Gå til innhold

Naboer som gir blaffen i helligdager

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er idag alt for lite stillhet i hverdagen. De få helligdager/ søndager vi se vært år hadde jeg synes det hadde vært deilig med fred. Men noen mennesker er hevet over loven. Hvilke flere lover føler folk seg hevet over?   Man an mene en lov er tullete, men så lenge loven finnes må vi følge en. De som mener de er hevet over lover får faktisk da røve å omgjøre de utseende å bryte de.

Anonymkode: 40331...d07

Enig!

Det virker som om enkelte er redde for stillheten.  Er det fordi de da hører egne tanker, og er redde for det de får høre?

Anonymkode: 01f52...6a3

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Helligdager er oppskryt

Anonymkode: 28257...139

Gjest Peanut
Skrevet

Mitt nabolag har vært stille påsken så langt og det blir nok det noen dager til. Eneste som høres er en bil av og til og fuglekvitter. 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Peanut skrev:

Mitt nabolag har vært stille påsken så langt og det blir nok det noen dager til. Eneste som høres er en bil av og til og fuglekvitter. 

Skulle ønsket det var slik her også.

Akkurat nå holder den ene naboen på å høytrykksvaske huset sitt, en annen sager og hamrer (utendørs), og en tredje har akkurat startet motorsagen.

AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, Flip skrev:

Ja, de har sannsynligvis visse personlighetstrekk til felles, og ikke av det gode slaget.

Enig. Legg en tegning av Muhammed i postkassa deres, så blir du nok kvitt dem. De respekterer tydeligvis ikke våre leveregler og da trenger ikke vi respekterer deres heller. Spesielt siden vi er i Norge, og norsk lov gjelder. Der står det ingenting om at man ikke kan tegne profeten. Det er bare de som bryter en lov, nemlig helligdagsfred.

Anonymkode: 8a4e4...2d6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan være at dine naboer ikke er kristne og feirer påske. Man skal likevel vise hensyn. Det kan også hende de jobber, og ikke har tid til å bruke høytrykkspyleren ellers. Jeg synes det er en tullete regel. Det er torsdag, og de færreste feirer påsken fordi de er kristne. De fleste feirer fordi de får påskeegg og kan dra på hytta. 

Anonymkode: 3566e...4ac

Veldig enig med deg, det er fryktelig mange som klager bare fordi de har rett til det.  Og mange som mener at deres måte å gjøre ting på er den eneste rette, og derfor må bry seg med andre

Jeg bodde forresten en periode over et dypt religiøst par en gang, og ble bedt om å respektere hviledagen ved å ikke vaske tøy, altså en helt vanlig søndag.  Jeg forklarte med et smil at jeg ikke var religiøs, og at jeg med full jobb og to små barn uansett ikke kunne ta meg tid til en hel hviledag i helgen. Dette førte ikke til noe nabo-trøbbel, mulig de forsto meg litt + at jeg gjorde jo ikke noe ulovlig.

Anonymkode: b6bba...d02

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her er det stille og rolig. Jeg har ingenting i mot at naboene bruker fridager på å få unna arbeid, motorsag og plenklippere er irriterende uansett hvilken dag det er i uka. Men jeg respekterer at øvrige er stille, derfor heller ikke bråk hos oss. 

Men naboen kasta nettopp en del lange, stygge blikk fordi jeg ristet og hang opp dyner og pledd ute, og klesvask på snora. Hun har kommentert dette tidligere... Vi har en utrolig travel hverdag, og er ofte på farten. I dag er været fint, og jeg er hjemme med god tid, og nyyyter å gjøre dette uten at det er stress og mas og presset inn mellom jobb og trening, så jeg kommer til å pusle på ute og inne i dag, hvis hun kommer bort for å klage kommer jeg til å tilby henne å ta unna husarbeidet mitt på tirsdag, da jeg er tilbake på jobb. 

Anonymkode: 4e2b3...4ce

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Helt ærlig, rød dag på kalenderen betyr ingen verdens ting. Hvis naboen syns jeg bråker så får de spørre om jeg kan slutte. Sannsynligvis hører jeg på dem. 

Eller så driver jeg på til jeg er ferdig. Gir meg ved middagstid. 

Å lage tråd på et forum løser ingenting. Jeg er ikke her inne og leser, jeg snekrer! 😀

Anonymkode: 6f80b...494

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du, kjære TS, trenger sex!! Få litt lykke og glede i dagene dine så du ksn tenke på annet enn at dine _muslimske_ naboer bråker og bruker fridagen like fornuftig som folk flest. 

Du vet, uten sex blir jo folk gjerne grumpy. 

Her har jeg, _kristen_ mann, brukt både skjærtorsdag og bruker langfredag til bråkete oppussing fordi jeg har tid og fri nå. Naboen min, _muslim_, klagde ikke, han kom med en øl og lurte på om jeg trengte noe hjelp. 

God påske 🤣

Anonymkode: cf82e...0f1

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skulle ønsket det var slik her også.

Akkurat nå holder den ene naboen på å høytrykksvaske huset sitt, en annen sager og hamrer (utendørs), og en tredje har akkurat startet motorsagen.

Jeg hadde ringt politiet. Det er langfredag i dag og det skal være stille i nabolaget. Lov om helligdagsfred er ikke avviklet sist jeg sjekket.

For oss som er hjemme i påsken og er heldig med været så er det utrolig godt å sitte i solveggen og bare nyte freden og roen. 

Anonymkode: ade5c...615

• Liker 5
Skrevet
15 timer siden, applestories skrev:

Er det spesielle grunner til at trenger å ha det stille denne torsdagen, eller er det rødfargen på kalenderen som får frem irritasjonen?

Det er veldig mye bråk som følger med høytrykkspylere, gressklippere etc. og det brukes gjerne lenge. Når den ene gir seg begynner en annen. På røde dager er det gjerne vanlig med besøk og man sitter ofte ute om været er greit, så jeg må si at den evige duringen av noe maskineri er til plage ja. Støyforurensing. Mennesker trenger et avbrekk fra det evindelige støyet som omgir oss hver dag, så ja- rødfargen på kalenderen kan respekteres.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det som provoserer meg mest, er de som driter i helligdagsfreden, men mener 17. mai og 1. mai er uaktuelle å bruke til arbeid. Det er dobbeltmoralsk og hyklersk. Hvis man skal akseptere at folk arbeider og bråker på røde dager som skjærtorsdag og langfredag, må de pinadø også akseptere at naboene deres jobber 1. mai og 17. mai.

Anonymkode: 4afcd...1cc

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde ringt politiet. Det er langfredag i dag og det skal være stille i nabolaget. Lov om helligdagsfred er ikke avviklet sist jeg sjekket.

For oss som er hjemme i påsken og er heldig med været så er det utrolig godt å sitte i solveggen og bare nyte freden og roen. 

Anonymkode: ade5c...615

Hvorfor ikke si fra selv?

Anonymkode: 893ef...376

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har en nabo som dro i gang med høytrykksspyler på palmesøndag og vasket firmabiler. Jeg klarer ikke annet enn å se ned på han, fordi han mangler totalt sosiale antenner og dannelse. Når han faktisk ikke klarer å forstå enkle regler i et samfunn, får han ikke min respekt iallefall. Nå er ikke jeg alene med denne holdningen her, så han har ikke et godt forhold til naboer. Det går ut over barna hans, som ikke får leke med andre barn i gata. En dag så får noen mer enn nok og ringer politiet.

Anonymkode: 5f5fb...fe5

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vi har en nabo som dro i gang med høytrykksspyler på palmesøndag og vasket firmabiler. Jeg klarer ikke annet enn å se ned på han, fordi han mangler totalt sosiale antenner og dannelse. Når han faktisk ikke klarer å forstå enkle regler i et samfunn, får han ikke min respekt iallefall. Nå er ikke jeg alene med denne holdningen her, så han har ikke et godt forhold til naboer. Det går ut over barna hans, som ikke får leke med andre barn i gata. En dag så får noen mer enn nok og ringer politiet.

Det er råtten oppførsel fra de voksne da!

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det faktum at du ser ned på han, samt lar det gå utover barn, sier mye mer om deg en naboen. 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, visp skrev:

Det er råtten oppførsel fra de voksne da!

Hvorfor det? Når faren ødelegger alle fridager, ønsker ikke naboer kontakt med denne familien. Man høster som man sår.  Oppfører man seg i et nabolag, fungerer alt godt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AmorFati skrev:

Det faktum at du ser ned på han, samt lar det gå utover barn, sier mye mer om deg en naboen. 

Jeg ser ned på han, fordi han ikke forstår normale regler og ødelegger for andre. Jeg har ikke små barn.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvorfor det? Når faren ødelegger alle fridager, ønsker ikke naboer kontakt med denne familien. Man høster som man sår.  Oppfører man seg i et nabolag, fungerer alt godt.

Man kan ikke la det gå utover barna. Det sier seg selv. De voksne får holde sine konflikter for seg selv.

• Liker 3
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker said:

Det som provoserer meg mest, er de som driter i helligdagsfreden, men mener 17. mai og 1. mai er uaktuelle å bruke til arbeid. Det er dobbeltmoralsk og hyklersk. Hvis man skal akseptere at folk arbeider og bråker på røde dager som skjærtorsdag og langfredag, må de pinadø også akseptere at naboene deres jobber 1. mai og 17. mai.

Anonymkode: 4afcd...1cc

Her er jeg enig. Jeg hadde en gang to naboer som kranglet om akkurat dette. Den ene var kristen, den andre ikke-kristen sosialist.. Den kristne irriterte seg over naboen som jobbet i haven på kristi himmelfartsdag, den ikke-kristne sosialisten irriterte seg over naboen som jobbet i haven på 1. mai. Det ble i grunnen ganske morsomt, og de kom aldri til noen enighet. Nå er dette mange år siden, så jeg tviler på at de er uenige med noen lenger. :)

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvem var det, sa du, som manglet sosiale antenner? :klo:

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...