Gå til innhold

Flyplass | Eksklusiv Parfyme

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg leste nok overskriften i denne tråden litt for kjapt.

Jeg trodde først at det stod EKSPLOSIV parfyme!! :hoho:

Anonymkode: 47218...86c

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er selvsagt en mulighet, men man må uansett sjekke inn og ha boardingkort for å komme gjennom sikkerhetskontrollen og til airside. Det holder ikke å ha en billett. Fryktelig mye styr for å kjøpe en parfyme spør du meg. Men om TS er desperat nok og gidder er det jo bare å kjøre på.:danse:

Anonymkode: 1c834...b7d

I Fornebus glansdager var jo dette en ganske kjent taktikk for å handle taxfree uten å skulle ut og reise faktisk. 

Men da man flyttet til Gardermoen så ble det stille om det, siden det i de første årene var bortimot umulig å returnere fra airside. Nå er jo det mulig både fra inn og utland. Men i de første årene var ikke det mulig på Gardermoen.

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, Blondie65 skrev:

Man kan IKKE reise på dagstur for å handle taxfree lovlig. Man må være ute av landet i 24 timer. Og dermed kan du også bare glemme den morsomme ideen med fullflex billetten.

https://www.dinside.no/reise/taxfree-forbudt-pa-dagsreiser/61309449

Og JA, jeg vet at denne regelen brytes på daglig basis langs hele svenskegrensen. Den eneste grunnen til at det ikke skjer noe med det er mangel på betjening eller slapp sådan langs grensen. 

Jeg lurer også på når det skal gå opp for folk som kan få gjort noe med det hva slags skjev fordeling av goder de som bor nær grensen får av dette for ikke å snakke om hva det gjør med det norske næringslivet langs grensen. I det minste burde man hatt regelmessige grensekontroller for å hindre den mest åpenbare smuglingen.

Det er jo derfor man gjør som jeg foreslår, drar på dagstur til f.eks. London og handler der, ikke på flyplassen.

Anonymkode: 3c347...728

AnonymBruker
Skrevet

TS her:

Ingen jeg kjenner skal ut og reise i nærmeste fremtid: Det vil si tilbake før en uke er gått.

Da blir det e-varehandel: FragranceX (erfaring?) og FeelUnique (erfaring?) står på listen.

Med erfaring så lurer jeg ikke på erfaring som i om du var ''fornøyd'', men:

Om parfymen var ekte eller fake

Som vi vet, aner man ikke hva parfyme man kjøper fra uautoriserte forhandlere kan inneholde.

En nyhetskilde viste for noen år siden at noen lagde en nesten identisk parfyme, men da med giftige ingredienser.

Anonymkode: 82b04...560

Skrevet

Ei jeg kjenner skulle følge datteren og babyen hennes til flyet. Damen kjøpte fullfleks utland til en avgang som var et par timer senere, fulgte med til gate, ventet til de hadde reist, gikk i tax-free og kjøpte kvota, stappet tax-free posene inn i sin omtrent tomme lille koffert, og spaserte ut via transfere, tror jeg hun sa, mens hun via app avbestilte reisen sin. Null stress, sa hun. 

Fortsatt ikke lovlig, da. 

Forøvrig, om du kommer til Gardermoen, så er det ikke noe problem å ta et sveip innom innlandsterminalen og så gå til utland etterpå. 

AnonymBruker
Skrevet

Du må ha flybillett for å komme deg i taxfree ja.
Evn båt billett går jo også.
På Gardemoen er det forskjellige taxfreer om man flyr innenlands, eller utenlands. Innenlands har vel ikke taxfree i den forstand, men noen butikker. De kan man gå i enten man skal fly utenlands eller innenlands, men med innenlandsbillett får du ikke kjøpt noe på utenlands taxfreen.

Har ikke hørt om siden du nevner, og det er veldig mye scam der ute. En grei måte å se om det er scam på er om prisene er latterlig lave forhold til det man vet varen egentlig ligger på. Spesielt sko, merkeklær, parfyme og ipads er det en del sånne scamming sider.

Men Amazon er trygt, dog har jeg opplevd at 2 av totalt 5 bestillinger jeg har gjort der har blitt borte i posten og aldri kommet frem, men da får man refundert pengene. Bare utrolig kjedelig å vente i 2-3 mnd og ingenting kommer... cdon får du varen bare noen dager senere og er 100% trygt.

Anonymkode: ef9b9...ce8

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser at de har parfymen i butikken for Innland til Innland, men ikke Utland til Innland.

Det betyr at når jeg kjenner folk som snart skal reise utenlands, så får de ikke kjøpt den med?

For det er jo egne ankomsthaller på Gardermoen? Selv å forhåndsbestille går ikke utenom disse ''utvalgene'' de har spesifikt kun på Innland til Innland, Utland til Innland, Innland til Utland. Det er jo kjipt at de har det på innenlandsreiser, men ikke utenlandsreiser, når det i realiteten kun er et par hundre meter eller en vegg som skiller butikkene?

Er det mulig å kjøpe for Innland på vei til Utland gate? Deretter ta med parfymen til destinasjonen, og deretter helt tilbake igjen til Norge? Parfyme inneholder jo alkohol, så vet ikke om det er brannfarlig?

AnonymBruker
Skrevet
På 30.3.2018 den 21.38, AnonymBruker skrev:

TS her:

Ingen jeg kjenner skal ut og reise i nærmeste fremtid: Det vil si tilbake før en uke er gått.

Da blir det e-varehandel: FragranceX (erfaring?) og FeelUnique (erfaring?) står på listen.

Med erfaring så lurer jeg ikke på erfaring som i om du var ''fornøyd'', men:

Om parfymen var ekte eller fake

Som vi vet, aner man ikke hva parfyme man kjøper fra uautoriserte forhandlere kan inneholde.

En nyhetskilde viste for noen år siden at noen lagde en nesten identisk parfyme, men da med giftige ingredienser.

FeelUnique er autorisert forhandler, så det er ekte varer 😊

Anonymkode: 32242...7ee

AnonymBruker
Skrevet
På 31.3.2018 den 11.25, Juniper skrev:

Ei jeg kjenner skulle følge datteren og babyen hennes til flyet. Damen kjøpte fullfleks utland til en avgang som var et par timer senere, fulgte med til gate, ventet til de hadde reist, gikk i tax-free og kjøpte kvota, stappet tax-free posene inn i sin omtrent tomme lille koffert, og spaserte ut via transfere, tror jeg hun sa, mens hun via app avbestilte reisen sin. Null stress, sa hun. 

Forøvrig, om du kommer til Gardermoen, så er det ikke noe problem å ta et sveip innom innlandsterminalen og så gå til utland etterpå. 

Så lettvint som du beskriver er det nok ikke. Du må ha boardingkort for å handle på utland. 

Anonymkode: e3d70...e8c

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker said:

FeelUnique er autorisert forhandler, så det er ekte varer 😊

Jepp, jeg skal kjøpe 2 av 8 parfymer derfra.

Den ene er supervinter-utendørs-på-hytta-parfyme, så den venter jeg med.

Syntes prisene var litt merkelig for den jeg kjøpte som var mer sommertype:

75 ml kostet 600 ,- ish, 50 ml kostet 300 ,- ish og var på salg slik at selv med frakt endte jeg under 180 kr.

Vet ikke hvorfor det var et så stort sprik i pris.

Anyway: De selger kun 2 av 8. 1 er bestilt, 1 hadde de på Kicks, 1 til vinter.

Vet du om flere autoriserte handler med større varehus?

Sjekket ut CDON.com, for trodde den var troverdig, men den har jo fått mer negative reviews enn de mest shabby utenlandske nettbutikkene, i tillegg selger den ikke selv, den selger via. Det står at parfymen jeg skulle ha selges via Parfyme-Klikk, og det var en nettside jeg vurderte til utrygg i seg selv... i tillegg må du oppgi masse personlig info.

På FeelUnique måtte de ikke ha personnr. f.eks.

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så lettvint som du beskriver er det nok ikke. Du må ha boardingkort for å handle på utland. 

Det får du jo som regel når du sjekker inn på flyplassen. 
Med full-fleks kan du kansellere fram til flyet går, også etter at du har sjekket inn. Inntil 20 minutter før avgang, tror jeg. 

AnonymBruker
Skrevet
På 3.4.2018 den 12.11, AnonymBruker skrev:

Jepp, jeg skal kjøpe 2 av 8 parfymer derfra.

Den ene er supervinter-utendørs-på-hytta-parfyme, så den venter jeg med.

Syntes prisene var litt merkelig for den jeg kjøpte som var mer sommertype:

75 ml kostet 600 ,- ish, 50 ml kostet 300 ,- ish og var på salg slik at selv med frakt endte jeg under 180 kr.

Vet ikke hvorfor det var et så stort sprik i pris.

Anyway: De selger kun 2 av 8. 1 er bestilt, 1 hadde de på Kicks, 1 til vinter.

Vet du om flere autoriserte handler med større varehus?

Sjekket ut CDON.com, for trodde den var troverdig, men den har jo fått mer negative reviews enn de mest shabby utenlandske nettbutikkene, i tillegg selger den ikke selv, den selger via. Det står at parfymen jeg skulle ha selges via Parfyme-Klikk, og det var en nettside jeg vurderte til utrygg i seg selv... i tillegg må du oppgi masse personlig info.

På FeelUnique måtte de ikke ha personnr. f.eks.

Parfyme-klikk kjenner jeg ikke til, men tviler på at de er autoriserte.

Lookfantastic.com kan jeg også anbefale. Og Allbeauty.com

For nisjeparfyme er Essenza Nobile og Aus liebe zum duft bra. Disse trekker fra lokal moms så du slipper å betale dobbel.

Heavenscent.no er også kjempebra 👍

AnonymBruker
Skrevet

Lookfantastic skal jeg se på.

Allbeauty hadde ikke akkurat de parfymene jeg skulle ha.

Heavenscent er niche og selger ikke de parfymer jeg skal ha.

Hvordan blir det med hvor mye parfyme man kan ha med i koffert på flyet? Inneholder alkohol. Brann?

AnonymBruker
Skrevet

Jævlig kjedelig å bli stoppa av tollerne da om en skulle bli fersket.....

tollerene er ikke bare i tollsone ved utgangen......de kan like godt stå inne i taxfree...i avgangshallen...

Anonymkode: 490f3...995

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Disse kundene blir ofte tatt. Er ganske mange ledd som følger med, og tipser tollerne om slike ting. Tror et par som gjorde det fikk rundt 10.000 kroner i bot, hver, om jeg ikke husker feil. Det er absolutt ikke verdt det. 

Anonymkode: feeee...b83

AnonymBruker
Skrevet
På 3.4.2018 den 11.46, AnonymBruker skrev:

Jeg ser at de har parfymen i butikken for Innland til Innland, men ikke Utland til Innland.

Det betyr at når jeg kjenner folk som snart skal reise utenlands, så får de ikke kjøpt den med?

For det er jo egne ankomsthaller på Gardermoen? Selv å forhåndsbestille går ikke utenom disse ''utvalgene'' de har spesifikt kun på Innland til Innland, Utland til Innland, Innland til Utland. Det er jo kjipt at de har det på innenlandsreiser, men ikke utenlandsreiser, når det i realiteten kun er et par hundre meter eller en vegg som skiller butikkene?

Er det mulig å kjøpe for Innland på vei til Utland gate? Deretter ta med parfymen til destinasjonen, og deretter helt tilbake igjen til Norge? Parfyme inneholder jo alkohol, så vet ikke om det er brannfarlig?

1. Det betyr at de må kjøpe den på vei ut av landet. På innlandsterminalen, før de beveger seg videre til utland. 

2. Ja, det er fult mulig. Taxfreen selger jo parfyme, så hadde jo vært litt tåpelig om det ikke var lov å ta parfymen du kjøpte på taxfreen med på flyet, eller hva?

AnonymBruker
Skrevet
På 29.3.2018 den 16.02, AnonymBruker skrev:

Du får ikke handlet Taxfree på en innenlandsreise. De har et utsalg på innland også, men ikke med taxfree-priser. 

Det er samme prisene på travel value, som ligger på innlandsterminalen som det er på taxfreen som ligger på utlandsterminalen. Nei, det er ikke taxfree på innlands, men det er allikevel de samme prisene på produktene som selges. 

Gjest Sisti
Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Disse kundene blir ofte tatt. Er ganske mange ledd som følger med, og tipser tollerne om slike ting. Tror et par som gjorde det fikk rundt 10.000 kroner i bot, hver, om jeg ikke husker feil. Det er absolutt ikke verdt det. 

Men om man handler på innland, som ikke er tax-free, har man vel ikke brutt noen lov? Ts sin parfyme er jo bare tilgjengelig på innland. 

Men ts, er du sikker på at du ikke kjenner noen som skal fly innenlands? Spurt på ulike FB-grupper? Jeg skal fly neste uke, til og med jeg kunne gjort det for deg (men da må parfymen sendes med posten, for jeg skal reise fra Oslo). 😆

AnonymBruker
Skrevet
14 hours ago, AnonymBruker said:

1. Det betyr at de må kjøpe den på vei ut av landet. På innlandsterminalen, før de beveger seg videre til utland. 

2. Ja, det er fult mulig. Taxfreen selger jo parfyme, så hadde jo vært litt tåpelig om det ikke var lov å ta parfymen du kjøpte på taxfreen med på flyet, eller hva?

Så det er mulig å kjøpe den på innland, ta den med til utlandet, og få den gjennom koffert og detektorkontroll på den utenlandske flyplassen tilbake til Norge? Hvor mye parfyme kan tas med?

14 hours ago, AnonymBruker said:

Det er samme prisene på travel value, som ligger på innlandsterminalen som det er på taxfreen som ligger på utlandsterminalen. Nei, det er ikke taxfree på innlands, men det er allikevel de samme prisene på produktene som selges. 

Hæ?

4 hours ago, Sisti said:

Men om man handler på innland, som ikke er tax-free, har man vel ikke brutt noen lov? Ts sin parfyme er jo bare tilgjengelig på innland. 

Men ts, er du sikker på at du ikke kjenner noen som skal fly innenlands? Spurt på ulike FB-grupper? Jeg skal fly neste uke, til og med jeg kunne gjort det for deg (men da må parfymen sendes med posten, for jeg skal reise fra Oslo). 😆

Fins det Facebook-grupper for det?

Gjest Sisti
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker said:

Så det er mulig å kjøpe den på innland, ta den med til utlandet, og få den gjennom koffert og detektorkontroll på den utenlandske flyplassen tilbake til Norge? Hvor mye parfyme kan tas med?

Hæ?

Fins det Facebook-grupper for det?

Facebookgrupper for hva, konkret? Kjøp av parfyme på andres vegne? Nei, neppe. Men det finnes jo drøssevis av oppslagstavler, kjøp/salg-sider, tjenestesider osv, er jo bare å spørre der. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...