Million Skrevet 29. mars 2018 #1 Skrevet 29. mars 2018 (endret) Blandebatteriet over badekaret (som også styrer dusjen) har plutseliig begynt å bare spy ut kokende varmt vann. Bor i blokk i tredje etasje, og tenkte først det var noe galt med ledningsnettet. Men kjøkkenkrana og baderomsvasken har ennå kaldt vann, så da er det kun badekarets blandebatteri det gjelder. Må være det som er gått i stykker inni, da, sånn at det står permanent på "varmt vann" uansett hvordan vi skrur? Dette får bare være til over påske, for jeg har ikke råd til å betale en rørlegger dobbel eller trippel taktst for å komme nå på helligdagene og fikse det. Noen som har vært borti noe lignende? Var det blandebatteriet som var ødelagt, og bare å bytte det? Aner noen hvor mye en rørleggerjobb som dette vil koste på en vanlig hverdag? Sønnen min holdt på å bli kokt da han skulle dusje for et par dager siden. Det er virkelig kokende varmt, det vannet som kommer ut, enda vi har forsøkt å skru blandebatteriet helt ned på "kaldt". Endret 29. mars 2018 av Million stavefeil korrigert
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2018 #2 Skrevet 29. mars 2018 Da er det nok temperaturreguleringen som er ødelagt. Du kan like gjerne kjøpe nytt blandebatteri. Koster 2000-3000,- Rørlegger er ca. 1000,- pr time inkl. mva. Pluss kjøring. Anonymkode: d37a4...bcd
Million Skrevet 29. mars 2018 Forfatter #3 Skrevet 29. mars 2018 Takk for svar. Ja, jeg regnet med et helt nytt blandebatteri ja. Litt surt å bruke flere tusen på dette nå, når borettslaget har bestemt å renovere badene i år og neste år... Men vi kan jo ikke leve med det sånn, så det må jo bare gjøres.
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2018 #4 Skrevet 29. mars 2018 Du kan jo pante noen tomflasker så har du kanskje råd til en ordentlig oppgradering. Anonymkode: e8516...8b5
visp Skrevet 29. mars 2018 #5 Skrevet 29. mars 2018 Siden det skal pusses opp etterhvert ville jeg kjøpt brukt på Finn. Søk "blandebatteri" på torget (på Finn). Du får sikkert til å bytte selv. Det skjer sikkert ikke noe som går på forsikringen på den korte tiden fram til dere skal pusse opp. 2
Forundret.. Skrevet 29. mars 2018 #6 Skrevet 29. mars 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du kan jo pante noen tomflasker så har du kanskje råd til en ordentlig oppgradering. Anonymkode: e8516...8b5 Kleint svar. Skuffende lite morsomt... rett og slett deprimerende. Hvordan skal dette ende.
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2018 #7 Skrevet 29. mars 2018 2 timer siden, Million skrev: Blandebatteriet over badekaret (som også styrer dusjen) har plutseliig begynt å bare spy ut kokende varmt vann. Bor i blokk i tredje etasje, og tenkte først det var noe galt med ledningsnettet. Men kjøkkenkrana og baderomsvasken har ennå kaldt vann, så da er det kun badekarets blandebatteri det gjelder. Må være det som er gått i stykker inni, da, sånn at det står permanent på "varmt vann" uansett hvordan vi skrur? Dette får bare være til over påske, for jeg har ikke råd til å betale en rørlegger dobbel eller trippel taktst for å komme nå på helligdagene og fikse det. Noen som har vært borti noe lignende? Var det blandebatteriet som var ødelagt, og bare å bytte det? Aner noen hvor mye en rørleggerjobb som dette vil koste på en vanlig hverdag? Sønnen min holdt på å bli kokt da han skulle dusje for et par dager siden. Det er virkelig kokende varmt, det vannet som kommer ut, enda vi har forsøkt å skru blandebatteriet helt ned på "kaldt". Du trenger ikke å ha rørlegger til å bytte blandebatterier, det holder med en som kan det. Det er ikke en komplisert sak å få til. Anonymkode: cd878...a6f
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2018 #8 Skrevet 29. mars 2018 Hvis du har et minimum av teknisk innsikt klarer du å skifte et blandebatteri selv. Hvis badet uansett snart skal renoveres ville jeg ha gått for et brukt eller et billig fra Biltema. Anonymkode: ed1e0...f34
Million Skrevet 29. mars 2018 Forfatter #9 Skrevet 29. mars 2018 Jeg har ikke et minimum av teknisk innsikt, dessverre, hadde aldri klart å bytte dette selv og skru skikkelig til. Men jeg har en nevenyttig eksmann som kanskje kan assistere med dette etter påske, hvis det er så at det er ganske lett å gjøre det selv. Han er en handy type som har fikset og ordnet alt med hus i årevis. Nytt blandebatteri må jeg altså ha. Det kan han sikkert kjøre og skaffe for meg også, på en eller annen VVS butikk. Takk for svar til alle, da vet jeg at det ikke nødvendigvis er en rørleggerjobb, dette. Det gjør det jo mye rimeligere. TS
Million Skrevet 29. mars 2018 Forfatter #10 Skrevet 29. mars 2018 (endret) 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Du kan jo pante noen tomflasker så har du kanskje råd til en ordentlig oppgradering. Anonymkode: e8516...8b5 Veldig høflig og fin kommentar av deg dette. Følte du deg bra etterpå? Sikkert. Jeg har ikke sagt at jeg ikke har råd til det på normal takst, har jeg vel? Jeg har IKKE LYST til å bruke flere tusen kroner på noe som skal byttes ut innen et år uansett. Det er noe helt annet. Endret 29. mars 2018 av Million 2
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2018 #11 Skrevet 29. mars 2018 7 timer siden, Million skrev: Takk for svar. Ja, jeg regnet med et helt nytt blandebatteri ja. Litt surt å bruke flere tusen på dette nå, når borettslaget har bestemt å renovere badene i år og neste år... Men vi kan jo ikke leve med det sånn, så det må jo bare gjøres. Kan være det er tilstrekkelig å bare bytte patronen inni det batteriet du har. Finn en rørlegger der du bo og send en mail og spør. Oppgi merke og ca årstall legg evt. Ved bilde. Jeg gorde det før påske med et annetproblem og fikk raskt svar og forslag til løsning. Anonymkode: d7521...9f7 1
tdm900 Skrevet 30. mars 2018 #12 Skrevet 30. mars 2018 17 timer siden, Million skrev: Takk for svar. Ja, jeg regnet med et helt nytt blandebatteri ja. Litt surt å bruke flere tusen på dette nå, når borettslaget har bestemt å renovere badene i år og neste år... Men vi kan jo ikke leve med det sånn, så det må jo bare gjøres. Da kan du kjøpe dette, når badet likevel skal renoveres. Er vel åpent i morgen
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2018 #13 Skrevet 30. mars 2018 7 timer siden, tdm900 skrev: Da kan du kjøpe dette, når badet likevel skal renoveres. Er vel åpent i morgen TS trenger et badekarsbatteri. Anonymkode: d37a4...bcd
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2018 #14 Skrevet 30. mars 2018 På 29.3.2018 den 13.39, Million skrev: Blandebatteriet over badekaret (som også styrer dusjen) har plutseliig begynt å bare spy ut kokende varmt vann. Bor i blokk i tredje etasje, og tenkte først det var noe galt med ledningsnettet. Men kjøkkenkrana og baderomsvasken har ennå kaldt vann, så da er det kun badekarets blandebatteri det gjelder. Må være det som er gått i stykker inni, da, sånn at det står permanent på "varmt vann" uansett hvordan vi skrur? Dette får bare være til over påske, for jeg har ikke råd til å betale en rørlegger dobbel eller trippel taktst for å komme nå på helligdagene og fikse det. Noen som har vært borti noe lignende? Var det blandebatteriet som var ødelagt, og bare å bytte det? Aner noen hvor mye en rørleggerjobb som dette vil koste på en vanlig hverdag? Sønnen min holdt på å bli kokt da han skulle dusje for et par dager siden. Det er virkelig kokende varmt, det vannet som kommer ut, enda vi har forsøkt å skru blandebatteriet helt ned på "kaldt". Er det snakk om skikkelig spying? Eller renner vannet som normalt, bare at det er varmt? Anonymkode: 22e35...6ee
Million Skrevet 30. mars 2018 Forfatter #15 Skrevet 30. mars 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det snakk om skikkelig spying? Eller renner vannet som normalt, bare at det er varmt? Anonymkode: 22e35...6ee Det var bare et uttrykk å si at "spyr ut" varmtvann. Det kommer altså bare varmt vann ut, i takt med at man åpner krana. Det renner altså som normalt. Men glovarmt, sånn at det knitrer i krana når det kommer ut og damper.
