AnonymBruker Skrevet 28. mars 2018 #1 Skrevet 28. mars 2018 Har lest en haug med hundebøker, men føler at alt jeg har lest er glemt! Vi henter valp imorra. Noen tips til første døgnet? Dotrening, om valpen tisser inne og gjør seg ferdig, Skal man fortsatt bære den ut? Vi har en soveplass til hunden, en liten krok. Har tenkt at han skal være der om natten og sover med han de første nettene, Men har valper døgn? Sover de lengre om natta? Hva om han våkner, tisser og vil leke, hva gjør man da? Venter man på at han er trøtt, eller roer man han ned der og og? Flere tips? Anonymkode: 72206...180
Portvinpiken Skrevet 29. mars 2018 #2 Skrevet 29. mars 2018 Ta frem bøkene på nytt. Spesielt boken Valpen flytter hjemmefra av Linn Palm. Her står alt du lurer på. Valper sover inntil 20 timer i døgnet når de er 8 uker og litt eldre. Ingen vits å ta den ut etter at den har tisset inne. Men vær i forkant og ta den ut umiddelbart hver gang den våkner, har spist, drukket og lekt. Hunden bør så absolutt få velge soveplassen selv. Dessuten har de et annet sovemønster enn oss og det er ikke unaturlig om de våkner om natten og skifter ligge plasser. Ville lagt meg på sofaen eller madrass på gulvet de første dagene med valpen. Når den føler seg trygg kan du sette en grind foran soveromsdøra så den ser og hører deg om natten så det fortsatt føler seg trygg. Trygghet er viktig for god søvn og hvile, og uten det blir de gjerne både rabiate og stressede (som oss hvis vi ikke få nok søvn). Ikke turer med valpen, men lufting. Leke, lære den å ikke bite (de har skarpe tenner!) og ro-trening. Og masse mental aktivisering, RIKTIG og god sosialisering og miljøtrening. Anbefaler å melde på et GODT valpekurs så snart som mulig.
Lollybby Skrevet 29. mars 2018 #3 Skrevet 29. mars 2018 Jeg hadde sovet sammen med valpen. Og fortsatt med det. Jeg tror ikke folk hvor viktig det er for en hund at den sover nærheten av familien sin. Hunder er EKSTREMT pakk/pack orientert og de slapper best av i nærhet av familien sin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå