AnonymBruker Skrevet 29. mars 2018 #1 Del Skrevet 29. mars 2018 Noen som vet hvordan jeg kan lage hjemmelaget Grandiosa? Tåler ikke den kjøpte. Tro det eller ei, savner Grandiosa. Anonymkode: 18748...530 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Overrasket Skrevet 29. mars 2018 #2 Del Skrevet 29. mars 2018 (endret) Ta et stykke pappkartong, gjerne gammel og veldig tørr. Spre på et lag gammel ketchup. En Idun-flaske fra 90-tallet er perfekt. Ta på revet, harsk ost i et sparsomt lag. All ost som ikke har synlig mugg er OK. Lag en smørje av kjøttrester fra fredagsmiddagen forrige måned blandet med vann, proteinpulver, to forskjellige stivelser og godt med salt. Kutt i små strimler og legg over. Spre over hakket paprika, bør være fryst og gjerne litt ugjenkjennelig. Dersom du ikke ser helt forskjell på kjøttblandingen og paprikabitene er det ypperlig. Stekes på veldig veldig varmt, slik at du dreper mesteparten av bakteriene. Endret 29. mars 2018 av Overrasket Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
candykiss Skrevet 29. mars 2018 #3 Del Skrevet 29. mars 2018 Hva er det i grandiosaen du ikke tåler da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2018 #4 Del Skrevet 29. mars 2018 Jeg fikk en gang noen hjemmelagede porsjonspizzaer som minnet om grandis. De var laget av fine rundstykker delt i to. Fyllet besto av litt fløte iblandet paprika, litt rødløk og mais tror jeg og hakket skinke. Kanskje det var litt krydder men du kan jo prøve deg frem. Veldig enkle å lage. Anonymkode: 4c477...b17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2018 #5 Del Skrevet 29. mars 2018 Meg over.. Og ost selvfølgelig 🙃 Anonymkode: 4c477...b17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snillingen Skrevet 29. mars 2018 #6 Del Skrevet 29. mars 2018 2 hours ago, AnonymBruker said: Noen som vet hvordan jeg kan lage hjemmelaget Grandiosa? Tåler ikke den kjøpte. Tro det eller ei, savner Grandiosa. Anonymkode: 18748...530 Er det bunnen, det klassiske fyllet eller begge deler du savner? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2018 #7 Del Skrevet 29. mars 2018 1 minutt siden, Snillingen skrev: Er det bunnen, det klassiske fyllet eller begge deler du savner? fyllet tror jeg. Anonymkode: 18748...530 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2018 #8 Del Skrevet 29. mars 2018 2 timer siden, Overrasket skrev: Ta et stykke pappkartong, gjerne gammel og veldig tørr. Spre på et lag gammel ketchup. En Idun-flaske fra 90-tallet er perfekt. Ta på revet, harsk ost i et sparsomt lag. All ost som ikke har synlig mugg er OK. Lag en smørje av kjøttrester fra fredagsmiddagen forrige måned blandet med vann, proteinpulver, to forskjellige stivelser og godt med salt. Kutt i små strimler og legg over. Spre over hakket paprika, bør være fryst og gjerne litt ugjenkjennelig. Dersom du ikke ser helt forskjell på kjøttblandingen og paprikabitene er det ypperlig. Stekes på veldig veldig varmt, slik at du dreper mesteparten av bakteriene. Fritids? Anonymkode: 18748...530 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snillingen Skrevet 29. mars 2018 #9 Del Skrevet 29. mars 2018 2 hours ago, AnonymBruker said: Noen som vet hvordan jeg kan lage hjemmelaget Grandiosa? Tåler ikke den kjøpte. Tro det eller ei, savner Grandiosa. Anonymkode: 18748...530 Hva i den kjøpte er det du ikke tåler? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2018 #10 Del Skrevet 29. mars 2018 Skinke, paprika,ost. Tomatpure med noe krydder i som saus. Og lag en bunn, evt. kjøp ferdigbunn. Anonymkode: ebf59...1a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2018 #11 Del Skrevet 31. mars 2018 På 29.3.2018 den 20.30, AnonymBruker skrev: Skinke, paprika,ost. Tomatpure med noe krydder i som saus. Og lag en bunn, evt. kjøp ferdigbunn. Anonymkode: ebf59...1a7 Men det smaker jo ikke Grandiosa. Har prøvd før, går ikke? Smaker bare skinkepizza Anonymkode: 18748...530 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2018 #12 Del Skrevet 31. mars 2018 På 29.3.2018 den 20.21, Snillingen skrev: Hva i den kjøpte er det du ikke tåler? Soya. I all hovedsak Anonymkode: 18748...530 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2018 #13 Del Skrevet 31. mars 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Men det smaker jo ikke Grandiosa. Har prøvd før, går ikke? Smaker bare skinkepizza Anonymkode: 18748...530 Jeg ville sett det som en fordel. Men det er jo ikke jeg som skal spise pizzaen, så for å være litt seriøs: Hva slags ost bruker du? Grandiosa bruker vel Jarlsberg, om jeg husker riktig, og den smaker jo ganske forskjellig fra gulost av Norvegia-typen (altså den milde og smakløse standard-gulosten, ikke ekstralagret ost). Anonymkode: f8afe...a02 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2018 #14 Del Skrevet 31. mars 2018 På 29.3.2018 den 18.15, Overrasket skrev: Ta et stykke pappkartong, gjerne gammel og veldig tørr. Spre på et lag gammel ketchup. En Idun-flaske fra 90-tallet er perfekt. Ta på revet, harsk ost i et sparsomt lag. All ost som ikke har synlig mugg er OK. Lag en smørje av kjøttrester fra fredagsmiddagen forrige måned blandet med vann, proteinpulver, to forskjellige stivelser og godt med salt. Kutt i små strimler og legg over. Spre over hakket paprika, bør være fryst og gjerne litt ugjenkjennelig. Dersom du ikke ser helt forskjell på kjøttblandingen og paprikabitene er det ypperlig. Stekes på veldig veldig varmt, slik at du dreper mesteparten av bakteriene. Nå lo jeg høyt og godt, takk! Anonymkode: 0fa8c...a41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2018 #15 Del Skrevet 31. mars 2018 Husker det var en episode av serien "Nesevis" på NRK1 der Christopher Sjuve og champagnespesialisten Richard Juhlin fant fram til krydderne i Grandiosa ved hjelp av Juhlins ekspertnese. Jeg prøvde å finne episoden på nett, men det er så lenge siden den ble sendt at den ikke ser ut til å ligge tilgjengelig noe sted. Husker imidlertid at det var typiske julekrydder i kjøttblandingen, altså kanel, nellik, tørket ingefær og/eller allehånde, pluss endel sukker og oregano, muligens også rosmarin. Så jeg hadde testet å lage en tomatsaus med kjøttdeig, løk og varme krydder, særlig kanel og allehånde, tror jeg. Litt sånn greske smaker, faktisk. Da tipper jeg du får en mye bedre pizza enn Grandiosa, men med noe som ligner smaksbildet. Anonymkode: 3910b...6c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2018 #16 Del Skrevet 31. mars 2018 Lag nå bare en "hjemmelaget pizza" uten å prøve å etterligne en grandis. Du vil nok ikke klare å lage noe som minner om grandis uansett. Hvorfor bruke krefter på å etterligne noe som smaker middelmådig, når det er lettere å bare lage noe som smaker godt? Alt går på pizza. Om du ikke gidder å bake bunn, kjøp ferdigbunn og sleng på det du vil ha av fyll. Det er både bedre og sunnere. Anonymkode: dca4a...b92 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå