Gå til innhold

Fast helgeturnus - to timer kortere vakt 1 påskedag

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber fast annenhver helg og skal jobbe i påskehelgen. Sjefen har endret vakten som jeg har 1 påskedag fra 0800-1500 til 0800-1300. Har de lov til dette? Jeg går glipp av ganske mye penger når de plutselig fjerner to timer av vakten. 

Anonymkode: 8cb0b...938

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis turnusen din sier til 15 så har du jo krav på betalt til 15 uansett. 

Men hva med å spørre om hvorfor det er gjort? 

Anonymkode: fbf9c...4a7

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har turnus med prosentavtale så gjennomsittsberegnes tiden i grunnturnus til å stemme overens med stillingsprosentens størrelse, dvs du kan jobbe mye en periode og lite en annen. Vil tro dette går under leders styringsrett og dermed har du ikke noe du skulle sagt, men det beste er selvfølgelig å spørre hvorfor du ble satt opp sånn hvis du lurer. 

Anonymkode: 6513d...8d7

AnonymBruker
Skrevet

Hva sier arbeidsavtale om arbeidstid på helligdager? Eventuelt om leders rett til å justere tid ved lite å gjøre? 

For min del gjelder samme helligdag som helg. Det vil si at jeg jobber til 16 i dag, i stedet for 19 (normal fredag). Lønnen for en slik dag er også regulert i kontrakt, det vil si at det er en del av betingelsene for min fastlønn/stilling. Og når min vakt treffer en slik helg så får jeg helligdagstillegg for fredag og søndag. Selv om jeg totalt jobber 3 timer mindre enn jeg ville gjort på en normal helgevakt. 

Anonymkode: b71e6...469

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...