Gå til innhold

Hvorfor er det vanskeligere å huske kvinners navn enn menns navn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke rart det der, hvordan en del menn har vanskeligere for å huske kvinners navn enn de har for å huske menns navn? :klo: 

Anonymkode: 2b0cf...176

Videoannonse
Annonse
Gjest Balian d'Ibelin
Skrevet

Er det ?

Jeg husker kvinners navn like godt som jeg husker menns navn.

Skrevet

Er da ingen sak å huske både normale kvinne- og mannsnavn.

AnonymBruker
Skrevet
57 minutter siden, toothfairy skrev:

Er da ingen sak å huske både normale kvinne- og mannsnavn.

Men nå er du kvinne da. Det ser ut til at visse menn, derimot, har vanskelig for å huske kvinners navn. Derimot husker de navnet på den mannen som kvinnen er partner med.

Anonymkode: d6af1...387

AnonymBruker
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men nå er du kvinne da. Det ser ut til at visse menn, derimot, har vanskelig for å huske kvinners navn. Derimot husker de navnet på den mannen som kvinnen er partner med.

Anonymkode: d6af1...387

Dette er sikkert individuelt. Jeg treffer svært mange mennesker gjennom jobben, og jeg husker kvinnenavn lettere enn menns navn, og uvanlige navn vesentlig lettere enn Arne Hansen.

Anonymkode: a3c77...02c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
On 3/28/2018 at 5:56 PM, AnonymBruker said:

Er det ikke rart det der, hvordan en del menn har vanskeligere for å huske kvinners navn enn de har for å huske menns navn? :klo: 

Anonymkode: 2b0cf...176

Er det ikke rart det der, hvordan enkelte elsker å framstille alt som verre når menn gjør det enn når kvinner gjør akkurat det samme?

Mesteparten av det konservative partiet og ikke minst partileder og statsminister Theresa May kaller henne konsekvent for Lady Nugee. For et år siden klaget hun til speakeren (samme speaker som idag) over at May stadig brukte tittelen. Kan ikke huske du opprettet noen opprørt tråd da?

For øvrig HAR nå engang Thornberry tittelen Lady Nugee. Hun bruker den konsekvent ikke selv siden de fleste Labour-politikere nå engang er ganske lunkne til adelstitler selv om de ikke har baller til å avskaffe tullet når de er i posisjon. Men faktum er fortsatt at hun har den, og juridisk sett kan hun bare bli kvitt den på to måter: Ved å skille seg fra mannen eller ved at han dør.

Anonymkode: 9ceee...a02

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...