Gå til innhold

Blandebatteri som plutselig bare spyr ut glovarmt vann??

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, Million skrev:

Det er ikke noen varmtvannstank i bygget såvidt jeg vet. Jeg bor i blokk, og det (varmtvannet) kommer langveis fra. Alle beboerne her får varmtvannet fra samme sted, og det ville nok vært mange klager til kommunen om det var noe feil. Eller kommunen...jeg vet ikke hvor varmtvannsberederne er plassert og hvem som drifter dem. Dette er borettslags-blokker.

De står nok i er teknisk rom i kjelleren. Vaktmester som drifter, han har nok avtale med en rørlegger.

Anonymkode: d37a4...bcd

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De står nok i er teknisk rom i kjelleren. Vaktmester som drifter, han har nok avtale med en rørlegger.

Anonymkode: d37a4...bcd

Nei, det gjør ikke det. Det kom et skriv der det var snakk om at det SKULLE bygges sånn og ordnes med en varmtvannsbereder i hver kjeller, fordi det tar (normalt) en liten evighet å stå og prøve å få varmt vann ut av krana. Det er kaldt vann som kommer ut lenge, før det omsider blir varmt. Dette var det snakk om skulle endres, sånn at når man skrur på varmtvannskrana i en leilighet, kommer det varmt vann med en gang. Man slipper å stå og vente så lenge.

Men foreløbig er det altså ikke skjedd. Tror det skal tas i forbindelse med renovering av alle badene i borettslaget. Som er 2018/2019.

AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, Million skrev:

Det er ikke noen varmtvannstank i bygget såvidt jeg vet. Jeg bor i blokk, og det (varmtvannet) kommer langveis fra. Alle beboerne her får varmtvannet fra samme sted, og det ville nok vært mange klager til kommunen om det var noe feil. Eller kommunen...jeg vet ikke hvor varmtvannsberederne er plassert og hvem som drifter dem. Dette er borettslags-blokker.

Kommunen sender da virkelig aldri ut varmtvann til andre enn sine egne bygg. Og midt i påska så sitter du vel ikke på en kommunal institusjon eller på en kommunal jobb og klager på kg over problemer med varmtvannet? 

Når jeg nå har lest til side 2, så vil jeg tro at du har en felles kjele eller et felles anlegg i et brl. Som varmer opp varmtvannet, alternativt er påkoblet fjernvarmeanlegg som varmer opp varmtvann. Da er det brl eller de som styrer fjernvarmen som sørger for varmtvannet, og ikke kommunal oppgave..

Videre er det opplyst i tråden om at problemet gjelder ett blandebatteri, følgelig er det ikke et problem der varmt vannet har sin opprinnelse, for å summere. 

Å bytte hele blandebatteriet dersom det ikke lekker er skjeldent nødvendig. De  byttes oftere av estetiske grunner enn av nødvendighetsgrunner. 

Så igjen jeg gjentar min tidligere anbefaling, et bilde av problemet og spørsmål til rørlegger som igjen ganske sikkert vil foreslå løsni g om å skifte patronen, altså innmaten i blamdebatteriet, og problemet er løst. 

En annen sak er at varmtvann fra felles varmtvannskilde i påske og andre helligdaher der folk er bortreist ofte fører til at hjemmeværende beboere får langt varmere vann når forbruket er mindre. 

Anonymkode: f3259...fa7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...