlig og greit i nettbanken. Det er gratis å bruke kort og det er gratis å ta ut penger i butikken. Det er gratis å betale regninger. De er høflige og hjelpsomme hvis jeg trenger å chatte med kundeservice og de har fysiske banker der jeg kan snakke med kundebehandlere. Det er også kjapt hvis jeg skal sette inn penger, de er inne samtidig som jeg har tastet koden min.

Det er mulig andre banker også har de samme tingene, men jeg vet om flere banker som har høyere gebyrer også, og derfor holder jeg meg til DNB. 

Og nei, det koster ikke noenting hvis man tar ut kontanter i butikk ved varekjøp. Post i butikk koster å ta ut kontanter, men ikke i butikk, for da er det definert som varekjøp.

Anonymkode: 3fceb...404

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det koster ingen ting å bruke kortet når du handler matvarer. Det som koster er hvis du samtidig tar ut kontanter. Altså er det gebyr på uttak, enten det er i post, minibank eller butikk. Ikke når du betaler for varer.

Koster ingenting å ta ut kontanter samtidig som du handler i vanlig butikk. 

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Da har de endret. Tidligere kostet det ikke å ta ut sammen med varer, kun om du tok uten uten å kjøpe noe

Anonymkode: a0b01...00f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da har de endret. Tidligere kostet det ikke å ta ut sammen med varer, kun om du tok uten uten å kjøpe noe

Anonymkode: a0b01...00f

Det koster fortsatt ikke noe å ta ut penger samtidig som du kjøper varer. 

• Liker 3
Skrevet

Hva med vanlig minibank? Koster det penger å ta ut penger?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...