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2018 #16 Skrevet 30. mars 2018 10 timer siden, tdm900 skrev: Da kan du kjøpe dette, når badet likevel skal renoveres. Er vel åpent i morgen Jeg har samme type på hytta. Fungerer veldig bra, og jeg byttet det selv. Anonymkode: 7ec45...0bc
Zenobia Skrevet 30. mars 2018 #17 Skrevet 30. mars 2018 25 minutter siden, Million skrev: Det var bare et uttrykk å si at "spyr ut" varmtvann. Det kommer altså bare varmt vann ut, i takt med at man åpner krana. Det renner altså som normalt. Men glovarmt, sånn at det knitrer i krana når det kommer ut og damper. En gang opplevde jeg dette. Skikkelig utrivelig. Det var ikke blandebatteriet, men hele varmtvannstanken som var defekt. Holder ikke vanlige varmtvannstanker ca 60°C? Da skal det vel ikke være så varmt at det knitrer og damper? Husker du hvordan vannet oppfører seg når du har tappet bare varmtvann før? Knitret og dampet det da også? Jeg ville slått av hele tanken/koblet fra strømmen til den. For meg høres det ut som om det er temperaturregulatoren på selve tanken som er gåen. Håper jeg tar feil
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2018 #18 Skrevet 30. mars 2018 50 minutter siden, Zenobia skrev: En gang opplevde jeg dette. Skikkelig utrivelig. Det var ikke blandebatteriet, men hele varmtvannstanken som var defekt. Holder ikke vanlige varmtvannstanker ca 60°C? Da skal det vel ikke være så varmt at det knitrer og damper? Husker du hvordan vannet oppfører seg når du har tappet bare varmtvann før? Knitret og dampet det da også? Jeg ville slått av hele tanken/koblet fra strømmen til den. For meg høres det ut som om det er temperaturregulatoren på selve tanken som er gåen. Håper jeg tar feil Du tar nok feil. TS skriver at kranene andre steder i huset fungerer som normalt. Anonymkode: d37a4...bcd 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2018 #19 Skrevet 30. mars 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: TS trenger et badekarsbatteri. Anonymkode: d37a4...bcd Dette, da. Billigere er det også. Anonymkode: a6852...610
Million Skrevet 31. mars 2018 Forfatter #20 Skrevet 31. mars 2018 (endret) 15 timer siden, Zenobia skrev: En gang opplevde jeg dette. Skikkelig utrivelig. Det var ikke blandebatteriet, men hele varmtvannstanken som var defekt. Holder ikke vanlige varmtvannstanker ca 60°C? Da skal det vel ikke være så varmt at det knitrer og damper? Husker du hvordan vannet oppfører seg når du har tappet bare varmtvann før? Knitret og dampet det da også? Jeg ville slått av hele tanken/koblet fra strømmen til den. For meg høres det ut som om det er temperaturregulatoren på selve tanken som er gåen. Håper jeg tar feil Det er ikke noen varmtvannstank i bygget såvidt jeg vet. Jeg bor i blokk, og det (varmtvannet) kommer langveis fra. Alle beboerne her får varmtvannet fra samme sted, og det ville nok vært mange klager til kommunen om det var noe feil. Eller kommunen...jeg vet ikke hvor varmtvannsberederne er plassert og hvem som drifter dem. Dette er borettslags-blokker. Endret 31. mars 2018 av Million
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå