AnonymBruker Skrevet 29. mars 2018 #1 Skrevet 29. mars 2018 Når han begynner å kommentere skrivefeil og grammatikk feil. Anonymkode: 68561...9d2 1
Gjest Overrasket Skrevet 29. mars 2018 #2 Skrevet 29. mars 2018 Det bør nok hete grammatikkfeil, alternativt grammatiske feil. Grammatikk feil lar seg ikke bruke på norsk.
Gjest Sjokoladeknask Skrevet 29. mars 2018 #3 Skrevet 29. mars 2018 Akkurat nå, Overrasket skrev: Det bør nok hete grammatikkfeil, alternativt grammatiske feil. Grammatikk feil lar seg ikke bruke på norsk. Mon tro om det nettopp var TS’ mening..
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2018 #4 Skrevet 29. mars 2018 Akkurat nå, Overrasket skrev: Det bør nok hete grammatikkfeil, alternativt grammatiske feil. Grammatikk feil lar seg ikke bruke på norsk. Dakar liten har du ikke noe argument å komme med. Anonymkode: 68561...9d2 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2018 #5 Skrevet 29. mars 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Dakar liten har du ikke noe argument å komme med. Anonymkode: 68561...9d2 Noen som er litt støtt mon tro Anonymkode: 88563...498 2
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2018 #6 Skrevet 29. mars 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når han begynner å kommentere skrivefeil og grammatikk feil. Anonymkode: 68561...9d2 Ja, jeg ser at noen henger seg opp i folk sine skrivefeil til tider men det er en annen tråd på ordleker kategorien. Hvis man skriver så svarer de som henger seg opp i skrivefeil: ikke skrive sånn, kan du ikke stave? Hvordan passer det ordet inn i noe osv. Legg det heller inn i rettskrivings-tråden (dem har tross alt laget en hel debatt om skrivefeil). Anonymkode: a7d81...6aa
Gjest Overrasket Skrevet 29. mars 2018 #7 Skrevet 29. mars 2018 1 minutt siden, Sjokoladeknask said: Mon tro om det nettopp var TS’ mening.. Dersom du med mening.. mener å bruke ellipse, skrives dette tegnet alltid med tre prikker og mellomrom på norsk ...
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2018 #8 Skrevet 29. mars 2018 2 minutter siden, Overrasket skrev: Det bør nok hete grammatikkfeil, alternativt grammatiske feil. Grammatikk feil lar seg ikke bruke på norsk. Det var en felle. Anonymkode: b475c...13e 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2018 #9 Skrevet 29. mars 2018 2 minutter siden, Overrasket skrev: Det bør nok hete grammatikkfeil, alternativt grammatiske feil. Grammatikk feil lar seg ikke bruke på norsk. I stedet for å pirke på det på hvert eneste innlegg så skriv det heller her. Så slipper fol å lese annethvert svar med pirking på skrivefeil. Anonymkode: a7d81...6aa
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2018 #10 Skrevet 29. mars 2018 5 minutter siden, AnonymBruker said: I stedet for å pirke på det på hvert eneste innlegg så skriv det heller her. Så slipper fol å lese annethvert svar med pirking på skrivefeil. Anonymkode: a7d81...6aa Men de som trenger det mest går vel aldri inn i språkforumet. Anonymkode: fa668...024 2
Gjest Sjokoladeknask Skrevet 29. mars 2018 #11 Skrevet 29. mars 2018 4 minutter siden, Overrasket skrev: Dersom du med mening.. mener å bruke ellipse, skrives dette tegnet alltid med tre prikker og mellomrom på norsk ... Nu vel. Jeg synes nok heller særskrivingsfeil og å/og og da/når og nye varianter av ord og engelske «oversettelser» og txtsp34k er verre enn om jeg ikke tar med et mellomrom eller en . .
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2018 #12 Skrevet 29. mars 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Men de som trenger det mest går vel aldri inn i språkforumet. Anonymkode: fa668...024 Jo det kan vel hende så mye som enkelte maser om skrivefeilene til folk. Jeg får masse mas om det, og jeg gidder ikke å sette meg inn grammatikken lik en undervisers nivå. Ting folk etterspør når det gjelder rettskriving og grammatikk er det mange som ikke kan faktisk. Og/å-regelen, preposisjoner, grammatikk, bla bla bla... Ikke en gang data-maskina kan riktig grammatikk. Anonymkode: a7d81...6aa
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2018 #13 Skrevet 29. mars 2018 2 minutter siden, Sjokoladeknask skrev: Nu vel. Jeg synes nok heller særskrivingsfeil og å/og og da/når og nye varianter av ord og engelske «oversettelser» og txtsp34k er verre enn om jeg ikke tar med et mellomrom eller en . . Er dere norsklærere? Anonymkode: a7d81...6aa
Gjest Sjokoladeknask Skrevet 29. mars 2018 #14 Skrevet 29. mars 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er dere norsklærere? Anonymkode: a7d81...6aa Jeg er det ikke. Jeg har hatt noen i familien som har jobbet som det, og har fått det inn kan man si.
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2018 #15 Skrevet 29. mars 2018 Akkurat nå, Sjokoladeknask skrev: Jeg er det ikke. Jeg har hatt noen i familien som har jobbet som det, og har fått det inn kan man si. Ok. Ja for det virket som noen er veldig glad i norsk-faget. Anonymkode: a7d81...6aa
Gjest Overrasket Skrevet 29. mars 2018 #16 Skrevet 29. mars 2018 1 hour ago, Sjokoladeknask said: Nu vel. Jeg synes nok heller særskrivingsfeil og å/og og da/når og nye varianter av ord og engelske «oversettelser» og txtsp34k er verre enn om jeg ikke tar med et mellomrom eller en . . Vet du hva, der er jeg helt enig med deg. Jeg har senest i dag lært at det gode norske ordet «entreprenører» i meget nylig tid har fått en ny mening som resultat av direkte oversettelse av det engelske «entrepreneurs». Jeg skal spare deg og andre for å uttrykke nøyaktig hvor gretten jeg føler meg når jeg ser slik makaber språkføring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå