AnonymBruker Skrevet 29. mars 2018 #1 Skrevet 29. mars 2018 Jeg kjøpte en andersson smart tv, men har treegt nett. Så om jeg bruker nettet på tv'en, og prøve spille av serier, så kan jeg bare glemme det.. Men jeg finner ingen bluetooth eller noe. Det er en egen youtube app, der jeg kan koble mobilen min til tven trådløst. Men jeg får det kun til med appen sin det er en egen funksjon innpå. Jeg kjøpe hdmi kabel men har ikke hdmi port på pcen... Så har jeg kjøp hdmi converter, men den passet heller ikke i pc'en. Men vil helst koble til trådløst uansett. Anonymkode: d2816...9e1
tdm900 Skrevet 29. mars 2018 #2 Skrevet 29. mars 2018 AppleTV eller Chromekast kan du koble data/tlf trådløst til TV´n
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2018 #3 Skrevet 29. mars 2018 38 minutter siden, tdm900 skrev: AppleTV eller Chromekast kan du koble data/tlf trådløst til TV´n Ok Men pcen min har ikke hdmi inngang. Jeg kjøpte en hdmi converter på ebay men den passet heller ikke. Vet du om de selger HDMI til usb portal? (har macbook) Anonymkode: d2816...9e1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2018 #4 Skrevet 29. mars 2018 Hvis du har Mac er vel eple tv det lureste. Air play heter funksjonen tror jeg. Anonymkode: e53a4...e4d 1
Midgard Skrevet 29. mars 2018 #5 Skrevet 29. mars 2018 (endret) 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok Men pcen min har ikke hdmi inngang. Jeg kjøpte en hdmi converter på ebay men den passet heller ikke. Vet du om de selger HDMI til usb portal? (har macbook) Anonymkode: d2816...9e1 Du har med all sannsynlighet en video utgang, (mini) displayport, dvi, usb-c. Kjøp en overgang på elkjøp eller andre som selger apple. https://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-bilde/kabler-og-adaptere/HAMA53246/hama-adapter-minidisplay-port-til-hdmihttps://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-bilde/kabler-og-adaptere/LHDMDVI16/logik-dvi-til-hdmi-kabel-1-8-mhttps://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-bilde/kabler-og-adaptere/F2CD032B/belkin-displayport-til-vga-adapterhttps://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-bilde/kabler-og-adaptere/APPLEMJ1K2ZMA/apple-usb-c-hdmi-multiportadapter Endret 29. mars 2018 av Midgard
tdm900 Skrevet 30. mars 2018 #6 Skrevet 30. mars 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Ok Men pcen min har ikke hdmi inngang. Jeg kjøpte en hdmi converter på ebay men den passet heller ikke. Vet du om de selger HDMI til usb portal? (har macbook) Anonymkode: d2816...9e1 Hvilken MacBook har du? På min Air bruker jeg Thunderbolt utgangen for å gjøre det du ønsker. Du får ikke noe ut av USB på den, tror jeg.
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2018 #7 Skrevet 30. mars 2018 3 timer siden, tdm900 skrev: Hvilken MacBook har du? På min Air bruker jeg Thunderbolt utgangen for å gjøre det du ønsker. Du får ikke noe ut av USB på den, tror jeg. På eldre macbooks er det enten Thunderbolt 1 eller 2 utgang eller mini display port (de eldste mac'ene har heller ikke thunderbolt, men kun mini display port). Men den fysiske kontakten for thunderbolt 1 og 2 samt mini display port er like, så man kan bruke et mini display port adapter både i en mac som har thunderbolt 1 eller 2 i den samme kontakten, eller på en eldre mac som kun har mini display port. Forskjellen mellom miniDP og Thunderbolt er at sistnevnte i tillegg støtter et datasignal i tillegg til et skjermsignal, det er derfor thunderbolt porten er mer anvendelig enn mini DP, siden man også kan koble til f. eks. bærbare harddisker, videoopptakere (som vi f. eks. har gjort på jobb i noen tilfeller), nettverksadaptere osv. Så dersom TS har en litt eldre eller en veldig mye eldre mac, så skal h*n altså kjøpe et miniDP til hdmi adapter. Dette vil som sagt passe til både de macene med thunderbolt 1 og 2, samt de som kun har ren mini display port til kun skjermsignal. Apple lager slike adaptere, og det samme gjør også produsenter som Linkit og Targus av det jeg har sett. Har stort sett gode erfaringer med disse produsentene. Har TS derimot en ganske ny macbook (modellen kom vel på slutten av 2016 etter hva jeg husker), så har Apple (på godt og vondt igjen) forandret _alle_ portene. Disse mac'ene har kun USB-C kontakter, som da også har Thunderbolt 3 støtte, og er en kombinasjonsport som støtter både datasignal, skjermsignal og strøm (for lading). USB-C erstatter med andre ord _alle_ portene som var på tidligere utgaver av macbook, både magsafe (den tidligere porten til strøm), USB-A (de "vanlige" usb portene som folk har blitt vant til gjennom en årrekke) og mini display porten (tidligere til Thunderbolt 1 og 2 samt skjermsignal). Om TS har en slik ny mac, så må h*n kjøpe et USB C til hdmi adapter, som også lages av produsenter som Linkit, Targus etc. Så det er litt herk for tiden, siden vi nå er inne i en overgangsperiode til USB-C. Virker som både pc produsentene, Apple og leverandører av tilkblingsutstyr som harddisker, eksterne skjermkort osv. etterhvert satser på dette faktisk, så jeg tipper det vil bli ganske bra og enhetlig om en 5-10 år når nesten alt av utstyr støtter USB-C, men i mellomtiden får man litt herk med diverse overganger og adaptere fra/til eldre kontakter. Personlig håper jeg hvertfall at det er en standard produsentene kommer til å støtte veldig lenge. Hadde jeg vært TS hadde jeg heller satset på trådløst for hjemmebruk. Har man mac fra før er et naturlig valg AppleTV. Har man en veldig gammel mac er det ikke sikkert man har airplay i maskinvaren, men AppleTV'en kan også spille av serier både på Netflix og iTunes på egen hånd. Hvorfor styre med kabler hjemme.... Anonymkode: 2fff9...c7f
AnonymBruker Skrevet 1. april 2018 #8 Skrevet 1. april 2018 Nettet er vel ikke noe raskere på PC enn TV? Om det bare henger på TV er det nok den som er problemet, ikke nettet Anonymkode: 39ff1...54c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå