Gå til innhold

Tips til god dagkrem; uren, kvisete og veldig tørr hud!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Trenger tips til en veldig god dagkrem som ikke koster skjorta. Huden min er veldig uren, kvisete, og veldig tørr i ansiktet. Mye porer og hudormer... (skal til hudlege og få en ny roaccutane-kur som jeg har hatt før) 

Har til nå brukt Babor skinovage px dagkrem, men føler at hunden fremdeles er tørr og ser flassete ut..

Anonymkode: 2796f...884

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tar imot tips til renseprodukter i samme serie som fjerner sminke og døde hudceller.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville prøvd jojobaolje og sett om det hjalp 

Anonymkode: eafdb...d28

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg ville prøvd jojobaolje og sett om det hjalp 

Bruke det som dagkrem for ansiktet? Hva slags jojobaolje? 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trenger tips til en veldig god dagkrem som ikke koster skjorta. Huden min er veldig uren, kvisete, og veldig tørr i ansiktet. Mye porer og hudormer... (skal til hudlege og få en ny roaccutane-kur som jeg har hatt før) 

Har til nå brukt Babor skinovage px dagkrem, men føler at hunden fremdeles er tørr og ser flassete ut..

La Roche Posay har mange gode produkter. Den blå Apobase kremen fra apoteket er også god. Den innehilder ingen mystiske stoffer og er eneste kremen man kan  ruke til alle og også under strålebehandling. https://www.123apotek.no/products/apobase-krem2 

Vitapan krem er også god. 

Anonymkode: e2fdc...02e

AnonymBruker
Skrevet

jeg har nylig vært hos hudpleier og fått ordentlig hjelp. 

men et tips jeg kan gi ang tørr hud; serum med a-vitamin. etter at jeg begynte å bruke det blir huden min my mindre tørr, og jeg trenger nesten ikke fuktighetskrem. a-vitamin er visst veldig essensielt for en hel del, så det kan du jo vurdere. 

du har veldig fet underhud og tørr overhud høres det ut som. ikke alltid man skal ha så mye fett i ansiktet da? ville prøvd å få tak i serum med a-vitamin, og en vannbasert fuktighetskrem. men det beste tror jeg er å gå til hudpleier og få anbefalt produkter. men som sagt, det er jo en liten investering man kanksje ikke har råd til 

Anonymkode: 2be49...5b8

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

jeg har nylig vært hos hudpleier og fått ordentlig hjelp. 

men et tips jeg kan gi ang tørr hud; serum med a-vitamin. etter at jeg begynte å bruke det blir huden min my mindre tørr, og jeg trenger nesten ikke fuktighetskrem. a-vitamin er visst veldig essensielt for en hel del, så det kan du jo vurdere. 

du har veldig fet underhud og tørr overhud høres det ut som. ikke alltid man skal ha så mye fett i ansiktet da? ville prøvd å få tak i serum med a-vitamin, og en vannbasert fuktighetskrem. men det beste tror jeg er å gå til hudpleier og få anbefalt produkter. men som sagt, det er jo en liten investering man kanksje ikke har råd til 

Anonymkode: 2be49...5b8

Skal til hudlege :) 

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bruke det som dagkrem for ansiktet? Hva slags jojobaolje? 

Bare en ren basic jojobaolje. Evt serum i dagkrem for tørrheten. Jeg har aldri hatt særlig kviseproblemer i ansiktet men merker at oljebaserte kremer kan gi småkviser. Jojobaolje blir noe annet. 

Skrevet

Elixir har veldig gode produkter. Anbefaler det merket på det absolutt varmeste

AnonymBruker
Skrevet

Støtter forslaget om en vannbasert krem med lite/ingen fett. Huden din trenger fukt, ikke fett. (Apobase og locobase er vel  fettkremer?) Kremer med fett vil gi deg flere kviser uten å fjerne tørrheten i huden.

Selv bruker jeg Missha -super Aqua ultra waterfull cream, kjøpt på ebay fra Korea. Den inneholder mye fukt.

Anonymkode: a42ba...365

Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei :)

Jeg vil anbefale deg denne Avene kremen på det varmeste. Fikk anbefalt den selv av hudlege når jeg gikk på Iso kur for 2 år siden. Den er nyydelig rett og slett. Gir massevis med fukt, ikke fett og tetter ikke igjen porer. Den er laget for hud som går på medisinsk behandling, men jeg har fortsatt å bruke den etter endt kur fordi ingen krem kan måle seg med denne. Den roer huden og svir ikke, noe alt gjør hos meg med sensitiv, tørr atopisk hud.  Vidunderkrem <3

Bruker denne under SPF på dagtid av og til og under andre nattkremer/serum hvis huden trenger ekstra fuktighet. Av og til bruker jeg den som maske også. 

Kjøp den via linken om det skulle være aktuelt, den er en del dyrere på andre apotek, fra 199 - 249 kr. Har handlet flere ganger fra dette apoteket, og de har fri frakt også. 

https://www.123apotek.no/products/avene-cleanance-hydra-cream

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...