Gå til innhold

Venninne taus etter at jeg avlyste påskeferien.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
3 minutter siden, Mik87 skrev:

synes du høres litt lat ut, hva er problemet med å hjelpe til litt hjemme hos henne? Lage middag og rydde sammen feks. Du må jo gjøre det samme hjemme uansett. Måke snø...hvor mye snø er det liksom, tviler på at veninna di har tenkt å sette deg til hardt arbeid når dere er sammen i påska. Å ja senebetennelse og forkjølelse er vondt det, men du er ikke invalid heller. At hun har gitt alle ansatte fri påskeaften når hun har en liten butikk er jo ikke noe stress. Åpningstid fra 10-16 (maks) å hun greier nok stå alene i butikken, men tenker kanskje du kan holde henne med selvskap på jobb den dagen siden det er lite kunder på en sånn dag. 

Hvis du hadde lest tråden, så ville du ha sett at ts gjentatte ganger sier at vanlig husarbeid ikke er noe problem.

Anonymkode: b9fa5...3f3

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg kan jo til en viss grad forstå hennes side av saken. Det var veldig mange sykdommer og unnskyldninger sauset sammen på en gang. Til slutt hører man dessverre bare "bla-bla-bla, jeg ønsker ikke å komme" 

Hva som er reellt er umulig å si da vi kun har en side av historien.  (om du her en hypokonder med hundre unnskyldninger, eller om hun er ufølsom og egoistisk) 

Uansett så er nok løsningen å ta opp telefonen, ringe henne, snakke ut om hvordan du føler dette. Uten anklager, eller unnskyldninger. Bare en ærlig prat om at du setter pris på henne som venninne, og at det er sårt at dere ikke kommuniserer. 

Anonymkode: e2c2e...823

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

God bedring!

Venninnen din er nok bare skuffet for at hun blir alene i påsken. Og det er hennes måte å takle det på. + at hun må skynte seg å få annen arbeidskraft, legge andre planer el.l. At hun synes allergi er psykisk får du ikke gjort så mye med, så det får du bare ignorere.

Skulle du få lønn for å jobbe butikken? Jeg vet du sa du ikke skulle jobbe, men det virker jo ikke som hun hadde fått det med seg.

Anonymkode: ac2aa...4dc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

(meg som skriver over)

Angående å komme med mange unnskyldninger. De er nok sanne alle unnskyldningene, men det er som andre her sier, ganske typisk for de som egentlig ikke vil komme, at de lister opp flere unnskyldninger. Onkelen min kom ikke i dåpen til  barnet mitt, og det ble listet opp 4 grunner, og siste grunnen - at vindusviskeren på bilen var dårlig, det ble bare pinlig... Nå er nok grunnene dine bedre, men noen av de visste hun jo fra før. Allergien ville jeg droppet å nevne siden du snakker til døve ører ang allergier, men jeg ville sagt den grunnen som gjorde at du på søndag ombestemte deg angående turen. Og ved å snakke sammen underveis, så vet hun allerede om de andre tingene du sliter med, sånn at du ikke trenger å komme med en oppramsning når du avlyser.

Anonymkode: ac2aa...4dc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mik87
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du hadde lest tråden, så ville du ha sett at ts gjentatte ganger sier at vanlig husarbeid ikke er noe problem.

Anonymkode: b9fa5...3f3

ja jeg leste det, men jeg tror ikke veninna har tenkt å sette henne i hardt arbeide akkurat. "gratis arbeidskraft" når veninna kommer på besøk, tror ikke det. Veninna høres ut som ei driftig dame og ts litt tafatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vel,om man ikke bruker armen vil jo naturligvis armen få senebetennelse igjen og igjen og igjen. Kun trening kan fikse det problemet helt. Evt sammen med annen behandling. 

De fleste får senebetennelse når de er aktiv etter en lengre inaktiv periode. 

Ang din allergi. Du sier du har vært med dit flere ganger? Har du slik plutselig allergi at det kun slår ut av og til på enkelte turer? For jeg kjenner flere sånne, da er vel allergien egentlig ikke et problem?

Anonymkode: 3271e...9ae

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel,om man ikke bruker armen vil jo naturligvis armen få senebetennelse igjen og igjen og igjen. Kun trening kan fikse det problemet helt. Evt sammen med annen behandling. 

De fleste får senebetennelse når de er aktiv etter en lengre inaktiv periode. 

Ang din allergi. Du sier du har vært med dit flere ganger? Har du slik plutselig allergi at det kun slår ut av og til på enkelte turer? For jeg kjenner flere sånne, da er vel allergien egentlig ikke et problem?

Anonymkode: 3271e...9ae

Mens man har senebetennelse skal armen belastes minst mulig til betennelsen er borte. Om man ikke gjør dette kan man faktisk ende opp med kronisk senebetennelse.  

Når betennelsen er borte så skal man starte forsiktig med opptrening igjen. Å selvfølgelig holde trening i gang for å forhindre ny betennelse. 

Heller ikke uvanlig at man får senebetennelse selv om man trener, om man plutselig begynner meg snø måking,  eller mye statisk bæring om man ikke er vandt til det. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har pratet med henne nå. Det er ikke noe problem. Hun har ordnet og får hjelp fra andre. Når jeg skrev butikk, kan det jo være at jeg mente et helt gartneri eller fiskeoppdrettsanlegg? Der hører ikke senebetennelse hjemme.

Allergien min er heller ikke noe påfunn. Når jeg er forkjølt blir den verre, og noen ganger har den gått over til kronisk hoste. Jeg skal dra dit, men da blir jeg bare par, tre dager. Hun bor som sagt landlig, og jeg sjekket om det gikk fly tilbake før planen. Det gjorde det, men ingen buss dit og ikke widerøe. Da ga jeg opp. Det ville kostet meg mer, men penger er ikke problemet.

Ja, hun er en dame full av energi, og jeg er mer tafatt. Men, lat er jeg ikke. Jeg sa jeg kunne hjelpe til med litt husarbeid og matlaging, men ikke jobbe. Det er en vesentlig forskjell.

Hun har et stort nettverk og er ikke ensom i påska. Men, vi ble skuffet begge to.

Ts

Anonymkode: aa063...ddc

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når jeg skrev butikk, kan det jo være at jeg mente   fiskeoppdrettsanlegg?

Ts

Du tulller.

Anonymkode: c6ac7...406

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har pratet med henne nå. Det er ikke noe problem. Hun har ordnet og får hjelp fra andre. Når jeg skrev butikk, kan det jo være at jeg mente et helt gartneri eller fiskeoppdrettsanlegg? Der hører ikke senebetennelse hjemme.

Allergien min er heller ikke noe påfunn. Når jeg er forkjølt blir den verre, og noen ganger har den gått over til kronisk hoste. Jeg skal dra dit, men da blir jeg bare par, tre dager. Hun bor som sagt landlig, og jeg sjekket om det gikk fly tilbake før planen. Det gjorde det, men ingen buss dit og ikke widerøe. Da ga jeg opp. Det ville kostet meg mer, men penger er ikke problemet.

Ja, hun er en dame full av energi, og jeg er mer tafatt. Men, lat er jeg ikke. Jeg sa jeg kunne hjelpe til med litt husarbeid og matlaging, men ikke jobbe. Det er en vesentlig forskjell.

Hun har et stort nettverk og er ikke ensom i påska. Men, vi ble skuffet begge to.

Ts

Hvis du skriver "hjelpe til litt i venninnens butikk", som er en hobby, ser vel de fleste for seg type "Theas strikkekafé" eller Bentes lille boutique. 

Litt spesielt å betegne et fiskeoppdrettsanlegg som "butikk"...

Anonymkode: 0fc2f...41d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Du tulller.

Nei, det gjør jeg ikke. Skrev kanskje butikk for å anonymisere litt.

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis du skriver "hjelpe til litt i venninnens butikk", som er en hobby, ser vel de fleste for seg type "Theas strikkekafé" eller Bentes lille boutique. 

Jeg har fremdeles ikke røpet om det er en butikk, et gartneri eller noe annet, men det er en virksomhet. På en cafe er det også mye jobb, renhold, servering, oppvask, rydde, vasking, være med på å lage mat. Hvorfor henger noen seg opp i hva jeg skulle hjelpe med som jeg takket nei til allerede i februar? Jeg sa at jeg kan bidra med å lage mat og enkelte oppgaver i huset og ikke at jeg kunne jobbe.

Hva er det med så mange på KG som vil dra andre ned og ikke tror på det ts skriver. Om det er en butikk eller et gartneri kan jo være det samme siden jeg har takket nei til å jobbe?

Ts

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Å drive et fiskeoppdrettsanlegg ville jeg heller ikke kalt en hobby.  TS: "Hun bor like ved butikken. Den er mest åpen i feriesesongene. Vi skulle være hjemme hos henne. Hun bor landlig til. Hun driver butikken mest på hobbybasis, men hennes hobby er hennes store lidenskap."

"Jeg skal dra dit, men da blir jeg bare par, tre dager. Hun bor som sagt landlig, og jeg sjekket om det gikk fly tilbake før planen. Det gjorde det, men ingen buss dit og ikke widerøe. Da ga jeg opp. Det ville kostet meg mer, men penger er ikke problemet."

Jeg forstår ikke hva du mener her, skal du dra eller skal du ikke dra? Hva ga du opp? 

Anonymkode: f81fd...957

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Just now, AnonymBruker said:

Å drive et fiskeoppdrettsanlegg ville jeg heller ikke kalt en hobby.  TS: "Hun bor like ved butikken. Den er mest åpen i feriesesongene. Vi skulle være hjemme hos henne. Hun bor landlig til. Hun driver butikken mest på hobbybasis, men hennes hobby er hennes store lidenskap."

"Jeg skal dra dit, men da blir jeg bare par, tre dager. Hun bor som sagt landlig, og jeg sjekket om det gikk fly tilbake før planen. Det gjorde det, men ingen buss dit og ikke widerøe. Da ga jeg opp. Det ville kostet meg mer, men penger er ikke problemet."

Jeg forstår ikke hva du mener her, skal du dra eller skal du ikke dra? Hva ga du opp? 

Jeg ga opp fordi jeg var redd allergien ville blitt ille mens jeg var der. Uten muligheter til å reise hjem igjen.

Om det er butikk eller gartneri eller noe annet er likegyldig. Jeg har kanskje skrevet butikk for å anonymisere.

Ts

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg ga opp fordi jeg var redd allergien ville blitt ille mens jeg var der. Uten muligheter til å reise hjem igjen.

Om det er butikk eller gartneri eller noe annet er likegyldig. Jeg har kanskje skrevet butikk for å anonymisere.

Ts

"ja", du virker noe spesiell ts, jeg kunne ha vært åpen til at det kanskje var en blanding av dere begge, men nå tror jeg det kun er deg. Jeg tror ikke du behøver å bekymre deg over "venninnnen" din så mye lengre..

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ts

Ok, jeg ville nok gjort som du. Håper du får en fin påske likevel. Du får nok besøkt venninnen din senere og da får dere lagt dette bak dere forhåpentligvis. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi hadde begge gledet oss, og jeg er også skuffet. Eller jeg var det, helt til faktum gikk opp for meg. Da forsto jeg at jeg ikke kan noe for dette. Jeg har et virus i kroppen og sover opptil 16 timer i døgnet, svimmel, vondt i buhulene, hoster og nyser, hodepine og trett.

Du skriver nå at du har tenkt å dra dit allikevel i noen dager. Med tanke på det viruset du beskriver ovenfor, så skjønner ikke jeg at du er i stand til å reise og være på besøk hos folk. Eller er du blitt bra igjen av det?

Anonymkode: 1b49a...806

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Du skriver nå at du har tenkt å dra dit allikevel i noen dager. Med tanke på det viruset du beskriver ovenfor, så skjønner ikke jeg at du er i stand til å reise og være på besøk hos folk. Eller er du blitt bra igjen av det?

Å dra dit om par, tre måneder mente jeg, eller i slutten av april.

Ts

Fryktelig hvor mye noen klarer å lese av mine svar, si meg, er du synsk?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts

Du tror tydeligvis at venninnen din er dum, og det er også brukerene her på KG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du tror tydeligvis at venninnen din er dum, og det er også brukerene her på KG.

Merkelig at alle andre er dumme. Ikke du som er trangsynt og dum da 😏

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts

Hvorfor er du frekk for at det du skrev kunne tolkes som at du skulle reise nå? Jeg sympatiserte med deg fordi du var syk, og synes venninnen din var urimelig. Når du nå er frekk forsvinner all sympati.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...