Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Trenger litt råd. Jeg har gått gjennom et vondt brudd som skjedde for en måned siden, og har dealet med det med å gå ut og feste mye og dra på mislykkede Tinder-dates fordi jeg har vært redd for å være alene. Merker at jeg trenger litt tid for å ta det med ro og reflektere, og har fått låne en hytte i påsken hvor planen var å tilbringe 4 dager alene på fjellet, gå på skiturer, spise god mat og kjenne litt på det jeg har fortrengt med å være supersosial og aktiv. Jeg trives forsåvidt i mitt eget selskap, og er ikke mørkredd eller noe. Likevel så sitter jeg og tenker at det kanskje ikke er så god ide likevel. Kan liksom ikke bare stikke om det blir ubehagelig. Kan det gjøre vondt verre å være helt alene i så mange dager, eller vil jeg ha godt av det? Alternativet er å bli igjen i byen, men da blir det mer festing og sosialt støy, det vet jeg.

Må bestemme meg i kveld. Veldig usikker. Tørr jeg? Hadde dere dratt?

Anonymkode: c4cb1...2f1

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde dratt. Tror det er sunt å komme seg vekk litt, få ro til å tenke og senke pulsen. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg hadde dratt. Deilig og viktig å være litt i ro og fred. For de følelsene du er redd for å deale med når du drar på hytteturen alene , de vil komme før eller siden uansett. Dra på tur. Kos deg med god mat, bok, vin , skitur og nyt en hyttetur alene :) Hvorfor kan du ikke dra hjem hvis du finner ut at det blir vanskelig å være der ?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde også dratt. Herlig å være alene på hyttetur, gå på skiturer og slappe av med en bok inne i hytta etterpå. Du kan(hvis du kjenner noen) passe en hund hvis du har lyst(en som kan være med på skiturer). Da får du litt selskap :) 

Anonymkode: e97e4...689

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan har du det etter bruddet nå? Har du vært alene i det hele tatt, bare være hjemme uten andre? I såfall, hvordan var det?

Jeg tror absolutt du vil ha godt av det, men det spørs jo også. Kanskje du kan dra opp som planlagt, men ha i bakhodet at du kan reise hjem litt tidligere hvis det blir for vanskelig. Syns ihvertfall du bør prøve og se hvordan det går.

Anonymkode: 66ede...e0c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns det høres ut som en god ide. En fin mulighet til å kjenne litt på ting samtidig som du kan gå på ski, bruke kroppen og få en god mestringsfølelse. Tror du kommer til å angre om du ikke drar - det sosiale livet i byen er der også når du kommer hjem. 

Anonymkode: 287fa...264

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trenger litt råd. Jeg har gått gjennom et vondt brudd som skjedde for en måned siden, og har dealet med det med å gå ut og feste mye og dra på mislykkede Tinder-dates fordi jeg har vært redd for å være alene. Merker at jeg trenger litt tid for å ta det med ro og reflektere, og har fått låne en hytte i påsken hvor planen var å tilbringe 4 dager alene på fjellet, gå på skiturer, spise god mat og kjenne litt på det jeg har fortrengt med å være supersosial og aktiv. Jeg trives forsåvidt i mitt eget selskap, og er ikke mørkredd eller noe. Likevel så sitter jeg og tenker at det kanskje ikke er så god ide likevel. Kan liksom ikke bare stikke om det blir ubehagelig. Kan det gjøre vondt verre å være helt alene i så mange dager, eller vil jeg ha godt av det? Alternativet er å bli igjen i byen, men da blir det mer festing og sosialt støy, det vet jeg.

Må bestemme meg i kveld. Veldig usikker. Tørr jeg? Hadde dere dratt?

Med stillhet og ro tror jeg du kommer raskere igjennom vanskelige følelser enn om du skulle fortrenge dem med fest og sosialt støy. 

Anonymkode: ebd94...f56

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Så kjekt med oppmuntrende svar :) De venninnene jeg har nevnt det for syns det høres skummelt ut. Jeg er pakket og klar, men fikk plutselig litt kalde føtter. Men nå er jeg mer giret på denne turen. Takk!

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er et trygt sted å være alene (ikke fare for å gå deg vill eller bli tatt av et snøras (ser for meg en øde hytte langt oppi fjellet)) så høres jo det kjempeherlig ut! Senke skuldrene, få ned pulsen, nyte naturen og bare kose deg. Men gi beskjed til noen hvor du er, og oppdater litt underveis, så de vet hvor de skal lete om uhellet er ute.

Anonymkode: 02e74...7e9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dra dra dra!!

Anonymkode: bf568...cff

Skrevet

Håper du dro og at du hadde en fin tur :) 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...