Gå til innhold

8 års aldersforskjell mye? 26 og 34

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Han er 8 år eldre enn meg og jeg synes egentlig selv det er i meste laget. Han er i midten av 30-årene og jeg midten av 20-årene. Om bare seks år er han 40. Han er veldig kjekk og kjemien stemmer men dette med alderen gjør at jeg holder litt igjen for å ikke få følelser.

Anonymkode: de1ca...6b8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke 10 + - ganske vanlig? Dere er begge voksne, og så lenge dere ikke har veldig ulik livsstil (noe som ikke har med alder å gjøre) så er det vel bare å kjøre på om alt annet føles riktig? :)

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes 8 år er for mange.

Anonymkode: 56179...065

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja. 

Anonymkode: f2601...b78

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er det feil? Er vel innafor med opptil 10års aldersforskjell! Kos deg du. Fra jeg var 26 år, til nå, har jeg ikke samme kjæreste, og livet mitt er totalt forandret. Det er 2 år siden...

Anonymkode: 083e9...a85

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det feil? Er vel innafor med opptil 10års aldersforskjell! Kos deg du. Fra jeg var 26 år, til nå, har jeg ikke samme kjæreste, og livet mitt er totalt forandret. Det er 2 år siden...

Man er av forskjellige generasjoner og er på forskjellig stadie i livet. Har et søsken i samme situasjon, samtlige synes det er ekkelt, men ingen sier noe 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle aldersforskjeller er da "innafor". Det er da opp til de som er i et forhold å bestemme hva som er innafor for dem.

Anonymkode: 60eb4...ee7

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

For meg hadde det vært for mye, men folk er forskjellige. Aldersforskjellen er ikke avskrekkende eller vanvittig, men relativt vanlig. Jeg er 24 og syns tanken på noen som er eldre enn 27 er skummel, og da ikke på grunn av aldersforskjellen men på grunn av forventningene om hvor en som nærmer seg 30 er i livet i forhold til meg. Om aldersforskjellen er for stor vet du bare selv

Anonymkode: 20769...5c6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Selve årene er ikke nødvendigvis for mange, om man uansett har de samme fremtidsvisjonene og livsplan mtp tid å etablere noe sammen, evn få barn , kjøpe hus osv.

Men så er det også veldig typisk at menn på vei inn i midtlivskrisa i den alderen der desperat prøver å holde på ungdommen ved å date en dame i midten av tjue åra, ikke fordi de vil etablere en fremtid med henne men fordi de vil booste sitt ego etter at jevnaldrende damer syntes de er for dårlige og surrete menn til å etablere en fremtid med. Ikke alltid, men ofte, har sånne menn issues og bare utnytter ungjenter.

Anonymkode: 61ff9...dcb

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det synes jeg ikke. Samboer er 9 år eldre enn meg (vi er 26 og 35). Det tenker vi aldri over, siden vi er på samme sted i livet og ønsker det samme. Vi har vært sammen siden jeg var 22.

Anonymkode: cb14a...133

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han er 8 år eldre enn meg og jeg synes egentlig selv det er i meste laget. Han er i midten av 30-årene og jeg midten av 20-årene. Om bare seks år er han 40. Han er veldig kjekk og kjemien stemmer men dette med alderen gjør at jeg holder litt igjen for å ikke få følelser.

Helt vanlig.

Anonymkode: f1f4d...5ff

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hørte en gang en tommelfingerregel som jeg faktisk synes at ofte stemmer nokså bra på generellt grunnlag. «Halvparten av alderen (til den eldste) + 8 år er innenfor.» For en 34åring betyr det at 25 år og eldre er ok. 

Men selvsagt,  dette handler jo mest om personelighet og hvor man er i livet. Når man ønsker å slå seg til ro, få barn, hva man vil bruke fritid til etc. Det er mye viktigere enn et tall. 

Anonymkode: 24d92...39c

AnonymBruker
Skrevet

Når du er 26 synes jeg du er voksen nok til å ha noen år i mellom, så det er helt greit.

Men man skal selvsagt være bevisst hvor man er i livet. Jeg er 27 og dater for øyeblikket en på 33, og alle hans venner er etterhvert ganske etablert. Han er en som stort sett har vært i forhold og foretrekker det, og jeg føler nå på at han leter etter "den rette". Begynner å kjenne litt på nervene rundt det at jeg blir raskt sugd inn i parmiddager og hytteturer, uten at jeg vet enda om dette er "riktig". Men man skal vel ikke ta sorgene på forskudd.

Anonymkode: 8fb3e...289

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ingen kan komme å si hva som er for stor aldersforskjell, det kan kun paret bestemme. Jeg er 26, samboeren min er 32. Null stress. Vi er på samme sted i livet. 

Anonymkode: a4800...7e8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

betyr det at dere ikke enda er kjærester, men kun i dating fasen?

Anonymkode: f34f7...0b2

• Liker 1
Skrevet

Helt grei aldersforskjell for meg så lenge en har ca samme tanker om livet fremover.

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet

Her var det mange tullete svar. Dette er noe du bør bestemme, og om det føles bra og dere er på "samme" sted i livet, hvorfor ikke prøve?

8 år for meg er ingenting. Forrige eks jeg var sammen med var 6 år eldre. Merket ikke forskjell der. Dere er også voksne og forskjellen mellom en på 26 og 34 trenger ikke å være særlig stor. Noen blir bare for opptatt av aldersforskjell, og noen over her skriver at det er ekkelt? Jeg skjønner ikke hvorfor det er noe andre skal blande seg inn i hvis det føles rett for dem det gjelder.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
51 minutter siden, Elaine Marley skrev:

Her var det mange tullete svar. Dette er noe du bør bestemme, og om det føles bra og dere er på "samme" sted i livet, hvorfor ikke prøve?

8 år for meg er ingenting. Forrige eks jeg var sammen med var 6 år eldre. Merket ikke forskjell der. Dere er også voksne og forskjellen mellom en på 26 og 34 trenger ikke å være særlig stor. Noen blir bare for opptatt av aldersforskjell, og noen over her skriver at det er ekkelt? Jeg skjønner ikke hvorfor det er noe andre skal blande seg inn i hvis det føles rett for dem det gjelder.

TS SPØR, DA ER DET LOV Å SVARE. 

At du ikke er fornøyd med at alle svarene passer DEG får være ditt problem.

• Liker 2
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS SPØR, DA ER DET LOV Å SVARE. 

At du ikke er fornøyd med at alle svarene passer DEG får være ditt problem.

Det var voldsomt da. Kunne sagt det samme til deg. Liker du ikke svaret mitt så får det være ditt problem.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 26 og kjæresten min er 33. Synes det er greit at han er eldre, jeg. 

Anonymkode: e6a60...8f1

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...