AnonymBruker Skrevet 29. mars 2018 #1 Skrevet 29. mars 2018 Skal fra til og Afrika-Oslo til sommeren, og holder på å booke fly. Har en mellomlanding på veien til, med samme flyselskap, så da vet jeg at bagasje vil bli sendt til sluttdestinasjonen. Men holder nå på å booke fly tilbake igjen. Da vil jeg spare 1000 kr ved å mellomlande en gang til, dvs to mellomlandinger, i Brussel og København, med to forskjellige flyselskap. Etter den første strekningen, altså i Brussel, bytter jeg da også flyselskap, og så langt jeg har forstått betyr det at i Brussel må jeg hente bagasjen og så skjekke inn på nytt med det nye flyselskapet. Blir dette keitete, eller pleier det å gå helt greit? Ellers tilbys det en mellomlanding + at bagasjen blir sendt hele veien, men til 1000 kr mer. Vil dere som reiser mye si at det er verdt det, å betale mer for? Har ikke sånn kjempegod råd, og er heller ikke så bereist, så vet ikke helt hva som er mest verdt det for meg Har noen erfaringer med Brussel som flyplass, er den stor, (u)oversiktigelig, og ellers har noen smarte tips til en reise til Afrika? Anonymkode: 9fe69...3ee
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2018 #2 Skrevet 29. mars 2018 Vi kan jo begynne med en grunnleggende ting: Afrika er ikke et land, det er verdens nest største verdensdel og består av 54 land. Bare sånn FYI. Angående flybytte så blir bagasje normalt flyttet automatisk om du kjøper gjennomgående billett selv om du ikke flyr med samme selskap hele veien. Kjøper du derimot først en billett til Brüssel og en annen fra Brüssel via København til Oslo må du hente bagasjen og sjekke inn igjen på nytt der. Personlig hadde jeg gladelig spandert en tusenlapp for å slippe å styre med det. Anonymkode: 1348d...459
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2018 #3 Skrevet 29. mars 2018 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi kan jo begynne med en grunnleggende ting: Afrika er ikke et land, det er verdens nest største verdensdel og består av 54 land. Bare sånn FYI. Angående flybytte så blir bagasje normalt flyttet automatisk om du kjøper gjennomgående billett selv om du ikke flyr med samme selskap hele veien. Kjøper du derimot først en billett til Brüssel og en annen fra Brüssel via København til Oslo må du hente bagasjen og sjekke inn igjen på nytt der. Personlig hadde jeg gladelig spandert en tusenlapp for å slippe å styre med det. Anonymkode: 1348d...459 Er klinkende klart for meg hvilket land jeg skal til. Men ønsket ikke å oppgi dette grunnet personvern Men takk for innspill! Tror jeg går for samme flyselskapet hele veien. Anonymkode: 9fe69...3ee
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2018 #4 Skrevet 29. mars 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er klinkende klart for meg hvilket land jeg skal til. Men ønsket ikke å oppgi dette grunnet personvern Men takk for innspill! Tror jeg går for samme flyselskapet hele veien. Anonymkode: 9fe69...3ee Jeg kan gi deg tips om Sør-Afrika om du ønsker, det er eneste landet i Afrika jeg har besøkt, har vært der mange ganger da jeg har venner der. Har du sjekket prisene med Emirates via Dubai? Til Sør-Afrika kommer de i alle fall ofte gunstig ut sammenlignet med de europeiske selskapene. Anonymkode: 1348d...459
T-Rex Skrevet 30. mars 2018 #5 Skrevet 30. mars 2018 Faren med å kjøpe enkeltbilletter med forskjellige selskaper er om det oppstår forsinkelser. Da har du ingen rettigheter om du mister en flyavgang (hvis du ikke har fullprisbillett), og det kan bli dyrt. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå