Gjest Gjesta Skrevet 18. februar 2005 #1 Del Skrevet 18. februar 2005 Hva tenker dere når en ansatt leverer oppsigelsen sin kun en knapp måned etter ansettelse? Føler dere dere lurt? Blir dere irritert? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Arbeidsgiver Skrevet 18. februar 2005 #2 Del Skrevet 18. februar 2005 Nei, jeg blir verken skuffet eller irritert. Kanskje forbauset, med et innslag av "det var leit". I et slikt tilfelle ville jeg garantert ta en prat med den som sier opp for å finne ut av hvorfor. Ikke for å skjenne eller ha moralprekenen, men for at bedriften kan ta lærdom av det slik at det ikke skjer igjen. Ingen er tjent med feilansettelser, verken arbeidstaker eller arbeidsgiver. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 18. februar 2005 #3 Del Skrevet 18. februar 2005 Jeg ville tenkt:jøss hva er det med oss? Folk legger mye arbeide i å få en jobb i disse tider. Når en sier opp etter en mnd kan det være ulike grunner. Bedre lønn en annen plass,jobben var ikke som tenkt, flytting osv. Jeg ville uansett bedt om en samtale for å få høre hva det var. Du er jo ikke pliktig til å oppgi noen grunn,men etter en mnd ville jeg stilt spørsmålstegn. Det kan være arb.giver ikke vet om forhold på arb.plassen som er verd å få på bordet. Jeg har selv sagt opp fast/god jobb, dog etter lengre tid. Trivdes og lønnen var god,men arb.forholdene var ulevelig. Tatt opp internt og til topps,men det ble ikke gjort noe. Det ble ikke stilt spørsmål hvorfor jeg sluttet.Det var unødvendig. Jeg valgte et år med ledighet. trangt økonomisk,men det var slik det måtte gå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 18. februar 2005 #4 Del Skrevet 18. februar 2005 Som regel er det sosiale arbeidsmiljøet alt. Dersom det er mange innadvendte og asosiale og lukkede mennesker eller intrigemakere og sure folk som bare klager på et sted, skaper det mistrivsel i rekkene. Jeg vet om flere som har sluttet kun pga. dårlig arbeidsmiljø. Føler man seg ikke helt komfortabel der eller man ikke gleder seg til å gå på jobb, er noe galt med det sosiale miljøet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå