Gå til innhold

Avlysing av date

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på om det kanskje er jeg som er litt sær her, men vil gjerne høre om det er flere som tenker likdan og kanskje har noen tips. 

Dersom jeg dater noen jeg liker, blir jeg veldig skuffet når en date blir avlyst. Jeg er selvsagt klar over at ting skjer som gjør at man må avlyse, men når noen avlyser samme dag så merker jeg at jeg blir ekstremt skuffet. Det har antakeligvis noe med det å gjøre at jeg nesten aldri gjør det samme selv - kanskje er jeg heldig som har en jobb som ikke forårsaker slike uforutsette ting eller at ting med familien ikke har falt på datetidspunkt, eller at jeg sjelden blir syk. Men dersom det hadde skjedd hadde jeg nok vært ute av meg og veldig opptatt av å forsikre ham om at det virkelig VAR et nødstilfelle, at jeg virkelig vil treffe ham og umiddelbart foreslå nytt tidspunkt.

Jeg legger i hvert fall opp dagen etter planer. Hvis en mann skal hjem til meg, så vil jeg rydde og vaske litt i leiligheten på forhånd. Skal jeg bort et sted tar jeg gjerne med meg noe, og som idag rushet jeg for å rekke polet som stengte tidlig rett etter trening og voksing, så jeg kunne ta med meg en flaske vin. Og som jente setter man av litt tid samme dag for å ordne seg og alt det der... Kanskje det bare er å gjøre for mye ut av ting, men min erfaring er jo også at menn setter pris på det.

Dersom man er i et forhold er det jo en grei sak, da begge vet hva man føler for hverandre. Men i datingfasen er jo ting litt mer "skjørt". Plutselig går det lang tid mellom hver gang man treffes. Og man vet liksom aldri om en avlysning er tegn på haltende interesse eller om det er en genuin årsak. En gang ble jeg såpass sur over at en jeg datet kansellerte samme kveld at jeg ikke svarte overhodet, og det ble i hvert fall spikeren i kista for oss...Dersom det viser seg at det har skjedd noe han MÅ ta tak i, så virker jo jeg som tidenes dramaqueen. Men det vet man jo heller ikke før man faktisk har fått en konkret forklaring, og da virker det bare som om noen har kastet bort tiden din.

Æsj altså. Andre som har det sånn?

Anonymkode: 36835...198

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Kansellering av date (også samme dag), og spesielt uten samtidig å forsøke å foreslå ny dag, er et stort rødt flagg ja, og bør som oftest tolkes som en avvisning, med mindre det finnes noen andre veldig gode forklaringer (som da burde komme fram). Og ja, det suger. De få gangene jeg gidder å ha flere enn en date på gang så er det som regel fordi jeg har et inntrykk av at en av de er flaky, og omtrent forventer en kansellering. Har skjedd, men gudskjelov ikke så ofte.

Endret av Kreator
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Kreator skrev:

Kansellering av date (også samme dag), og spesielt uten samtidig å forsøke å foreslå ny dag, er et stort rødt flagg ja, og bør som oftest tolkes som en avvisning, med mindre det finnes noen andre veldig gode forklaringer (som da burde komme fram). Og ja, det suger. De få gangene jeg gidder å ha flere enn en date på gang så er det som regel fordi jeg har et inntrykk av at en av de er flaky, og omtrent forventer en kansellering. Har skjedd, men gudskjelov ikke så ofte.

Slik tenker jeg også.

Det er jo gråsoner her. Jeg har jo opplevd at en mann sier "vi får ta det igjen", og så kommer med et konkret forslag et par dager etter, eller at det er en forklaring, bare ikke helt konkret, så det kan være alvorlig, men også ikke. Etter min mening, dersom du virkelig liker henne, vær to the point; "Min far har fått et hjerteinfarkt og jeg må dra til ham ikveld. Men jeg ser deg gjerne fredag eller lørdag om du kan". 

Det idiotiske er jo at dersom du blir usikker, så legges det opp til "flakiness". Jeg har ikke datet noen andre, men nå som usikkerheten begynner å spre seg, tenker jeg jo at jeg kan likevel ta en date med han andre som har meldt interesse. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke vært så mye på datern, men forstår skuffelsen, når det er noe man har gledet seg til og forberedt seg på.
Jeg er av den oppfatning at menn hverken legger så mye i det , eller forbereder seg like mye som vi gjør. De tar det liksom som det kommer, og orker dem ikke, eller noe mer spennende dukker opp, så ser dem ikke den store faren med å avlyse daten.
Men det viser jo at de ikke prioriterer kvinnen da, og det er jo et rødt flagg - så sånn sett så selvom du blir skuffa , så tenk at det er bedre dem viser deg sitt sanne jeg og skuffer deg så tidlig, enn at du får masse følelser og de skuffer deg senere.

Anonymkode: 7a0a7...f4d

AnonymBruker
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke vært så mye på datern, men forstår skuffelsen, når det er noe man har gledet seg til og forberedt seg på.
Jeg er av den oppfatning at menn hverken legger så mye i det , eller forbereder seg like mye som vi gjør. De tar det liksom som det kommer, og orker dem ikke, eller noe mer spennende dukker opp, så ser dem ikke den store faren med å avlyse daten.
Men det viser jo at de ikke prioriterer kvinnen da, og det er jo et rødt flagg - så sånn sett så selvom du blir skuffa , så tenk at det er bedre dem viser deg sitt sanne jeg og skuffer deg så tidlig, enn at du får masse følelser og de skuffer deg senere.

Anonymkode: 7a0a7...f4d

Jeg tenker i hvert fall at jeg trenger "flere ben å stå på", og ikke skal ha dårlig samvittighet for å date parallelt.  

Når sant skal sies irriterer jeg meg veldig over venninner som kansellerer også. Det er ikke det at noenting er skrevet i stein, men nå som vi er voksne (midten/slutten av tyveårene) så er det jo slik at folk har litt mer fastsatte ting enn man hadde som student og da tar man ikke ting spontant hele tiden. Jeg er mer der at jeg skriver opp avtalen i planleggeren, og da tar jeg sikte på det.

TS

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg tenker i hvert fall at jeg trenger "flere ben å stå på", og ikke skal ha dårlig samvittighet for å date parallelt.  

Når sant skal sies irriterer jeg meg veldig over venninner som kansellerer også. Det er ikke det at noenting er skrevet i stein, men nå som vi er voksne (midten/slutten av tyveårene) så er det jo slik at folk har litt mer fastsatte ting enn man hadde som student og da tar man ikke ting spontant hele tiden. Jeg er mer der at jeg skriver opp avtalen i planleggeren, og da tar jeg sikte på det.

TS

Jeg dater en fyr nå og han har avlyst i siste liten. Da har jeg sagt direkte at jeg er skuffet og til og med spurt om jeg har grunn til å være skeptisk. Vil han ikke, så har han sjansen til å si fra... Men han har hatt gode grunner og foreslått ny dato like etter, så jeg må bare gi han the benefit of the doubt. Men klart jeg blir skuffet...

Anonymkode: e29c3...fac

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg dater en fyr nå og han har avlyst i siste liten. Da har jeg sagt direkte at jeg er skuffet og til og med spurt om jeg har grunn til å være skeptisk. Vil han ikke, så har han sjansen til å si fra... Men han har hatt gode grunner og foreslått ny dato like etter, så jeg må bare gi han the benefit of the doubt. Men klart jeg blir skuffet...

Anonymkode: e29c3...fac

Jeg ser egentlig på handling > ord, så ser ikke helt poenget med å spørre. Har også opplevd at en mann har avlyst og likevel fulgt opp, men jeg blir irritert og skuffet likevel...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...