Gå til innhold

Føler meg så tom når daten har dratt.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har datet siden nyttår og vi er eksklusive. Når vi er sammen er det fantastisk! Han har bare vært snill og kjærlig mot meg. Vi prater på meldinger eller møtes hver dag. 

Likevel har ingen av oss, så vidt jeg vet, fortalt venner og familier om hverandre. Jeg har ikke fortalt om ham, fordi jeg vet ærlig talt ikke om han vil fortelles om. 

Når vi er sammen er alt fint. Når han har dratt føler jeg meg helt tom og lurer på hva jeg er for ham. 

Jeg er 34 år gammel, og det eneste seriøse forholdet jeg har bak meg var slik at jeg gråt hver kveld fordi jeg fikk mye kjeft. Ellers har jeg blitt mye ghostet og avvist fra dater. Jeg har aldri faktisk tatt "praten", men føler jeg kanskje burde det nå. 

Har noen noen tips? 

Anonymkode: b810f...96c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er ditt behov for bekreftelse, oppmerksomhet, og engstelse som dukker opp når han drar. Dette er nok basert på alle dine tidligere såre erfaringer og ganske vanlig.  Ta praten fordi du vil ta neste skritt, ikke for å skynde ting frem eller få bekreftelse. 

Anonymkode: b225a...d7b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er ditt behov for bekreftelse, oppmerksomhet, og engstelse som dukker opp når han drar. Dette er nok basert på alle dine tidligere såre erfaringer og ganske vanlig.  Ta praten fordi du vil ta neste skritt, ikke for å skynde ting frem eller få bekreftelse. 

Jeg har ikke behov for å skynde noe, jeg ønsker å bruke god tid! Ellers har du sannsynligvis rett. Det hadde vært enklere for meg om jeg visste hans tanker. 

Jeg har dessverre ingen erfaring med "praten" og har ventet på at han skulle starte den. 

AnonymBruker
Skrevet

Dere er jo så og si kjærester, kanskje det bare kommer av seg selv? 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Dere er jo så og si kjærester, kanskje det bare kommer av seg selv? 

Ja. Likevel burde jeg kanskje ikke føle behov for å spørre om vi er det? 

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Likevel burde jeg kanskje ikke føle behov for å spørre om vi er det? 

Kanskje det bare er trangen for kontroll og bekreftelse som gjør at du føler behov for å avklare? Jeg mener ikke det negativt, men du har røffe erfaringer og man blir engstelig og litt urolig etter sånt. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja. Jeg er veldig usikker. Føler liksom alle andre bare vet disse tingene.. 

AnonymBruker
Skrevet

hvor lenge har dere holdt sammen?

Anonymkode: 7c679...87b

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja. Jeg er veldig usikker. Føler liksom alle andre bare vet disse tingene.. 

Ja, jeg også har følt det sånn.. det endte med at når jeg til slutt tok praten, så sa han "trodde vi hadde vært sammen i flere uker jeg.". Vi var også eksklusive osv, sånn som dere er. Så hos oss ble det bare sånn, jeg og min usikkerhet ville ha muntlig bekreftelse og så ikke hva som faktisk foregikk

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Snakk med han! Han tenker kanskje helt annerledes enn deg og tar det som en selvfølge at dere skal satse fremover!

Anonymkode: 68e0f...1e1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

begrepet eksklusive er nytt begrep for meg, hva betyr det?

AnonymBruker
Skrevet

har du ikke venninne du kan spørre om råd?

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Snakk med han! Han tenker kanskje helt annerledes enn deg og tar det som en selvfølge at dere skal satse fremover!

Anonymkode: 68e0f...1e1

Kanskje det. 

Hvordan rar man opp dette? 

AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker said:

hvor lenge har dere holdt sammen?

Siden nyttår :)

24 minutter siden, AnonymBruker said:

begrepet eksklusive er nytt begrep for meg, hva betyr det?

At vi kun dater hverandre og ikke andre. 

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Vi har datet siden nyttår og vi er eksklusive. Når vi er sammen er det fantastisk! Han har bare vært snill og kjærlig mot meg. Vi prater på meldinger eller møtes hver dag. 

Likevel har ingen av oss, så vidt jeg vet, fortalt venner og familier om hverandre. Jeg har ikke fortalt om ham, fordi jeg vet ærlig talt ikke om han vil fortelles om. 

Når vi er sammen er alt fint. Når han har dratt føler jeg meg helt tom og lurer på hva jeg er for ham. 

Jeg er 34 år gammel, og det eneste seriøse forholdet jeg har bak meg var slik at jeg gråt hver kveld fordi jeg fikk mye kjeft. Ellers har jeg blitt mye ghostet og avvist fra dater. Jeg har aldri faktisk tatt "praten", men føler jeg kanskje burde det nå. 

Har noen noen tips? 

Jeg antar du ikke ønsker å "bare" være lekekompis, og da er det på tide å ta praten. Nedsiden er at hans ambisjoner ikke matcher dine, og da smuldrer jo det dere har ganske fort opp. Men oppsiden er mye større. Tror mange menn også ønsker en bekreftelse av at forholdet er noe mer (forutsatt at det er det), men generelt er vi muligens dårligere på å ta denne praten når den burde tas. Uansett herlig å få det bekreftet når begge føler det samme.

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Kreator said:

Jeg antar du ikke ønsker å "bare" være lekekompis, og da er det på tide å ta praten. Nedsiden er at hans ambisjoner ikke matcher dine, og da smuldrer jo det dere har ganske fort opp. Men oppsiden er mye større. Tror mange menn også ønsker en bekreftelse av at forholdet er noe mer (forutsatt at det er det), men generelt er vi muligens dårligere på å ta denne praten når den burde tas. Uansett herlig å få det bekreftet når begge føler det samme.

Helt riktig. Jeg har ingen grunn til å tro det kun er det. Men her har jeg blitt brent før... 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Helt riktig. Jeg har ingen grunn til å tro det kun er det. Men her har jeg blitt brent før... 

Alternativet er jo å invitere til noe hvor han plutselig må møte noen andre i din omgangskrets, venner eller familie. Utfallsrommet er nok det samme, men da må han evt forklare hvorfor han ikke ønsker det. Det feigeste svaret er da selvfølgelig at han føler det er for tidlig, som da nok bør tolkes som et ganske rødt flagg (generelt sett, finnes unntak avhengig av hvordan og hvor lenge dere har holdt på).

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Kreator said:

Alternativet er jo å invitere til noe hvor han plutselig må møte noen andre i din omgangskrets, venner eller familie. Utfallsrommet er nok det samme, men da må han evt forklare hvorfor han ikke ønsker det. Det feigeste svaret er da selvfølgelig at han føler det er for tidlig, som da nok bør tolkes som et ganske rødt flagg (generelt sett, finnes unntak avhengig av hvordan og hvor lenge dere har holdt på).

Lurt. Jeg føler hytta med familien nå i påsken er litt tidlig. Men kan komme på noe over påske :)

Eventuelt kan jeg spør om vi skal slette sukker? 

• Liker 1
Skrevet (endret)
16 minutter siden, AnonymBruker said:

Eventuelt kan jeg spør om vi skal slette sukker? 

Mulig jeg blir lynsja for å si dette, man uansett. Jeg føler jeg er litt tidlig her å forlange dette. For meg virker det som om damene på Sukker trenger litt modningstid, at man på en måte blir litt kjent, før de er klare for date. Eller at de selv også venter på "ledig tid", etter "Mr Right Now" ikke ble til "Mr Right". Ser det i hvertfall på min profil, hvor damer jeg har engasjert på et tidspunkt allikevel dukker opp og tar initiativ etter litt tid. Det betyr at feks jeg som mann har jenter jeg skriver med innimellom for å bli bedre kjent, men hvor det er litt "nedetid" fordi en av oss dater litt innimellom praten. Som mann er dette på en måte min måte å ha en pipeline på, slik jentene typisk lettere får, slik at hvis/når en date ikke funker lengre så kan jeg engasjere neste dame. De råeste har jo mange på gang samtidig, men for min egen del så synes jeg det er vanskelig. Men jeg synes også det er godt å vite at jeg har noen jeg kan gå videre med hvis nåværende ikke funker. Det gjør det også litt lettere for meg som mann å være "cool" i datingperioden (i motsetning til needy/desp). Men bare så det er sagt; jeg gjør det IKKE fordi jeg har noe behov for "flest mulig damer over kortest mulig periode". Men interessante damer er sjelden, og typisk så kommer de litt i puljer, og selv om jeg dater en, så føler jeg ofte at hvis den jeg dater ikke funker så er det ofte en annen jeg ønsker å bli kjent med.

Selv om dere har vært sammen i et par måneder, betyr ikke det at du når som helst kan skifte mening og si at du ikke har de rette følelsene. I hvertfall inntil han er komfortabel med at både du og han faktisk HAR de rette følelsene. Som dame er det lett å kreve at mannen kutter all annen kontakt slik hun selv oppfatter hun selv gjør, men forskjellen er altså hvor lang tid en mann og en dame i snitt bruker på å "oppnå kontakt" igjen med andre om ting ikke funker. Men det finnes noen mellomsteg; På Sukker kan man gjøre seg usynlig og også midlertidig deaktivere profilen. På Tinder er det mindre kritisk, da lite sveiping som regel fører til lite action, så det begrenser seg selv litt. Dessuten går det vanligvis kjappere å møte folk på Tinder, slik at relasjonene som regel har kortere varighet enn på Sukker (de relasjonene som er "potensielle" snakker jeg om).

Men hvis mannen uansett er villig til å dele seg selv med din omgangskrets så er det som regel et sikkert tegn på at han er interessert i noe mer enn leketid. Men jeg ville ligget litt roligere med å kreve at han sletter alt av apper etc. Det kommer en tid for det også, men 2-3 måneder synes jeg personlig er litt kort. Men dette avhenger veldig av relasjonen dere har da.

Endret av Kreator
AnonymBruker
Skrevet

Hæ? Selv om man ser for seg et forhold med den man dater, vil man beholde kontakt med andre på sukker?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...