Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når han begynner å kommentere skrivefeil og grammatikk feil. 

Anonymkode: 68561...9d2

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Overrasket
Skrevet

Det bør nok hete grammatikkfeil, alternativt grammatiske feil. Grammatikk feil lar seg ikke bruke på norsk.

Gjest Sjokoladeknask
Skrevet
Akkurat nå, Overrasket skrev:

Det bør nok hete grammatikkfeil, alternativt grammatiske feil. Grammatikk feil lar seg ikke bruke på norsk.

Mon tro om det nettopp var TS’ mening.. 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Overrasket skrev:

Dakar liten har du ikke noe argument å komme med.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dakar liten har du ikke noe argument å komme med.

Noen som er litt støtt mon tro :fnise:

Anonymkode: 88563...498

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når han begynner å kommentere skrivefeil og grammatikk feil. 

Ja, jeg ser at noen henger seg opp i folk sine skrivefeil til tider men det er en annen tråd på ordleker kategorien. 
Hvis man skriver så svarer de som henger seg opp i skrivefeil: ikke skrive sånn, kan du ikke stave? Hvordan passer det ordet inn i noe osv. Legg det heller inn i rettskrivings-tråden (dem har tross alt laget en hel debatt om skrivefeil). 

Anonymkode: a7d81...6aa

Gjest Overrasket
Skrevet
1 minutt siden, Sjokoladeknask said:

Mon tro om det nettopp var TS’ mening.. 

Dersom du med mening.. mener å bruke ellipse, skrives dette tegnet alltid med tre prikker og mellomrom på norsk ...

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Overrasket skrev:

Det var en felle. ;)

Anonymkode: b475c...13e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Overrasket skrev:

I stedet for å pirke på det på hvert eneste innlegg så skriv det heller her. Så slipper fol å lese annethvert svar med pirking på skrivefeil. 

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

I stedet for å pirke på det på hvert eneste innlegg så skriv det heller her. Så slipper fol å lese annethvert svar med pirking på skrivefeil. 

Men de som trenger det mest går vel aldri inn i språkforumet.

Anonymkode: fa668...024

• Liker 2
Gjest Sjokoladeknask
Skrevet
4 minutter siden, Overrasket skrev:

Dersom du med mening.. mener å bruke ellipse, skrives dette tegnet alltid med tre prikker og mellomrom på norsk ...

Nu vel. Jeg synes nok heller særskrivingsfeil og å/og og da/når og nye varianter av ord og engelske «oversettelser» og txtsp34k er verre enn om jeg ikke tar med et mellomrom eller en . . 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men de som trenger det mest går vel aldri inn i språkforumet.

Anonymkode: fa668...024

Jo det kan vel hende så mye som enkelte maser om skrivefeilene til folk. Jeg får masse mas om det, og jeg gidder ikke å sette meg inn grammatikken lik en undervisers nivå. Ting folk etterspør når det gjelder rettskriving og grammatikk er det mange som ikke kan faktisk. Og/å-regelen, preposisjoner, grammatikk, bla bla bla... Ikke en gang data-maskina kan riktig grammatikk. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Sjokoladeknask skrev:

Nu vel. Jeg synes nok heller særskrivingsfeil og å/og og da/når og nye varianter av ord og engelske «oversettelser» og txtsp34k er verre enn om jeg ikke tar med et mellomrom eller en . . 

Er dere norsklærere?

Gjest Sjokoladeknask
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er dere norsklærere?

Jeg er det ikke. Jeg har hatt noen i familien som har jobbet som det, og har fått det inn kan man si. 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Sjokoladeknask skrev:

Jeg er det ikke. Jeg har hatt noen i familien som har jobbet som det, og har fått det inn kan man si. 

Ok. Ja for det virket som noen er veldig glad i norsk-faget. :) 

Gjest Overrasket
Skrevet
1 hour ago, Sjokoladeknask said:

Vet du hva, der er jeg helt enig med deg. Jeg har senest i dag lært at det gode norske ordet «entreprenører» i meget nylig tid har fått en ny mening som resultat av direkte oversettelse av det engelske «entrepreneurs». Jeg skal spare deg og andre for å uttrykke nøyaktig hvor gretten jeg føler meg når jeg ser slik makaber språkføring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...