Gå til innhold

Toppmatet vaskemaskin

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei!

Skal flytte inn i en leilighet hvor det følger med en toppmatet vaskemaskin. Jeg har kun erfaring med frontmatet vaskemaskin, og lurer derfor på hvordan man skal bruke toppmatet vaskemaskin? 

Takk for alle svar. 

Anonymkode: 45b44...1e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du fyller klær i maskinen.

Du har i vaskepulver og ev. skyllemiddel.

Du setter på ønsket program.

Du tar ut klærne når vasken er over.

Anonymkode: 78c00...897

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Åpne lokket og du ser hvordan det ser ut inni maskinen. Største forskjellen er at trommelen må lukkes før du lukker lokket når du skal vaske, og at såpedismenseren ligger under lokket. Toppmatet maskin sentrifugerer dårligere enn andre maskiner.

Anonymkode: 9e031...aab

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åpne lokket og du ser hvordan det ser ut inni maskinen. Største forskjellen er at trommelen må lukkes før du lukker lokket når du skal vaske, og at såpedismenseren ligger under lokket. Toppmatet maskin sentrifugerer dårligere enn andre maskiner.

Takk for et informativt svar. Fikk nå svar på det jeg lurte på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du fyller klær i maskinen.

Du har i vaskepulver og ev. skyllemiddel.

Du setter på ønsket program.

Du tar ut klærne når vasken er over.

Anonymkode: 78c00...897

Dette kunne like godt vært forklaring på en frontmatet maskin. Det jeg lurte på var tydelig forskjellen på disse to. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

I tillegg: Med mindre toppmatede maskiner har endret seg mye siden sist jeg brukte en slik for over 20 år siden er det ingen mekanisme som gjør at luka automatisk havner opp når maskinen er ferdig. Da må du snurre på trommelen for å finne luka. Luka åpnes ved å trykke flappene ned på midten så du kan åpne hekten de er festet med. (Klønete å forklare, men veldig enkelt når du står der. :)

Anonymkode: 43832...781

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette kunne like godt vært forklaring på en frontmatet maskin. Det jeg lurte på var tydelig forskjellen på disse to. 

En av forskjellene er at det fort dannes mugg/sopp i maskinen og i pakningen, da  mange glemmer å la lokket stå åpent etter bruk slik at fuktigheten luftes ut fra den toppmatede vaskemaskina.

Anonymkode: c9058...9c0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...