AnonymBruker Skrevet 29. mars 2018 #1 Skrevet 29. mars 2018 Now saying genius or brilliant 'can alienate female students': Cambridge academics are discouraged from using phrases with 'assumptions of gender inequality' Cambridge academics are being discouraged from using terms such as genius, brilliant or flair in feedback for fear of alienating female students. It is one of a series of moves lecturers say will help women – including changing exams and even removing portraits of men from the library. Dr Lucy Delap, lecturer in modern British history, said ‘vague talk of genius, brilliance [and] flair carries assumptions of gender inequality’. She said some women ‘don’t find it very easy to project themselves into those categories’.http://www.dailymail.co.uk/news/article-4598036/Saying-genius-brilliant-alienate-female-students.html Er dette noe vi burde få i stand her i Norge også? Burde det bli forbudt å bruke ord som, "geni", "strålende" og "glimrende"? Burde folk som bruker noen av disse ordene få sparken? Verden holder på å bli gal. Anonymkode: daa94...b6c
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2018 #2 Skrevet 29. mars 2018 Om man oversetter "discouraged" med "forbudt" så får man vel bare høre "genius" og "brilliant" som sarkastiske kommentarer. Anonymkode: fb9f9...115 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2018 #3 Skrevet 29. mars 2018 Med tanke på at disse ordvalgene sjeldent har blitt brukt på kvinnelige genier, så er jeg helt enig. Mens menn blir kalt genier for å være smarte eller oppfinnsomme innenfor det de driver med, så blir kvinner bare omtalt som den profesjonelle tittelen de har, for eksempel "hjerneforsker", "biokjemiker" "fysiker", selvom hun har utrettet like store ting eller er like smart som en mann som blir tittulert med geni. Generelt så overses store og avgjørende oppfinnelser og forskninger og kloke hjerner i historien, bare fordi det er en kvinne, mens menn blir ikke bare husket som dyktig på det de drev med men også tittulert med geni. Personlig bryr jeg meg ikke så mye om det, men forstår godt hvor forslaget kommer fra. Anonymkode: 6a96c...65b 2
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2018 #4 Skrevet 29. mars 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om man oversetter "discouraged" med "forbudt" så får man vel bare høre "genius" og "brilliant" som sarkastiske kommentarer. Anonymkode: fb9f9...115 Forsiktig. Tøffe, sterke, selvstendige kvinner er så sarte sjeler, de tåler de ordene så dårlig. Anonymkode: daa94...b6c
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2018 #5 Skrevet 29. mars 2018 Seriøst?! Og så sier de at det er galt å bruke uttrykk som feminazi... Jeg lurer bare på når bokbålene vil starte? Anonymkode: 4ee8e...875
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2018 #7 Skrevet 30. mars 2018 Jeg mistenker det er fordi Trump er et stabilt geni. Anonymkode: 07aca...d34
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå