Gå til innhold

Tale til brudgommen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mange som skal holde tale her inne? Jeg synes det er en selvfølge at man som brud gjør det, men jeg synes også det er lettere, enn å skulle skrive en sang. Får liksom sagt ting en vil si, lettere enn i en sang. Tips til talen mottakes med takk. Jeg skal holde en liten tale, og lese et dikt etterpå. Hvordan har dere gjort det`?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Hei Rutti!

Jeg skal holde tale til min kjære. Den er postert på en av dagboksidene miner...har ikke peiling på hvilken.

Har konsentrert talen til én A4 side. Starter med noen setninger til mamma og pappa, deretter en setning til svigers, og resten til gutten min.

Lykke til!

Skrevet

Noe sånt blir min tale også. Synes det er helt naturlig at jeg skal holde tale (det hadde faktisk ikke falt meg inn at det var noe alternativ før jeg så diskusjonene på det her inne) - heldigvis er jeg ikke så veldig nervøs av meg, så jeg regner med at det skal gå bra...

Det blir noen ord til foreldrene mine, noen til svigers - noen til gjester og spesiellt til venninner - og så resten til min kjære. Lang blir talen neppe, men man vet jo ikke før man setter i gang. Hva angår formuleringer er det bare de siste par setningene jeg har klart for meg, så jeg må nok jobbe litt fram mot juni...

Skrevet

Jeg begynte på talen min i fjor jeg! :-)

Har skrevet litt innimellom når jeg har følt inspirasjonen komme. Særlig når min kjære har vært litt ekstra snill en dag... :sjarmor:

Den blir nok mest rettet mot ham, for at den ikke skal bli for lang. Jeg vil si litt om hva fellesskapet vårt består av, fremheve hva som er så bra med forholdet og med han, hvordan vi møttes, frieriet etc. Har tenkt å starte med eller evt avslutte med et dikt. Det blir sannsynligvis diktet "Lyset" av Halldis Moren Vesaas.

Skrevet
Har tenkt å starte med eller evt avslutte med et dikt. Det blir sannsynligvis diktet "Lyset" av Halldis Moren Vesaas.

Nydelig dikt!

Skrevet

har tenkt å bruke "to må man være" som en begynnelse eller slutt på talen. Hva syns dere om dette?

Skrevet

Jeg har også tenkt å holde tale og har skrevet den så og si ferdig for en god stund siden. Men det trengs nok litt justeringer etterhvert som jeg kommer på nye ting (og så blir det vel kuttet litt her og der)

Jeg har tenkt å begynne med å takke familie og diverse , bla bla bla.

Så skal jeg fortelle et eventyr som begynner som et eventyr gjør med "det var en gang".... og så forteller jeg om hvordan jeg og min mann møttes, hvordan det hele utviklet seg osv....

Så må jeg bruke litt gammeldagsspråk, litt eventyrsjanger over det, (slik som MÄRTHA vet dere :sjarmor: ) - så snakker jeg om meg selv i tredje person. Jeg er nok fryktelig dårlig til å forklare dere hva jeg mener, men talen ser slett ikke så verst ut på papiret iallfall. Så talen skal bli litt annerledes er planen da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...