AnonymBruker Skrevet 29. mars 2018 #1 Skrevet 29. mars 2018 Jeg er litt satt ut nå. Jeg og min familie var på besøk hos ett vennepar i går, de har barn i alderen 7 og 10. Våre barn er 3 og 6. Vi kom på snakk om det å ha sex mens man har barn. Jeg og mannen min gjør det I senga etter at barna har sovnet eller før de våkner på morgenen. Tidlig om morgenen skjer sjelden da minste er en skikkelig morgenfugl. Venneparet vårt sa at de fint kunne si til barna sine at de var trøtte og slitne, så de må sove litt. Da har de sex, mens barna sitter i naborommet som er stua og da spiller de på data eller ser på TV. Jeg synes dette er spesiellt, barn skjønner mer enn vi aner. Er det jeg og mannen min som er sære eller er det de? Jeg kunne aldri fått meg til å ha sex med barna våkne i naborommet på dagtid. Anonymkode: edd15...b9b 1
visp Skrevet 29. mars 2018 #2 Skrevet 29. mars 2018 Det er jo ganske lett å få til en kjapp en i et annet rom uten at de får det med seg. Tror ikke det er så unormalt. 46
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2018 #3 Skrevet 29. mars 2018 det spiller vel ingen rolle. Ro deg ned. Anonymkode: 2a076...999 10
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2018 #4 Skrevet 29. mars 2018 Det gjør vi også. Senest i går. Kom hjem fra ski, barna rigget seg til på loftstua helt i sin egen verden. Vi gikk ned på soverommet for en kjapp en. Det er jo ikke akkurat negativt at foreldrene har sex og har det bra sammen. Ikke at de fikk det med seg, men. Anonymkode: c71b8...a36 39
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2018 #5 Skrevet 29. mars 2018 Når skal man ellers ha sex om man alltid må vente til ungene sover? Da blir det lite samliv er jeg redd. Når ungene sover så sover vi også. Anonymkode: 6d746...559 17
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2018 #6 Skrevet 29. mars 2018 Kunne jeg aldri gjort! Barn skjønner mer enn man tror, og om de ikke skjønner det der og da så vil de få aha opplevelser når de blir litt eldre, og se tilbake på dette og potensielt utvikle traumer. Fikk selv traumer rundt sex som vedvarer den dag i dag som voksen, av å høre mine foreldre ha sex. Skjønte det ikke der og da, bare at noe "ikke var som det skulle" på en måte , og jeg gråt av frykt og ubehag mens de trodde jeg ante fred og ingen fare i rommet ved siden av. Jeg fikk et forferdelig negativt og skamfult forhold til sex, det føltes feil fordi jeg skjønte at noe var "feil" som barn, og innså når jeg ble noen år eldre at det var sex de hadde den gangen. Barna som spiller tv spill kan lett løpe inn på rommet til foreldrene for å spørre om noe og dermed til og med SE foreldrene sine ha sex. Da kan man være sikker på at seksualiteten til barna er ødelagt for de neste 20 årene! Anonymkode: 98020...33c 5
Sorceress Skrevet 29. mars 2018 #7 Skrevet 29. mars 2018 Folk er forskjellige da og hverken mener eller gjør likt... Også når det kommer til sex, tro det eller ei. Gjør da ingenting om barna evt forstår hva foreldrene sysler med. Sex er da både naturlig og og fint i et samliv, en god ting å lære. Og sparer dem for sjokket mange tenåringer får idet det går opp for dem at foreldre utrolig nok også har sex... Sex er sunt året rundt 18
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2018 #8 Skrevet 29. mars 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Kunne jeg aldri gjort! Barn skjønner mer enn man tror, og om de ikke skjønner det der og da så vil de få aha opplevelser når de blir litt eldre, og se tilbake på dette og potensielt utvikle traumer. Fikk selv traumer rundt sex som vedvarer den dag i dag som voksen, av å høre mine foreldre ha sex. Skjønte det ikke der og da, bare at noe "ikke var som det skulle" på en måte , og jeg gråt av frykt og ubehag mens de trodde jeg ante fred og ingen fare i rommet ved siden av. Jeg fikk et forferdelig negativt og skamfult forhold til sex, det føltes feil fordi jeg skjønte at noe var "feil" som barn, og innså når jeg ble noen år eldre at det var sex de hadde den gangen. Barna som spiller tv spill kan lett løpe inn på rommet til foreldrene for å spørre om noe og dermed til og med SE foreldrene sine ha sex. Da kan man være sikker på at seksualiteten til barna er ødelagt for de neste 20 årene! Anonymkode: 98020...33c Eller barna lærer at kropp er natulig og voksne som har det bra har sex med hverandre. Det er tross alt noe av det mest naturlige vi gjør vi mennesker. Hva sier du til barna når de spørrhva sex er? Deplukker det jo uansett oppvia media og skole, venner ol. Så vil vel heller være rart om de lærer at foreldre ikke driver med det? Hvordan ble da barna til? Anonymkode: 6d746...559 28
Gjest GoldenLioness Skrevet 29. mars 2018 #9 Skrevet 29. mars 2018 (endret) 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er litt satt ut nå. Jeg og min familie var på besøk hos ett vennepar i går, de har barn i alderen 7 og 10. Våre barn er 3 og 6. Vi kom på snakk om det å ha sex mens man har barn. Jeg og mannen min gjør det I senga etter at barna har sovnet eller før de våkner på morgenen. Tidlig om morgenen skjer sjelden da minste er en skikkelig morgenfugl. Venneparet vårt sa at de fint kunne si til barna sine at de var trøtte og slitne, så de må sove litt. Da har de sex, mens barna sitter i naborommet som er stua og da spiller de på data eller ser på TV. Jeg synes dette er spesiellt, barn skjønner mer enn vi aner. Er det jeg og mannen min som er sære eller er det de? Jeg kunne aldri fått meg til å ha sex med barna våkne i naborommet på dagtid. Anonymkode: edd15...b9b Dere er sære. De høres ut som et par som har et sunt forhold. Om barna er 7 og 10 år så vet de hva sex er og at foreldre har det. Om de skulle buse inn uten å banke på så lærer de nok til neste gang at man banker på. Flott med foreldre som viser barna at de fremdeles er forelsket og intime. Barna synes nok det er ekkelt nå, men som voksne så vil de søke etter et ekteskap som foreldrene hadde med masse sex og intimitet som deres foreldre hadde. Endret 29. mars 2018 av GoldenLioness
MarianneE Skrevet 29. mars 2018 #10 Skrevet 29. mars 2018 Det hender vi gjør det på den måten på morgenen. På dagtid sniker vi oss ned på badet i 1. egt. 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2018 #11 Skrevet 29. mars 2018 Enig med deg HI, det går fint ann når barna sover eller er ute. Har hørt om andre som forlater yngre barn alene foran tv. Også om en 8 åring som hver dag ryddet av middagsbordet mens hun passet 2 yngre søsken som så barnetv, mens foreldrene snek seg inn på soverommet. Det er grensen til uforsvarlig. Anonymkode: a1ccb...953 4
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2018 #12 Skrevet 29. mars 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enig med deg HI, det går fint ann når barna sover eller er ute. Har hørt om andre som forlater yngre barn alene foran tv. Også om en 8 åring som hver dag ryddet av middagsbordet mens hun passet 2 yngre søsken som så barnetv, mens foreldrene snek seg inn på soverommet. Det er grensen til uforsvarlig. Anonymkode: a1ccb...953 Hæ? Kan du forklare hvorfor dette er uforsvarlig? Hadde det vært bedre om mor stod ute å måket snø på verandaen? Er det uforsvarlig å levne barn alene i stua når de vet hvor foreldrene befinner seg? Isåfall hvorfor er dette så farlig? Barn trenger jo ikke konstant tilsyn heller. Anonymkode: 6d746...559 24
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2018 #13 Skrevet 29. mars 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enig med deg HI, det går fint ann når barna sover eller er ute. Har hørt om andre som forlater yngre barn alene foran tv. Også om en 8 åring som hver dag ryddet av middagsbordet mens hun passet 2 yngre søsken som så barnetv, mens foreldrene snek seg inn på soverommet. Det er grensen til uforsvarlig. Anonymkode: a1ccb...953 Det er meget uforsvarlig å la barna sove alene eller være ute alene! Anonymkode: 8bc12...4b8 5
Nicathv Skrevet 29. mars 2018 #14 Skrevet 29. mars 2018 (endret) 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Kunne jeg aldri gjort! Barn skjønner mer enn man tror, og om de ikke skjønner det der og da så vil de få aha opplevelser når de blir litt eldre, og se tilbake på dette og potensielt utvikle traumer. Fikk selv traumer rundt sex som vedvarer den dag i dag som voksen, av å høre mine foreldre ha sex. Skjønte det ikke der og da, bare at noe "ikke var som det skulle" på en måte , og jeg gråt av frykt og ubehag mens de trodde jeg ante fred og ingen fare i rommet ved siden av. Jeg fikk et forferdelig negativt og skamfult forhold til sex, det føltes feil fordi jeg skjønte at noe var "feil" som barn, og innså når jeg ble noen år eldre at det var sex de hadde den gangen. Barna som spiller tv spill kan lett løpe inn på rommet til foreldrene for å spørre om noe og dermed til og med SE foreldrene sine ha sex. Da kan man være sikker på at seksualiteten til barna er ødelagt for de neste 20 årene! Anonymkode: 98020...33c Åh wow! Høres ut som om det kanskje var noe annet som ikke helt var som det skulle være i oppveksten din? Veldig nervøs unge? Oppførte foreldrene dine seg som om de gjorde noe galt og skamfullt? Noe "feil" du liksom..verdens mest naturlige ting, to mennesker som viser kjærlighet til hverandre! Sjøl har jeg gått inn mens mamma og pappa lå og koste nakne kanskje 2 ganger i løpet av oppveksten. Har møtt pappa naken på vei ut fra soverommet deres til badet midt på natta også da jeg var tenåring. Fikk ingen traumer av det. Var litt flaut akkurat der og da, da jeg gikk inn og så mamma lå oppå pappa, under dyna, tilsynelatende uten klær. Husker de bare smilte til meg, jeg stilte spørsmålet jeg hadde veldig kjapt og kom meg ut derfra. Ingen som gjorde en big deal utav det, og ingen ble traumatisert. Var kanskje 12 år gammel. Og sexlivet mitt er helt fint i dag, 20 år seinere. (Og har vært det siden kjønnsmodning.) Endret 29. mars 2018 av Nicathv 23
Brannslangen Skrevet 29. mars 2018 #15 Skrevet 29. mars 2018 Det er greit sålenge man er 100% sikker på at barna ikke kan ane ugler i mosen. Barn tar skade av å høre og se foreldrene sine ha sex, det er det ingen som helst tvil om. 2
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2018 #16 Skrevet 29. mars 2018 13 minutter siden, Brannslangen skrev: Det er greit sålenge man er 100% sikker på at barna ikke kan ane ugler i mosen. Barn tar skade av å høre og se foreldrene sine ha sex, det er det ingen som helst tvil om. Ærlig talt? Jeg blir overraska over holdningene her, sex er da verdens mest naturlige ting. Jeg overhørte ofte foreldrene mine ha sex, sjøl om jeg ble flau og klein av det så tok jeg det som en bekreftelse på at de fortsatt var glade i hverandre, og syntes dét var fint. Snakk med ungene om sex, så blir det ikke skummelt. Anonymkode: ee62b...42d 28
Brannslangen Skrevet 29. mars 2018 #17 Skrevet 29. mars 2018 (endret) 7 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg overhørte ofte foreldrene mine ha sex, sjøl om jeg ble flau og klein av det så tok jeg det som en bekreftelse på at de fortsatt var glade i hverandre, og syntes dét var fint. Snakk med ungene om sex, så blir det ikke skummelt. Barn skal ikke ha et forhold til sex overhodet. Barn skal være uskyldige og fri fra voksenverdens lyster og synder. Endret 29. mars 2018 av Brannslangen 1
GammelSierraFan Skrevet 29. mars 2018 #18 Skrevet 29. mars 2018 4 minutter siden, Brannslangen skrev: Barn skal ikke ha et forhold til sex overhodet. Barn skal være uskyldige og fri fra voksenverdens lyster og synder. Det er forskjell på å barbere seg og skjære av seg hodet. Visse ting bør barn skjermes for, helt klart, men ingen tar skade av å få vite hvordan de ble til, f.eks. 17
Xmasclovn Skrevet 29. mars 2018 #19 Skrevet 29. mars 2018 Folk får nå gjøre som de vil, unger forsvinner inn i skjerm-verden så raskt at de sikkert ikke enser at foreldrene har vært borte engang. Barna til hi synes jeg kanskje er for små til å etterlates alene? De andre på 7 og 10 er relativt store. Jeg personlig tar meg ikke tid til slikt når ungene er hjemme i våken tilstand av den enkle grunn at jeg synes jeg har lite tid med ungene i hverdagen som det er, og foretrekker dermed kvalitetstid sammen med dem fremfor mannen
Brannslangen Skrevet 29. mars 2018 #20 Skrevet 29. mars 2018 1 minutt siden, GammelSierraFan said: Visse ting bør barn skjermes for, helt klart, men ingen tar skade av å få vite hvordan de ble til, f.eks Ja, barn skal skjermes for mye. Hat, kriminalitet, fulle folk, depresjon, sex osv. Barna er de skjøreste vi har og må behandles deretter. Jeg ble fortalt at babyer kom med postmannen. Det tok jeg ingen skade av. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå