Gå til innhold

Mistrives i egen leilighet :( Er så dritt lei hun som bor over meg!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg leier og har ikke bodd her så lenge, men jeg er veldig lei og bor dessverre under en jente som er fryktelig høylytt og burde bo i en enebolig i skogen. Eller hvert fall ikke ha folk under seg. Hun eier, så hun flytter ikke med det første. Er ikke borettslag og vet ikke hvem jeg kan klage til. Det er lytt her og dette er irriterende 

Hun fester mye (har heldigvis ikke ofte fest) men hører ALLTID når hun kommer hjem fra byen en gang mellom 2 og 7. Hun smeller med døra, tramper rundt, spyr, sex, setter på musikk og har nachspiel! Har gått opp der en gang å bedt henne om dempe seg, for jeg får ikke sove. Hun demper seg, men på' igjen neste helg :roll:

Hun skravler mye i tlf. Gjerne hver dag. Hun skravler høyt og ler høyt. Går frem og tilbake på gulvet. Hører dunk dunk dunk dunk dunk dunk................dunk dunk dunk dunk dunk dunk. Kan skravle i flere timer!

Støvsuger og setter på vaskemaskin midt på natten eller tidlig morgen. Badet er over mitt soverom

Har ofte besøk. Hører ikke hva de prater om (med mindre de prater veldig høyt) men hører folk skravle der oppe.. Hennes veranda er utenfor mitt soveromsvindu liksom og forrige helg satt de der å skravlet til langt på natt. Drakk og ledde.

Spiller høy musikk.. Dette kan hun gjøre i flere timer i strekk. Slitsomt å høre ufrivillig på musikk. Er ofte teckno hun hører på.

Tydelg at hun har fått kjæreste. Hører han er på besøk.(sett de gå på utsiden hånd i hånd) og hører de krangle også høylytt sex senere.

Hun ser ofte på film, men har lyden på skikklig HØYT! Høres godt ned til meg.

Har ofte besøk av barn. Sikkert tantebarn. Ingen regler for det er herjing, hyling, gauling, løping over gulvet, tramping, hopping, brøling og bare rabalder

Osv

Jeg er så sliten! :grine: Bråk og støy hele tiden. Får ikke slappet av. Har klaget flere ganger, men liker ikke å være den klagete og strenge naboen. Er veldig konfliktsky egentlig. Har jo kkke bodd her lenge, men vil flytte.

Noen gode råd?

Anonymkode: 8c134...1b6

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Er så lei av sånne folk som deg as! 

Anonymkode: 77fb9...87d

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde flyttet... begyn å lete etter ny hybel!

Det virker ikke lovende at hun over deg kommer til å endre seg, så da er det vel opp til deg...

Har medfølelse for deg altså, jeg hadde blitt rasende! 

• Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er så lei av sånne folk som deg as! 

Vi er lei folk som DEG!!!

Ts har du snakket med huseier? Kanskje de vet om det er noen man kan henvende seg til? Du kan en dag invitere henne ned til deg slik at hun hører støyet hennes? Sette på musikk og vaskemaskin. Ellers er det vel egentlig bare å flytte :( Hater folk som ikke tar hensyn, og når man leier har man jo ikke akkurat råd til å kjøpe enebolig og flytte der.... I feel ya! :hjerte:

Anonymkode: 272a2...d64

• Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har som sagt snakket til henne, men går inn det ene øret og ut det andre 🙄 hun bryr seg bare ikke

Så må vel finne noe nytt, men leiligheten er veldig fin og gin fin beliggenhet. Jævla kjipt dette!! :(

Ts

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja du burde flytte. Ferdig snakka. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg leier og har ikke bodd her så lenge, men jeg er veldig lei og bor dessverre under en jente som er fryktelig høylytt og burde bo i en enebolig i skogen. Eller hvert fall ikke ha folk under seg. Hun eier, så hun flytter ikke med det første. Er ikke borettslag og vet ikke hvem jeg kan klage til. Det er lytt her og dette er irriterende 

Hun fester mye (har heldigvis ikke ofte fest) men hører ALLTID når hun kommer hjem fra byen en gang mellom 2 og 7. Hun smeller med døra, tramper rundt, spyr, sex, setter på musikk og har nachspiel! Har gått opp der en gang å bedt henne om dempe seg, for jeg får ikke sove. Hun demper seg, men på' igjen neste helg :roll:

Hun skravler mye i tlf. Gjerne hver dag. Hun skravler høyt og ler høyt. Går frem og tilbake på gulvet. Hører dunk dunk dunk dunk dunk dunk................dunk dunk dunk dunk dunk dunk. Kan skravle i flere timer!

Støvsuger og setter på vaskemaskin midt på natten eller tidlig morgen. Badet er over mitt soverom

Har ofte besøk. Hører ikke hva de prater om (med mindre de prater veldig høyt) men hører folk skravle der oppe.. Hennes veranda er utenfor mitt soveromsvindu liksom og forrige helg satt de der å skravlet til langt på natt. Drakk og ledde.

Spiller høy musikk.. Dette kan hun gjøre i flere timer i strekk. Slitsomt å høre ufrivillig på musikk. Er ofte teckno hun hører på.

Tydelg at hun har fått kjæreste. Hører han er på besøk.(sett de gå på utsiden hånd i hånd) og hører de krangle også høylytt sex senere.

Hun ser ofte på film, men har lyden på skikklig HØYT! Høres godt ned til meg.

Har ofte besøk av barn. Sikkert tantebarn. Ingen regler for det er herjing, hyling, gauling, løping over gulvet, tramping, hopping, brøling og bare rabalder

Osv

Jeg er så sliten! :grine: Bråk og støy hele tiden. Får ikke slappet av. Har klaget flere ganger, men liker ikke å være den klagete og strenge naboen. Er veldig konfliktsky egentlig. Har jo kkke bodd her lenge, men vil flytte.

Noen gode råd?

Ørepropper

Anonymkode: 060d7...5f8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja du burde flytte. Ferdig snakka. 

Hei, den jenta som bor over ts!

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ørepropper

Anonymkode: 060d7...5f8

Ørepropper døgnet rundt? Skal man bo i et fengsel? Dessuten er ikke ørepropper så veldig effektivt mot slik støy.

Ts hvis du har snakket med henne så ville jeg først ha snakket med huseier om det er et slags styre man kan henvende seg til, hvis ikke ville jeg ha flyttet. Veldig kjipt når slike situasjoner oppstår :(

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor skravler du så utrolig mye? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skravler du så utrolig mye? 

Klapp igjen, du! 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Haha, må jo le når folk flytter inn under noen og forventer at huset skal være nærmest lydløst. Spesiellt når de leier også.. :)

Kjøpte leilighet i borettslag pga den var billig og alle leilighetene er skillt i betong, så man hører knapt en lyd annet enn hvis noen skriker i gangen (noe som sjeldent skjer). Man kan ikke klage på støy når man ikke har undersøkt rommet/leiligheten man bor i på forhånd.

Anonymkode: ce74e...30b

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med deg, ts🌺 Må da være flere naboer som blir plaget av støyet hennes? Kan dere sende en klage sammen?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Hei, den jenta som bor over ts!

Ørepropper døgnet rundt? Skal man bo i et fengsel? Dessuten er ikke ørepropper så veldig effektivt mot slik støy.

Ts hvis du har snakket med henne så ville jeg først ha snakket med huseier om det er et slags styre man kan henvende seg til, hvis ikke ville jeg ha flyttet. Veldig kjipt når slike situasjoner oppstår :(

https://www.tek.no/artikler/test-bose-quietcomfort-20i-stoykanselerende-orepropper/166990

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Sånn er det å dele. Er liksom ikke så mye man kan gjøre. Du kan jo ikke nekte henne å leve sitt liv i leiligheten hun eier. 

Anonymkode: 2dfb1...713

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg skjønner deg veldig godt, TS. Det ER slitsomt med bråk over hodet hele tiden. Det er et sjansespill å leie i et hus med noen som bor over. 

Det er allikevel ikke noe du får gjort, dessverre. Som du sier så eier hun. Men, den gode nyheten er jo at du leier, så det er ikke like stor operasjon for deg å flytte som for henne. 

Og neste gang så finner du deg en leilighet som ikke har naboer i andre etg. Eller i første etg, for det kan også bråke. Jeg bodde et par år over ei gammel dame som alltid hadde på TV'n og det hørtes veldig godt opp. Jeg var nede hos henne en gang for ett eller annet (ikke tv-lyden) og da hørte jeg at det ikke sto så høyt på som det virket opp, så lyden bar veldig godt bare. 

Jeg føler med deg, TS. Det er en menneskerett å få snakke og spille musikk og få besøk sånn som hun over deg får, men du bør nok leie et annet sted. 

Anonymkode: c5063...a73

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner deg veldig godt, TS. Det ER slitsomt med bråk over hodet hele tiden. Det er et sjansespill å leie i et hus med noen som bor over. 

Det er allikevel ikke noe du får gjort, dessverre. Som du sier så eier hun. Men, den gode nyheten er jo at du leier, så det er ikke like stor operasjon for deg å flytte som for henne. 

Og neste gang så finner du deg en leilighet som ikke har naboer i andre etg. Eller i første etg, for det kan også bråke. Jeg bodde et par år over ei gammel dame som alltid hadde på TV'n og det hørtes veldig godt opp. Jeg var nede hos henne en gang for ett eller annet (ikke tv-lyden) og da hørte jeg at det ikke sto så høyt på som det virket opp, så lyden bar veldig godt bare. 

Jeg føler med deg, TS. Det er en menneskerett å få snakke og spille musikk og få besøk sånn som hun over deg får, men du bør nok leie et annet sted. 

Men om natten kan man kreve at det skal være ro!

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er det et sameie du leier leilighet i, TS?

Hvis det er det så kan du snakke med styret i sameiet.

Synes det er litt rart at det er så lytt mellom leiligheter som er helt nye. Vet du hvilket år leilighetene er bygd?

Anonymkode: 00e33...59b

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, tirben skrev:

Men om natten kan man kreve at det skal være ro!

Ja, etter klokka 22 eller 23 er det vel. Da skal det være stille. Og det blir vel stille når TS sier i fra, men så er det på'n igjen helgen etter. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha, må jo le når folk flytter inn under noen og forventer at huset skal være nærmest lydløst. Spesiellt når de leier også.. :)

Hvor har jeg sagt det må være lydløst? Finnes en mellomting.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...