Gå til innhold

Hvilken vogn har du, og hvorfor?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Og hvilke fordeler/ulemper er det med din vogn? Hilsen rådvill snart førstegangsfødende;)

Anonymkode: 02635...c11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke fått tatt den i bruk enda men vi kjøpte Emmaljunga Edge Duo med outdoor understell. Dette fordi baggen på Edge er stor og har plass til pose/dyne,  noe som var viktig sia vi får høst baby. Også likte vi vippefunksjonen når baggen sto på gulvet. 

Vi valgte outdoor understellet fordi vi ønska svingbare hjul og også store hjul med spor i. Slik at den kan brukes ute på grusveier og snø/is/slaps føre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har tre, til forskjellig bruk. 

Emmaljunga mondial med classic chrome: Fantastisk tur og sove vogn, både med og uten bag. Stabil og bagen er romslig. Pluss med integrert myggnett og solskjerming.

Babyjogger city versa: God reisevogn, selv for de minste. Har den alltid i bilen til handling osv.

Babyjoggr city mini gt: God reisevogn for større barn siden den kun er vendt fremover. Tilnærmet flat liggestilling og en beste kallesjen jeg har vært borti. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Emmaljunga Mondial Deluxe, rett og slett fordi jeg synes det er verdens fineste vogn😍 Romslig og flott bagdel, dog ei stor og tung vogn.

Anonymkode: f4617...32c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Emmaljunga City cross: Går til all slags terreng, alt underlag, beste vognen til vinterføre, bagen er etter min mening den luneste bagen og skjermer best mot vær og vind. Stødig og trygg med sine 4 hjul. Vendbar sportsdel. 

Babyjogger City Elite: Lett å manøvrere, tar liten plass, fin på ferie, god solskjerming. 

Anonymkode: 8045e...c90

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fruktfest

Emmaljunga Super Nitro. Den er litt stor, men er super å trille, er lun og fin for lille og hun har masse plass til både vognpose, tepper, bamser og hva hun nå enn måtte ville dra med seg oppi vognen. Har hatt et par mindre, nettere vogner til henne og, men i de har hun ikke vært like fornøyd, så Emmaljunga'en er favoritten her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Emmaljunga nxt 90 med outdoor understell. Pga ønsket 4 hjul, og svingbare framhjul, og at sportsdelen kan snus begge veier. Og Emmajunga har et bra rykte, av det jeg har hørt. Den er mindre og lettere enn andre emmaljunga vogner, og er lett å ta med seg. Likte og de brune skinndetaljene😄 

Anonymkode: c3a10...737

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TFK trillingvogn - fantastisk å trille, men tar stooooor plass! Kommer ikke inn noe steder

Mountain Buggy Duet tvillingvogn - Smal og fantastisk god trillekomfort

Emmaljunga somthing - helt grei. Bruker den nå som det er litt holkete føre ute og Simoen står igjen i bhg

BabyZen YoYo - genial vogn å ha i bilen. Tar null plass og tåler mye vekt

Stokke Scooter V2 - fin på bar asfalt. God å trille. Sitter høyt. 

Tvillingtrille av ukjent merke - dritt over fortauskanter. Brukes kun i nøden

Aspire trillingvogn - god å trille. På størrelse med en vanlig tvillingvogn, så den tar liten plass. Praktisk på senteret 

Bugaboo Donkey - god å trille. Smart at vi kan bruke den som både enkelt og tvillingvogn

3 stk Simo duo i barnehagen - tar en av dem med hjem om det er dårlig føre ute. Traktoren kommer frem absolutt over alt. Stor og god!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, multe skrev:

TFK trillingvogn - fantastisk å trille, men tar stooooor plass! Kommer ikke inn noe steder

Mountain Buggy Duet tvillingvogn - Smal og fantastisk god trillekomfort

Emmaljunga somthing - helt grei. Bruker den nå som det er litt holkete føre ute og Simoen står igjen i bhg

BabyZen YoYo - genial vogn å ha i bilen. Tar null plass og tåler mye vekt

Stokke Scooter V2 - fin på bar asfalt. God å trille. Sitter høyt. 

Tvillingtrille av ukjent merke - dritt over fortauskanter. Brukes kun i nøden

Aspire trillingvogn - god å trille. På størrelse med en vanlig tvillingvogn, så den tar liten plass. Praktisk på senteret 

Bugaboo Donkey - god å trille. Smart at vi kan bruke den som både enkelt og tvillingvogn

3 stk Simo duo i barnehagen - tar en av dem med hjem om det er dårlig føre ute. Traktoren kommer frem absolutt over alt. Stor og god!

Hvorfor så mange?? Dere må jo ha brukt 150.000 på vogner og ha egen garasje for å oppbevare de? :sjokkert: 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stokke scoot, kjøpt delvis brukt. Valgte pga lett bagdel som enkelt kan bæres opp til leiligheten i 3. etg, i motsetning til mange andre som enten er vanskelige å bære pga vekt eller plassering på håndtak (feks kommer bagen så vidt opp fra gulvet hvis jeg bærer en bag med håndtak på toppen av kalesjen). I tillegg ganske liten når den slås sammen i bilen, og håndtaket lar seg fint justere så høyden passer både lille meg og høye samboer uten at samboer går og sparker på understellet. I motsetning til mange andre vogner (eks Stokke trailz) er den også lav nok til at jeg kommer til oppi bagen uten å nærmest stå på tå eller jobbe veldig anstrengt.

Ulempe: synes sportsdelen virker håpløs med veldig dårlig fotstøtte og dermed mye trykk mot bakside lår for baby. Sikkert grei nok til trilling en gang i mellom, men ikke for daglig bruk og lengre trilleturer. Planen er derfor å kjøpe ny vogn når babyen er så stor at hun skal i sportsvogn, foreløpig lener vi mot en Emmaljunga NXT, men usikker på om vi skal velge 90 eller 60. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Smile 2,

vendbar, fin på buss,  blir liten i bil, svingbare forhjul, god å trille.

Anonymkode: fe0cb...6b2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 timer siden, Omo skrev:

Hvorfor så mange?? Dere må jo ha brukt 150.000 på vogner og ha egen garasje for å oppbevare de? :sjokkert: 

Jeg har tre vogner selv om jeg bare har et vognbarn. Trille, vogn hjemme og sovevogn I barnehagen. 

At noen med trillinger er mer avhengig av trilling I flere situasjoner enn meg, forstår jeg godt. De har åtte vogner og triller for enkelt, tvilling og trillingbruk hjemme og tre enkle sovevogner i barnehagen. Det tar nok masse plass, men jeg tipper svaret på spørsmålet ditt er:

Trillinger. 

Anonymkode: 319bf...ffb

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emmaljunga Edge duo pga stor bag og god trillekomfort. Minuset er at den tar stor plass i bagasjen og er ganske tung. Super sovevogn i barnehagen. 

Babyzen yoyo 6+ til ferier og senterturer. Liten og nett. OK hjul. Ikke en vogn jeg går på lange trilleturer med her hjemme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Britax go big. 4 hjul som er svingbare men som også kan låses --> så enkelt å smyge seg forbi butikkehyller og hjørner! Justerbart håndtak som kommer høyt nok opp for meg og min høye mann, selve bagen er også høyt oppe så vi ser godt ned i vognen, stor korg hvor jeg kan ha handleposer, god demping og så lett å manøvrere.  Vi bor i by men det veksles mellom asfalt og grusvei her hvor vi bor. I tillegg har det vært mye slaps i det siste men det har ikke vært noe problem. 

Liker også at bilstolen kan klikkes på vognen. I det store og det hele er det en enkel og lett vogn.

Nei den er nok ikke den fineste men det bryr jeg meg ikke så hardt om.

Anonymkode: 057d9...0e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Emmaljunga edge duo med classic chrome understell. Den er jo tung og tar stor plass i bilen, men det har ikke vært et problem til nå. Ville valgt den igjen, for liker godt at den er såpass stor og stødig. 

Men hadde jeg bodd i byen og var mye på kjøpesenter og lignende, hadde jeg ikke valgt denne.

Eneste forskjellen jeg kommer til å gjøre med nr.2 er å kjøpe et ekstra understell med svingbare hjul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bugaboo buffalo, veldig fornøyd, enkel å trille lett og manøvrere, stødig og god vogn uten at den blir for tung. Ville i alle fall gått for en vogn hvor barnet er vendt mot deg også i sportsdelen, det er gull!

Anonymkode: a72f5...716

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har Cybex Priam. Veldig fornøyd. Lett å trille, lett å slå sammen, god på både asfalt og grus, stor og god bag (har ei på 7 mnd/rundt 70 cm og god plass selv med vinterpose), god kalesj, ok fjæring, og snur normalt sett på 5-øringen. Vi har dog kjøpt ekstra vinterhjul siden vinteren faktisk ble snøfylt og lang, så da har den fire faste hjul. Betyr at vogna er tyngre å snu, men  også at den har ekstra fjæring som er gull verdt når det er holkeføre. Vi har såkalt 2-in-1, hvor man bruker samme ramme til både bag og sittedel, sittedelen er ergonomisk (altså skålformet med fast benstøtte), men det finnes også en sittedel som er flat (Lux) og denne er større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Stokke Trailz! Veldig fornøyd med bagdelen, ikkje like fornøyd med sportsdelen, litt for åpent og ikke optimalt å sove i. Har derfor kjøpt Britax b-motion 4 som jeg er meget fornøyd med!

Understellet er uansett suverent på Trailz!

Anonymkode: 4969c...029

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stokke Trailz (hovedvogn): Meget fornøyd med baggen, lang, stor og lun. Gode dekk som funker på det meste, triller dog mest på asfalt og grussti. Liker at vogna et så høy. Og den svære bagasjeplassen under vogna! Lett og trille med snurrehjul foran som kan låses. Sportsdelen kunne vært lunere, men det løser vi ved å bruke Tinkafu regntrekk på dager med dårlig vær. Snuppa sover også utrolig godt i sportsdelen, den er ergonomisk riktig så hun ligger godt virker det som. Er ikke fornøyd med kalesjen. Den gir alt for dårlig solskjerming! Løser dette med Tinkafu solskjerm, men skulle ønske jeg slapp å bruke «capsen». 

Beemoo duo jogger (reservevogn/bhg-vogn): Utrolig lettkjørt!!! Svinger på femøringen. Tre gode, store hjul. Ok demping. Kan låse fronthjulet. Baggen er liten med en kalesje som ikke dekker godt for sol. Måtte bytte til sportsdel mye tidligere enn på Stokkevogna. Sportsdelen har en kjempebra kalesje som skjermer godt. Merker dog at dette er en billig vogn på en del småtterier. Den tar stor plass i bilen, og er knotete fordi man må løsne sportsdelen (mange operasjoner) før man har den inn. Usikker på om den vil være lang nok i ryggen for hele soveperioden. Alt i alt fornøyd. Funker bra til hjemmebruk og i barnehagen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjøpte Emmaljunga mondial deluxe, bare fordi jeg syns bagdelen var så fin, lite tenkte jeg på at den brukes jo kun 6 måneder ca, det er jo sportsdelen man bør fokusere på.. såå, likte bagdelen veldig godt, stor vogn, men god! Sportsdelen derimot.. Så da kjøpte jeg en Britax Smile 2, liker den godt så langt. :) elsker kalesjen som kan dras langt ned!

Anonymkode: 3035a...d67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...