AnonymBruker Skrevet 29. mars 2018 #1 Skrevet 29. mars 2018 Hvordan finner legen/gynekologen ut at du har pcos? Kan han ha en test? Er det ren gambling? Hvordan vet man det 100% sikkert? har googlet litt frem og tilbake og føler at mange av symptomene passer meg... - Jeg har ikke hatt mensen eller eggløsning på over 1 år - Jeg har ofte smerter i underlivet, noe som vi ofte tar som en selvfølge at er uvi - Jeg sliter med kviser og fet hud - Jeg er overvektig ( ikke svært mye ) jeg er 1.75 og veier rundt 90kg - Jeg har en del hår på tær og legger osv Vi har prøvd så lenge å bli gravid nå, men lite som funker. Siste jeg fikk av gynekologen min var metformin, og gangen før fikk jeg provera Neste gang jeg skal inn, så skal jeg be om pergotime... Anonymkode: 7810d...2ce
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2018 #2 Skrevet 29. mars 2018 Legen ser det på hormonprøver og UL. Man har da cyster på eggstokkene. Anonymkode: 3a15a...b3c 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2018 #3 Skrevet 29. mars 2018 Har du vært hos gynekolog uten å få denne diagnosen? Har du blitt undersøkt med innvendig ultralyd? Ellers virker det som slett jobb av gynekologen da diagnosen stilles på bakgrunn av historie, blodprøver og innvendig ultralyd. Pergotime er ikke mulig å få tak i lenger. Du får femar eller andre lignende preparater. Anonymkode: 80832...be1 1
MTS Skrevet 3. april 2018 #4 Skrevet 3. april 2018 For å stille diagnosen tok min gynekolog blodprøver som viste forhøyede verdier av testosteron, i tillegg til at hun fant cyster på begge eggstokkene ved innvendig ultralyd. Jeg er og overvektig, har kviser og noe ekstra hårvekst. Tror det er det siste som gir diagnosen PCOS og ikke bare PCO. Cystene kan man bare se ved å ta ultralyd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå