AnonymBruker Skrevet 28. mars 2018 #41 Del Skrevet 28. mars 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: For senebetennelsen ja. Og allergi er bare litt problemer med? Hva mener du? Selvsagt er jeg også skuffet fordi jeg ikke skal møte henne og tilbringe dagene sammen gikk i vasken. Ts Anonymkode: aa063...ddc Nemlig, det handler kun om deg. Klarer du virkelig ikke se at hun er skuffet hun å? Og så skal du prøve å få henne til å få dårlig samvitighet fordi hun er skuffet? Har du lyst til å ødelegge vennskapet fortsett med denne urimelig oppførselen, jeg skal love deg at man blir fort lei, noe jeg mistenker sterkt at hun allerede er. Og det skjønner jeg godt. Selvinnsikt er en fin ting. Anonymkode: c6ac7...406 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2018 #42 Del Skrevet 28. mars 2018 3 minutter siden, AnonymBruker said: Nemlig, det handler kun om deg. Klarer du virkelig ikke se at hun er skuffet hun å? Og så skal du prøve å få henne til å få dårlig samvitighet fordi hun er skuffet? Har du lyst til å ødelegge vennskapet fortsett med denne urimelig oppførselen, jeg skal love deg at man blir fort lei, noe jeg mistenker sterkt at hun allerede er. Og det skjønner jeg godt. Selvinnsikt er en fin ting. Anonymkode: c6ac7...406 Jeg har ikke forsøkt å påføre henne dårlig samvittighet. Det virker motsatt for min del. Det er ikke lov å spekulere. Du er rapportert. Ts Anonymkode: aa063...ddc 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bøff Eløff Skrevet 28. mars 2018 #43 Del Skrevet 28. mars 2018 Altså, du skal på påskeferie for å vaske og gjøre husarbeid for en venninne? Hun får merarbeid når du ikke kommer? Hva er det for ferie og vennskap? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2018 #44 Del Skrevet 28. mars 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke forsøkt å påføre henne dårlig samvittighet. Det virker motsatt for min del. Det er ikke lov å spekulere. Du er rapportert. Ts Anonymkode: aa063...ddc Tull, jeg har hatt en venninne som deg, og som drev med slik følemessig manpulering som du gjør. Og det gets old, og skinner veldig lett igjennom, ønsker du å beholde vennskapet hennes så må du slutte med det, og la det gå. Anonymkode: c6ac7...406 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkehjerte Skrevet 28. mars 2018 #45 Del Skrevet 28. mars 2018 Har lest meg gjennom denne tråden, og det slår meg at noen av brukerne som har svart, kanskje tror at empati er en fin bil! Men det er ikke det, bare sånn for å ha sagt det!Her forteller ts om sine helseproblemer, og likevel får noen seg til å svare slik deg gjør. Flaut. Ts, jeg er heldig som er frisk og rask, som man sier, men leser det du skriver, og forstår deg! Du og venninnen kjenner hverandre godt, og hun burde respektere deg og din situasjon bedre, syns jeg, hvis hun virkelig er sur på deg nå, samt ellers også. Ingen gode venner mistror sine venner når det gjelder helse! Hun kjenner deg, vet hvordan du har det, og virker sur fordi hun ikke fikk det slik hun ønsket. Sur eller skuffet! Skuffet må hun få være, hun hadde nok sett frem til å være sammen med deg!Men syns det tar litt av dersom skuffelsen går over til suring mot deg pga dette. Det er for drøyt! Gi det litt tid, og så spør henne om det. Syns det var fint at du var ærlig om formen, og avlyste i god tid i forhold til form og tur. Mye bedre det, enn at venninnen din fikk avslag samme dag som dere skulle dra! God bedring til deg, haåper du får en fin påske tross situasjonen! 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2018 #46 Del Skrevet 28. mars 2018 2 minutter siden, Bøff Eløff said: Altså, du skal på påskeferie for å vaske og gjøre husarbeid for en venninne? Hun får merarbeid når du ikke kommer? Hva er det for ferie og vennskap? Hun sa plutselig at hun får merarbeid hvis jeg ikke kommer og sagt at de ansatte kan få fri. Litt husarbeid og matlaging har jeg sagt er greit. Men ikke jobb. Og allergien blir i tillegg verre når jeg er forkjølet. Jeg så for meg en ferie. Ja. Derfor har jeg vært helt absolutt på at jeg ikke kan jobbe og sagt at jeg har senebetennelse og de virker kroniske. Noen ganger virker det som hun faktisk ikke hører hva jeg sier, men er mest opptatt av sine ting når vi prater på telefonen. Og nettopp derfor kan det jo være at hun ikke har hørt noe av det jeg har sagt? Har forsøkt å ringe nå, men hun svarer ikke. Får se da om hun ringer tilbake. Men innrømmer at jeg er lei av at hun bagatelliserer mine problemer, mens jeg ofte ender med å være en god lytter og støttespiller for henne. Ts Anonymkode: aa063...ddc 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissPierce Skrevet 28. mars 2018 #47 Del Skrevet 28. mars 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nemlig, det handler kun om deg. Klarer du virkelig ikke se at hun er skuffet hun å? Og så skal du prøve å få henne til å få dårlig samvitighet fordi hun er skuffet? Har du lyst til å ødelegge vennskapet fortsett med denne urimelig oppførselen, jeg skal love deg at man blir fort lei, noe jeg mistenker sterkt at hun allerede er. Og det skjønner jeg godt. Selvinnsikt er en fin ting. Anonymkode: c6ac7...406 Er da vel faen ikke normalt å be venninner komme på ferie til seg, for så å forvente at de skal jobbe i butikken din. TS har sagt i fra så tidlig som i februar at hun ikke kan hjelpe til med tunge ting som å måke snø, og bære varer. Så venninnen er passe tett som da gir de andre fri. Når jeg er hos venner eller de er hos meg, så hjelper vi hverandre. Men de forventer da ikke at jeg skal vaske huset, måke snø eller jobbe hos de. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bøff Eløff Skrevet 28. mars 2018 #48 Del Skrevet 28. mars 2018 Men hvorfor skal du gjøre husarbeid hjemme hos henne? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissPierce Skrevet 28. mars 2018 #49 Del Skrevet 28. mars 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tull, jeg har hatt en venninne som deg, og som drev med slik følemessig manpulering som du gjør. Og det gets old, og skinner veldig lett igjennom, ønsker du å beholde vennskapet hennes så må du slutte med det, og la det gå. Anonymkode: c6ac7...406 At du har hatt en sånn venn, er ikke TS sitt problem elle skyld. Jezzez Jeg har også hatt sånne venner, men legger ikke skyld på TS for det. Eller påstår at hun er sånn. Fordi at jeg selv har opplevd noen som er sånn. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2018 #50 Del Skrevet 28. mars 2018 4 minutter siden, Lykkehjerte said: Har lest meg gjennom denne tråden, og det slår meg at noen av brukerne som har svart, kanskje tror at empati er en fin bil! Men det er ikke det, bare sånn for å ha sagt det!Her forteller ts om sine helseproblemer, og likevel får noen seg til å svare slik deg gjør. Flaut. Ts, jeg er heldig som er frisk og rask, som man sier, men leser det du skriver, og forstår deg! Du og venninnen kjenner hverandre godt, og hun burde respektere deg og din situasjon bedre, syns jeg, hvis hun virkelig er sur på deg nå, samt ellers også. Ingen gode venner mistror sine venner når det gjelder helse! Hun kjenner deg, vet hvordan du har det, og virker sur fordi hun ikke fikk det slik hun ønsket. Sur eller skuffet! Skuffet må hun få være, hun hadde nok sett frem til å være sammen med deg!Men syns det tar litt av dersom skuffelsen går over til suring mot deg pga dette. Det er for drøyt! Gi det litt tid, og så spør henne om det. Syns det var fint at du var ærlig om formen, og avlyste i god tid i forhold til form og tur. Mye bedre det, enn at venninnen din fikk avslag samme dag som dere skulle dra! God bedring til deg, haåper du får en fin påske tross situasjonen! Takk. Ja jeg skal gi det tid og så ta en alvorlig prat med henne. Just now, Bøff Eløff said: Men hvorfor skal du gjøre husarbeid hjemme hos henne? Mener normal rengjøring, rydde etter seg, være med på å lage middag, sette ting i oppvaskmaskinen, gå ut med søpla, vanne noen planter, altså ikke mye, kanskje tørke over kjøkkengulvet. Det som man til vanlig må gjøre hjemme. Ts Anonymkode: aa063...ddc 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2018 #51 Del Skrevet 28. mars 2018 Du må ikke ringe henne. Da er du en dørmatte. Hun driver jo med silent treatment når du ikke har gjort noe galt. Anonymkode: 1b49a...806 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bøff Eløff Skrevet 28. mars 2018 #52 Del Skrevet 28. mars 2018 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk. Ja jeg skal gi det tid og så ta en alvorlig prat med henne. Mener normal rengjøring, rydde etter seg, være med på å lage middag, sette ting i oppvaskmaskinen, gå ut med søpla, vanne noen planter, altså ikke mye, kanskje tørke over kjøkkengulvet. Det som man til vanlig må gjøre hjemme. Ts Anonymkode: aa063...ddc Jeg gjør aldri noen av disse tingene når jeg er på ferie hos venninna mi, og ikke hun hos meg. Ikke avklarer vi det på forhånd heller. Ja, nei, folk er forskjellige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2018 #53 Del Skrevet 28. mars 2018 Man blir da ikke skuffet og IRRITERT når noen avlyser avtaler på grunn av sykdom etter beskjed fra lege om at man skal holde seg i ro! Da viser man forståelse og sier god bedring, så leit, men vi tar det igjen en annen gang. Det er ikke bare venninnens påske som er ødelagt, TS skal jo ligge hjemme og være syk. Syns folk her inne tilegner andre ondskapsfulle personligheter de ikke har bare på pur F litt for ofte. Syns dere TS skulle dratt dit for å ligge i senga halve dagen og på sofaen den resterende tiden fordi hun er syk, mens venninnen er ute og jobber i butikken og er ute og måker snø? Alvorlig talt. Anonymkode: b0a20...d0d 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2018 #54 Del Skrevet 28. mars 2018 2 hours ago, AnonymBruker said: Hun har andre hun kan spørre, men de vil selvsagt ikke stille opp så mye jeg tror hun forventet av meg. Hun sa at da har hun ingen. Men jeg vet hun har det. Det er bare stoltheten som hindrer henne i å spørre andre om å hjelpe til? Ts Anonymkode: aa063...ddc Har du hatt en tendens til å stille veldig mye opp for henne selv om du egentlig kanskje ikke har hverken helse til det eller har lyst? Det virker som du trekker deg nå etter egentlig å ha visst det en stund at det ikke var noen god idé, fordi du har ventet i det lengste med å "skuffe" henne. Anonymkode: 4884c...b8d 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kattugla Skrevet 28. mars 2018 #55 Del Skrevet 28. mars 2018 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man blir da ikke skuffet og IRRITERT når noen avlyser avtaler på grunn av sykdom etter beskjed fra lege om at man skal holde seg i ro! Da viser man forståelse og sier god bedring, så leit, men vi tar det igjen en annen gang. Det er ikke bare venninnens påske som er ødelagt, TS skal jo ligge hjemme og være syk. Syns folk her inne tilegner andre ondskapsfulle personligheter de ikke har bare på pur F litt for ofte. Syns dere TS skulle dratt dit for å ligge i senga halve dagen og på sofaen den resterende tiden fordi hun er syk, mens venninnen er ute og jobber i butikken og er ute og måker snø? Alvorlig talt. Anonymkode: b0a20...d0d Helt enig. Skjønner ikke at noen gidder å forsvare den såkalte venninnen som gir alle sine ansatte fri fordi hun skal utnytte ts som arbeidskraft, enda ts har klart sagt ifra at det ikke er aktuelt. Og som blir sur og trassig når ts ikke kan komme allikevel pga sykdom.. Hva er det for en venninne..?? 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snuppah00 Skrevet 29. mars 2018 #56 Del Skrevet 29. mars 2018 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Herregud folk som ikke forstår sykdom altså 😶 du er syk! -Å hu tror ikke på allergi? -Å mener at du må bruke armen mer når du har senebetennelse? -å hun mener at du skal jobbe i butikken hennes? Når du har påskeferie? For ei god venninne. Anonymkode: f3f64...808 Enig Hadde vært noe helt annet om ts avlyste fordi hun heller vil noe annet, at noe gøyere dukket opp, men sykdomkan man kan ikke noe for! Hun kan bli skuffet, men kan ikke bli sur på ts 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snuppah00 Skrevet 29. mars 2018 #57 Del Skrevet 29. mars 2018 16 timer siden, MissPierce skrev: Er da vel faen ikke normalt å be venninner komme på ferie til seg, for så å forvente at de skal jobbe i butikken din. TS har sagt i fra så tidlig som i februar at hun ikke kan hjelpe til med tunge ting som å måke snø, og bære varer. Så venninnen er passe tett som da gir de andre fri. Når jeg er hos venner eller de er hos meg, så hjelper vi hverandre. Men de forventer da ikke at jeg skal vaske huset, måke snø eller jobbe hos de. Signerer! 👏 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juniper Skrevet 29. mars 2018 #58 Del Skrevet 29. mars 2018 Hva går det av folk som svarer her inne? Her er det ei venninne som driter i TS sin helse, har bestemt seg for å utnytte henne som arbeidskraft på tross av at TS har sagt klart fra at det ikke er greit, og blir sur når TS avlyser, ikke fordi hun synes det er trist å ikke få besøk, men fordi hun da får bemanningsproblemer i butikken sin! TS er allergiker, venninna har to bikkjer som røyter. Hun har senebetennelse, og det er forventa at hun skal måke snø og gjøre masse husarbeid, fordi venninna mener hun vet bedre enn legen hvordan det skal bli bra. TS har en virusinfeksjon, og venninna antyder at det er psykisk sykdom! Vet du, TS, dette er ikke et vennskap som er likeverdig og går begge veier! Enkelte folk har man det bedre uten! La være å ringe, og begynn å stå opp for deg selv! Det er ikke du som er ute og sykler her! 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2018 #59 Del Skrevet 29. mars 2018 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk. Ja jeg skal gi det tid og så ta en alvorlig prat med henne. Mener normal rengjøring, rydde etter seg, være med på å lage middag, sette ting i oppvaskmaskinen, gå ut med søpla, vanne noen planter, altså ikke mye, kanskje tørke over kjøkkengulvet. Det som man til vanlig må gjøre hjemme. Ts Anonymkode: aa063...ddc Men dette har du sagt fra om i februar, så da var det jo ikke noe problem, det var venninnen din allerede klar over. Allergi var dere også klar over. Skjønner ikke hvorfor du drar inn det, men det er kanskje for å få venninna di til å høres urimelig ut? Skjønner ikke problemet med butikken, det er da ikke noe tungarbeid å svare på spørsmål fra kunder og peke ut varer...men det er nå så. Det største problemet for henne virker vel heller å være at hun nå blir alene i helligdagene, når hun hadde regnet med koselig venninnebesøk. Sikkert handlet inn og planlagt, og ikke forsøkt å legge andre sosiale planer. Kan bli ensomt... Anonymkode: 0fc2f...41d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mik87 Skrevet 29. mars 2018 #60 Del Skrevet 29. mars 2018 synes du høres litt lat ut, hva er problemet med å hjelpe til litt hjemme hos henne? Lage middag og rydde sammen feks. Du må jo gjøre det samme hjemme uansett. Måke snø...hvor mye snø er det liksom, tviler på at veninna di har tenkt å sette deg til hardt arbeid når dere er sammen i påska. Å ja senebetennelse og forkjølelse er vondt det, men du er ikke invalid heller. At hun har gitt alle ansatte fri påskeaften når hun har en liten butikk er jo ikke noe stress. Åpningstid fra 10-16 (maks) å hun greier nok stå alene i butikken, men tenker kanskje du kan holde henne med selvskap på jobb den dagen siden det er lite kunder på en sånn dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå