Gjest Anonymous Skrevet 18. februar 2005 #1 Skrevet 18. februar 2005 Nå synes jeg faenmeg det er på tide at noen starter en tråd om dette programmet, altså! Var det bra nok? Neida, selv om noe var solid (Harket) Var han ond nok? Nei, dessverre - her har vi mye å gå på Endelig en tråd om dette, altså.
Gjest Seleena Skrevet 18. februar 2005 #2 Skrevet 18. februar 2005 Heldigvis var dette kun første program, og eg trur han har mykje meir på lager enn det som var sendt i går. Vent å sjå Harket ruler kaka
nyibyen Skrevet 18. februar 2005 #3 Skrevet 18. februar 2005 Første program - og TREDJE tråd om programmet! (hilsen meg som holder litt orden på dette)
Gjest Anonymous Skrevet 18. februar 2005 #4 Skrevet 18. februar 2005 Første program - og TREDJE tråd om programmet! (hilsen meg som holder litt orden på dette) Hvis du synes det blir for lite, kan du som meg starte enda en tråd.
Annie Skrevet 18. februar 2005 #5 Skrevet 18. februar 2005 Fæl fyr, gidder ikke se programmet så jeg håper noen kan holde meg oppdatert her...
Gjest uri Skrevet 18. februar 2005 #6 Skrevet 18. februar 2005 Syntes det var kjedelig jeg.. Men jeg har et lite håp om at det vil bli bedre. Espen er jo morsom da..
Prycilla Skrevet 19. februar 2005 #7 Skrevet 19. februar 2005 Har ikke sett programmet og kommer ikke til å se det heller. Synes OJ har gått langt over streken når det gjelder å ha det moro på andres bekostning. Synes egentlig synd på OJ, jeg. Lurer på om han kan lide av NCD: "No Conscience Disorder" eller noe sånt.
Gjest Leola Skrevet 19. februar 2005 #8 Skrevet 19. februar 2005 Jeg blir stadig mer og mer sjokkert over at så mange ikke forstår at han er ironisk. (ref. bl.a. Prycilla`s innlegg) I mine øyne er han norges disidert beste innen sitt felt.
Prycilla Skrevet 19. februar 2005 #9 Skrevet 19. februar 2005 Jeg blir stadig mer og mer sjokkert over at så mange ikke forstår at han er ironisk. (ref. bl.a. Prycilla`s innlegg) I mine øyne er han norges disidert beste innen sitt felt. Har sans for ironi så sant det IKKE GÅR UTOVER ENKELTPERSONER. Nevner bare opera-episoden. Et sted må det gå en grense selv for OJ.
Gjest kenneth Skrevet 19. februar 2005 #10 Skrevet 19. februar 2005 Jeg blir stadig mer og mer sjokkert over at så mange ikke forstår at han er ironisk. (ref. bl.a. Prycilla`s innlegg) I mine øyne er han norges disidert beste innen sitt felt. Og jeg blir stadig like sjokkert over hvor enkle argumenter OJ-fans benytter. Er ironi virkelig så opphøyd som kunstart, at ethvert forsøk på humor blir bra bare det inneholder et snev av ironi? Jeg synes det blir litt pinling når folk indirekte stempler folk som dumme (i den forstand at de ikke skjønner ironi), samtidig som de tydeligvis ikke har evne til å tenke særlig langt selv. Hvor forutinntatt er det mulig å bli? Selv så jeg programmet rimelig "open-minded", og kunne nesten trekke et lettelsens sukk når de var i ferd med å runde av, da det mest tåpelige av skittkasting hadde glimret med sitt fravær. Men neida, så avrunder det erklærte geniet med å sparke nedover, denne gangen mot folk som ligger i respirator. ...Men, nei, vent. Det var jo ironi!!! Å, så dum jeg er. Jeg trodde da virkelig et øyeblikk at OJ virkelig hatet folk som ligger i respirator. Ja, men DA er det jo fullstendig bra humor. Ser du poenget mitt? (Eller inneholder det for lite ironi til at det er lettfattelig? Jeg slengte på et par strofer med sarkasme, for å gjøre det litt enklere. Sarkasme og sans for OJ antar jeg går hånd i hånd).
Gjest Leola Skrevet 19. februar 2005 #11 Skrevet 19. februar 2005 kenneth - det jeg ikke fatter er hvorfor du ser programmet. Alle burde vite hvordan hans humor er etter alle disse årene. Jeg for min del har hatt sans for ham helt siden Lillehammer-OL Og ja, det var faktisk folk som trodde han hatet folk i respirator etter programmet - han fikk en storm av henvendelser av folk som følte seg "tråkket på".
Gjest kenneth Skrevet 19. februar 2005 #12 Skrevet 19. februar 2005 kenneth - det jeg ikke fatter er hvorfor du ser programmet. Alle burde vite hvordan hans humor er etter alle disse årene. Jeg for min del har hatt sans for ham helt siden Lillehammer-OL Og ja, det var faktisk folk som trodde han hatet folk i respirator etter programmet - han fikk en storm av henvendelser av folk som følte seg "tråkket på". Vel, for å kunne uttale meg, må jeg nesten se programmet da. Og i.o.m. at det var oppstart av nytt program, måtte jeg se om han klarte å holde seg på matta. Mitt engasjement i denne diskusjonen er primært rettet mot OJ's tilbøyelighet til å sparke de som allerede ligger nede, eksempelvis respiratorhumor. Så lenge han holder seg på matta, kan han spøke om hva som helst for min del. (Dessuten, som nevnt i en annen tråd, synes jeg masse av OJ-humoren ER knallbra. Men jeg selger ikke sjela mi for å la meg underholde fra sofakroken). Jeg er sikker på at det er mange som lever et noget bekymringsløst liv og neppe tar seg tid til å filosofere så alt for mye om ting og tang. Hvis jeg klarer å få 1 - EN - person til å begynne å tenke litt, så har jeg faan meg gjort en god gjerning. Hvis jeg klarer å få én person til å tenke "nei, det her er faktisk noe jeg ikke vil vedkjenne meg å hylle", så sover jeg godt om natten. Når det gjelder hva folk skjønner og ikke skjønner, har jeg lyst til å snu litt på flisa. Jeg tror du - og mange andre - ikke skjønner at folk faktisk kan mislike respiratorspøken OG samtidig forstå at OJ IKKE hater respirator-pasienter. For meg er det klart som dagen, men jeg opplever at denne tankerekken - med fokus på "menneskeverd" - tilsynelatende er mycke vrien å ta innover seg. Det virker latterlig enkelt å avfeie klagerne med at de ikke skjønner ironien. Selvsagt er det sikkert også mange av de, men det er ikke mitt poeng. Det er faktisk noen verdier i livet som rangeres høyere enn humor. De som er uenige med meg i det, nøler jeg ikke med å stemple som kyniske og følelseskalde. Amen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå