Gjest Anonymous Skrevet 18. februar 2005 #1 Del Skrevet 18. februar 2005 Noen som vet hvordan jeg tover frynser? Da tenker jeg på å lage en slags kant på en veske, med frynser som blir til små dreads, liksom? Er det bare å lage frynser og håpe på at de tover seg i passende klumper? Håper noen skjønte hva jeg mente... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 18. februar 2005 #2 Del Skrevet 18. februar 2005 Du kan strikke løkkestrikk og klippe opp før du tover i maskin. Eller montere frynser før toving på samme måte som du lager frynser på et skjerf. Jo tettere du setter frynsene, jo ffinere blir den ferdig tovede kanten. Det blir nesten som en pelskant.- Om det klumper seg litt mye, deler du opp klumpene nedenifra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 18. februar 2005 #3 Del Skrevet 18. februar 2005 Tusen takk for kjapp hjelp! Hvor lange bør frynsene være? Og hvor mange tråder bør det være i samme frynse? Kan jeg gjøre slik: Ta en 10 cm lang tråd, legge dobbelt, dra midten gjennom strikketøyet med heklenål og så dra endene gjennom løkka? :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 18. februar 2005 #4 Del Skrevet 18. februar 2005 Kan jeg gjøre slik: Ta en 10 cm lang tråd, legge dobbelt, dra midten gjennom strikketøyet med heklenål og så dra endene gjennom løkka? :-) Jepp!!! Ta gjerne en fire-fem tråder sammen. Om du ønsker tetter "pels" tar du bare flere. Ullen krymper opptil 50 % på lengeden, kommer litt ann på hvor hardhendt vaskemaskinen din er. Lykke til!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 18. februar 2005 #5 Del Skrevet 18. februar 2005 HÆRLI! Du er en engel! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 18. februar 2005 #6 Del Skrevet 18. februar 2005 Må få høre hvordan det går med vesken din!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 18. februar 2005 #7 Del Skrevet 18. februar 2005 Foreløpig er jeg bare straks ferdig med selve vesken. Skal flette en hank og lage frynser i løpet av kvelden (hvis jeg rekker det.) Håper på å tove den i morgen! Lover å legge ut bilde! :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 1. mars 2005 #8 Del Skrevet 1. mars 2005 Det tok litt tid, men: her er bilder! Veske 1 (litt småsprø... ) Veske 2 (mye finere) Detalj av veske 2 Et par votter (strikket og tovet for et par år siden, men ble altfor store. Tovet dem igjen nå, og de ble passe.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 1. mars 2005 #9 Del Skrevet 1. mars 2005 Kjempefint! Ser ut som du har fått bra taket på tovingen!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå