Gå til innhold

Endelig må dyreeiere slutte å ta seg til rette, dom på at hundeeier må kvitte seg med hunden eller flytte

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jammen på tide, bye bye dere egoistiske hundeeiere som ikke respekterer borettslagets regler https://www.tv2.no/nyheter/9769287/ I det sekund denne dommen blir stående skal gneldebeistet til naboen UT.

Anonymkode: d1d66...07c

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo ikke å ta seg til rette? Hunden bor i hennes leilighet, ikke andres...og den oppfører seg. Ser ikke problemet. 

• Liker 26
AnonymBruker
Skrevet

Ser ikke problemet jeg heller. Her i blokka er det ungene som gneldrer, skriker, løper og dunker i gangen og er til irritasjon. Kaster søppel i bakgården gjør de også. Og dytter pinner nedi postkassesprekkene i forsøk på å dirke de opp.
Egoistiske foreldre og unger ,ass! Skal vi få dom på å kaste alle dem rundt om på huet og ræva ut også eller at foreldra må kvitte seg med ungene?

Hunder er NULL problem i forhold!

Anonymkode: a768c...c40

• Liker 28
AnonymBruker
Skrevet

Særdeles viktig dom!

Og en gledens dag for oss som ikke ønsker gneldrende bikkjer i naboleiligheta og hundedritt på trappa!

Anonymkode: 8bb12...cbc

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har store problemer med å forstå hvorfor folk ikke kan ha hund i sin egen bolig. 

Anonymkode: 8219d...4bd

• Liker 28
AnonymBruker
Skrevet

Hun har vunnet før i retten, og denne dommen er anket så hun vinner nok neste runde.

Anonymkode: 57596...119

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Drt skal ikke lønne seg å bryte regel- og lovverk. Om dyrehold er så avgjørende for livet flytter msn et sted man kan ha de.

Anonymkode: 164be...d8f

• Liker 2
Skrevet

Vi hadde noen hunder i naboleiligheten som bjeffet konstant hele dagen når eieren var på jobb og på alle som gikk forbi verandaen og alle som skulle inn og ut av oppgangen. Det var terror for alle som jobbet hjemme/var syke på dagtid. Skikkelig terror! Dama flyttet til slutt fordi naboer klagde så mye og hvis hun ikke hadde gjort det så hadde hun nok blitt presset til det.

Men saken som linkes til er jo ikke det samme, hunden bråker ikke og naboene liker den og ingen klager!

Da synes jeg det er firkanta!

• Liker 15
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ser ikke problemet jeg heller. Her i blokka er det ungene som gneldrer, skriker, løper og dunker i gangen og er til irritasjon. Kaster søppel i bakgården gjør de også. Og dytter pinner nedi postkassesprekkene i forsøk på å dirke de opp.
Egoistiske foreldre og unger ,ass! Skal vi få dom på å kaste alle dem rundt om på huet og ræva ut også eller at foreldra må kvitte seg med ungene?

Hunder er NULL problem i forhold!

Anonymkode: a768c...c40

Enig.

AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun har vunnet før i retten, og denne dommen er anket så hun vinner nok neste runde.

Dette er tingretten, altså første rettsinstans. Ergo kan hun umulig ha vunnet i rette tidligere. Da må det i såfall ha vært en annen sak.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette er tingretten, altså første rettsinstans. Ergo kan hun umulig ha vunnet i rette tidligere. Da må det i såfall ha vært en annen sak.

Har du ikke lest saken? Da hun først skaffet seg hund ble det også tatt til retten, og hun vant. Når den hunden døde tok hun over datterens hund, det er denne som de nå prøver å få henne til å "kvitte seg med". Det er klart saken blir anket når hunden ikke er til ulempe.

• Liker 7
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jammen på tide, bye bye dere egoistiske hundeeiere som ikke respekterer borettslagets regler https://www.tv2.no/nyheter/9769287/ I det sekund denne dommen blir stående skal gneldebeistet til naboen UT.

Anonymkode: d1d66...07c

Skjønner ikke hva dyrehatere skal her inne på kjæledyrforumet å gjøre?

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Vi har barn, og vi har hund. Barn Kråkerøy gjør mye mer utav seg enn hundene i nabolaget. Men så er det jo noen som ikke forstår hvordan det er å ha kjæledyr, akkurat som noen ikke forstår hvordan det er å ha barn. Veldig voksne folk som skjærer alle over en kam - bare fordi de ikke har barn eller dyr selv... Jeg synes folk som ikke klarer naboers liv, kan flytte selv!! Bor du i tett nabolag, vil det alltid være noe! Overfølsomme naboer hadde jeg klager inn!!! Og ja jeg har opplevd naboer som klager på at jeg soler meg, griller, har besøk osv. Noen tåler ingenting! 

Anonymkode: 43b3c...4f5

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Bra, håper det sprer seg til å gjelde også for plagsomt hundehold i villa/hus bebyggelse!!

Anonymkode: 3736e...4d0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker said:

Bra, håper det sprer seg til å gjelde også for plagsomt hundehold i villa/hus bebyggelse!!

Haha! Dream on!😂.

For et møkka borettslag dette er. 

At det går ann å være så SURE ! 

Anonymkode: 472a4...dc3

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Særdeles viktig dom!

Og en gledens dag for oss som ikke ønsker gneldrende bikkjer i naboleiligheta og hundedritt på trappa!

Jævla feiginger som ikke tør å ta det med dem det gjelder og heller dømmer alle som hverken har bråkehunder eller lar hunden gjøre fra seg i borettslaget!

Anonymkode: 5d2a9...a6f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenkte hunden hadde gjort noe og syns selv det er irriterende med hunder se om bjeffer og bråker og hundedritt som i dosse dager dukker opp overalt. 

Men i denne saken: hvorfor skal hun ikke få ha hund!!? 

Anonymkode: a6234...11e

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Veldig lei sak. 

Men når det er sagt så er jo regler regler. Da jeg så etter bolig krysset jeg av for at det måtte være lov med dyrehold. Finnes flere steder hvor dette er lov. Mitt spm. er hvorfor hun ikke bare flyttet for lenge siden, da boretslaget har klare regler på det. Hun fikk lov med den første hunden ja, men personlig hadde jeg ikke følt meg hjemme der, hvor dyr stenges ute!

Nå skrives det at denne hunden er stille, MEN mange hunder kan drive naboer til vannvidd med uønsket bjeffing til alle døgnets tider. Det er vel derfor dyrehold ofte ikke er lov, lyder og avføring sommender opp ute. Da snakk om både katt og hund. Har akkurat blitt sendt ut en melding til hundeeiere her i blokk at de virkelig må sjerpe seg og plukke opp etter hunden. 

Plukker opp etter mine katter, da de er inne og har en kasse som jeg må plukke opp av hver dag :) er en dritt-jobb :fnise: men det er nå ansvaret man har tatt på seg :) 

Anonymkode: e1413...25e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kan du gi eksempler på hva som er plagsomt? Kan forstå at hundeeiere som ikke plukker opp hundebæsj, og hunder som står ute alene og gjør, er plagsomt. Men ellers?

Anonymkode: ebf40...6ba

• Liker 5
Skrevet

Denne tråden kan brukes som et eksempel på at vi får et kaldere og mer egosentrert samfunn...

• Liker 10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...