Gå til innhold

Veganske egg? Hvaaaaa?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg satt her og spekulerade på om det fanns veganske egg, og det gjør det altså... :sjokkbla:  Si meg, hva er disse veganeggene laget av? Smaker de egg?

Anonymkode: 1ebf1...c10

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Og hva heter de skapingene som legger veganegg?

• Liker 11
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg satt her og spekulerade på om det fanns veganske egg, og det gjør det altså... :sjokkbla:  Si meg, hva er disse veganeggene laget av? Smaker de egg?

Det er nok et produkt som fungerer som eggerstattning. Ikke egg egg.

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tullehøner

Anonymkode: 9e96d...b25

• Liker 39
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Forundret.. skrev:

Det er nok et produkt som fungerer som eggerstattning. Ikke egg egg.

Takk :) Men smaker de egg?

Tullehøner

:fnise:

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tullehøner

Haha, dagens :D

• Liker 6
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk :) Men smaker de egg?

Har ingen anelse.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Eggeerstatning er ment til baking ol, ikke til eggeretter. Jeg bruker det, akkurat hva det smaker vet jeg ikke, det er som et bindemiddel i bakst.

Anonymkode: 6ad9d...923

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eggeerstatning er ment til baking ol, ikke til eggeretter. Jeg bruker det, akkurat hva det smaker vet jeg ikke, det er som et bindemiddel i bakst.

Anonymkode: 6ad9d...923

Takk :) Men jeg leste om veganske speilegg, vegansk eggedosis og egg og bacon uten egg og bacon :klo:

AnonymBruker
Skrevet

Follow your heart veganegg og ja det smaker egg

Anonymkode: 3ef17...20a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Follow your heart veganegg og ja det smaker egg

Anonymkode: 3ef17...20a

Takk :) Interessant :spise:

AnonymBruker
Skrevet

"Jeg liker smaken av døde dyr", er det liksom noe veganere aksepterer helt greit? "Jeg liker smaken av dyremishandling og utnyttelse av dyr" (egg)

Anonymkode: ccd84...5e8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Jeg liker smaken av døde dyr", er det liksom noe veganere aksepterer helt greit? "Jeg liker smaken av dyremishandling og utnyttelse av dyr" (egg)

Anonymkode: ccd84...5e8

Hvordan smaker egg dyremishandling? Utnyttelse av dyr ja, som med all annen mat vi "utnytter". 

Anonymkode: 0b846...418

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bare man ikke kjøper feil, og kommer hjem med varanegg :laugh:

• Liker 10
Skrevet

Sett mange poster med veganske speilegg på insta. Aner ikke hva de består av da. Men ser godt ut!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har faktisk smakt disse "Follow Your Heart"-eggene. To ganger, til og med, for å teste om jeg bommet første gangen. Det smakte ikke godt og minnet overhodet ikke om egg i smaken heller. Folk kan jo ha ulik smak, selvfølgelig, og jeg ser en over meg syntes noe annet. Men for meg, som for ordens skyld spiser egg til vanlig også, var det ingenting som minnet litt om egg engang ved de "eggene" der. 

Synes egentlig det er litt synd at det er så mange veganske produkter som er blasse, kjipe etterligninger av ikke-vegansk mat. Det er mye vegansk mat som i seg selv kan være skikkelig god, mens det meste som markedsføres som en ren erstatning for kjøtt eller egg smaker... Vondt. Jeg vil mye heller spise et normalt vegansk måltid enn et "sorry, dette er dessverre det nærmeste vi klarer å komme det å spise animalske produkter"-vegansk måltid.

Anonymkode: cafff...8c8

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har faktisk smakt disse "Follow Your Heart"-eggene. To ganger, til og med, for å teste om jeg bommet første gangen. Det smakte ikke godt og minnet overhodet ikke om egg i smaken heller. Folk kan jo ha ulik smak, selvfølgelig, og jeg ser en over meg syntes noe annet. Men for meg, som for ordens skyld spiser egg til vanlig også, var det ingenting som minnet litt om egg engang ved de "eggene" der. 

Synes egentlig det er litt synd at det er så mange veganske produkter som er blasse, kjipe etterligninger av ikke-vegansk mat. Det er mye vegansk mat som i seg selv kan være skikkelig god, mens det meste som markedsføres som en ren erstatning for kjøtt eller egg smaker... Vondt. Jeg vil mye heller spise et normalt vegansk måltid enn et "sorry, dette er dessverre det nærmeste vi klarer å komme det å spise animalske produkter"-vegansk måltid.

Anonymkode: cafff...8c8

Takk for at du deler av din erfaring :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Finnes flere typer og det kommer an på hva man skal bruke det til. Egg brukes ofte som bindemiddel i baking, og man kan bruke veganske egg for dette. Jeg vet noen bruker linfrø i bløt som bindemiddel

Anonymkode: 28611...297

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Eggerøre av tofu er kjempegodt :) Det er etter min mening det eneste tofu duger til 😂

Anonymkode: 7ddfb...9f6

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Påskeharen! Jeg trodde det var allmennkunnskap. :ler:

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...