AnonymBruker Skrevet 28. mars 2018 #1 Skrevet 28. mars 2018 Mannen krangla med meg i går, det hele starta med en dum krangel der han lirte av seg at jeg har arvet masse negativt fra mine foreldre (ja, jeg dro "du er som moren din"-kortet da jeg fikk nok, men står fortsatt for det. Han er som moren sin og det er ikke positivt. Han svarte med å si at jeg har arvet masse (!)negativt fra mine foreldre). Jeg spurte om hva, og ba ham ramse opp disse mange, masse, tingene som var så fæle med meg. Og en av de tingene var at jeg ikke hilser på naboene, at jeg bærer naaag til dem. Jeg har valgt å ignorere dem fullstendig etter årevis med spionasje og kontrollering, samt plaging, fra deres side. De har vært ufine, frekke, og har gjort og gjør at jeg føler meg overvåket. 8/10 ganger jeg går ut av ytterdøra kommer hun ut på terrassen og står og glor på meg og skal se hva jeg skal gjøre. De har også innrømmet ting som de har sett i vår egen stue (interiør og lyspærer som har gått). De er alkoholikere og bråker hele sommeren. Det er mye mer, lang historie, men jeg fikk en dag for flere år siden NOK av disse menneskene!! Etter mye jobbing med meg selv over lang tid greide jeg endelig ignorere dem og late som de ikke stod ute på terrassen og nistirret på meg hver gang jeg klippet plenen eller var i hagen. Mannen har også ignorert dem, og vært enig om dette her. De har vært så ekle og snokete, og snakker om perverse ting eller sier at kjæledyrene våre er stygge osv. Orker ikke å ha noe med sånne å gjøre. Ingen av de andre naboene her liker dem heller. Så jeg har tenkt at det å ignorere er det som fungerer best, en lang periode over flere år fikk jeg høyt blodtrykk og mest lyst til å klappe til kjerringa hver gang hun gikk ut på terrassen for å bruke meg som underholdning! Og var glad for at det var over. Men så har mannen min noe imot dette tydeligvis, at jeg ikke hilser på dem osv, og han nekter å si hvorfor det er negativt. For MEG OG min psyke er det utelukkende positivt at jeg faktisk har kommet dit at jeg greier å late som at de ikke eksisterer, og det å slippe og snakke med dem er en befrielse. Men så nevnte han det som en av de alvorlige, fæle negative tingene jeg har arvet fra mine foreldre. Og jeg forstår det bare ikke, er det en negativ egenskap å ikke ville omgås eller hilse på folk som trår langt over privatlivets grenser? Som plager deg og er slem og frekk mot deg? Er det ikke min rett? Hva søren er det han vil frem til egentlig!?... blir så irritert.. Anonymkode: bedfa...b41
Gjest chisandra Skrevet 28. mars 2018 #2 Skrevet 28. mars 2018 De naboene du beskriver der tror jeg at jeg kunne bevilget meg en ekstra tettplantet tujaborg for å unngå.
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2018 #3 Skrevet 28. mars 2018 Jeg elsker nabokrig😍😍 Kun kreativiteten setter grenser! Gjødsle plenen med skikkelig kumøkk, brenne boss i hagen, arrangere asiatisk karaokeaften, demontere eksospotten på bilen og starte den 0400 haha jeg bare elsker å irritere folk som har bedt om det👌 Anonymkode: e7cb1...617 7
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2018 #4 Skrevet 28. mars 2018 Neida, han sier nok bare det fordi han rett og slett ikke kom på noe annet. Ikke ta det så seriøst. Han overser de jo selv, og vet godt når han får tenkt seg om og ikke bare lirer av seg noe dritt at du har god grunn til å ikke hilse på de. Anonymkode: 4cb25...8eb 4
exictence Skrevet 28. mars 2018 #5 Skrevet 28. mars 2018 Det var mens dere kranglet. Da sier man lett ting man ikke mener. Han følte seg tråkket på når du sa det med mora, og så måtte han forsvare seg (på en måte) og bite igjen. Under krangler er det best å puste godt og prøve å snakke på en ok måte. 3
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2018 #6 Skrevet 28. mars 2018 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Neida, han sier nok bare det fordi han rett og slett ikke kom på noe annet. Ikke ta det så seriøst. Han overser de jo selv, og vet godt når han får tenkt seg om og ikke bare lirer av seg noe dritt at du har god grunn til å ikke hilse på de. Anonymkode: 4cb25...8eb Da får han si det, for han sa mye annet stygt og dette var bare én av tingene. Nå tror han liksom alt er greit igjen, hvis jeg tar det opp klikker han i vinkel. 38 minutter siden, exictence skrev: Det var mens dere kranglet. Da sier man lett ting man ikke mener. Han følte seg tråkket på når du sa det med mora, og så måtte han forsvare seg (på en måte) og bite igjen. Under krangler er det best å puste godt og prøve å snakke på en ok måte. Ja, jeg sa ting jeg står for. Han sier.. hva da? Piss? Han innrømmer det ikke, og kjenner at det ødelegger ganske mye Anonymkode: bedfa...b41
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2018 #7 Skrevet 28. mars 2018 Det gjør da ikke han noe at du ikke gidder hilse på naboen. Si at han kan gjøre det hvis han vil, men du vil ikke. Ingen dør, ingen blir skada. Ferdig med saken! Må da gå an å være uenige om noe uten å ta det ille opp. Anonymkode: ed99c...d88 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2018 #8 Skrevet 28. mars 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det gjør da ikke han noe at du ikke gidder hilse på naboen. Si at han kan gjøre det hvis han vil, men du vil ikke. Ingen dør, ingen blir skada. Ferdig med saken! Må da gå an å være uenige om noe uten å ta det ille opp. Anonymkode: ed99c...d88 Ja.. Han sa det som at det var skikkelig ille, og negativt med meg, noe han tydeligvis har tenkt på mye!? Anonymkode: bedfa...b41
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2018 #9 Skrevet 28. mars 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da får han si det, for han sa mye annet stygt og dette var bare én av tingene. Nå tror han liksom alt er greit igjen, hvis jeg tar det opp klikker han i vinkel. Ja, jeg sa ting jeg står for. Han sier.. hva da? Piss? Han innrømmer det ikke, og kjenner at det ødelegger ganske mye Anonymkode: bedfa...b41 Hvis han sa mye annet stygt så er det nok det du bør henge deg opp i, og ikke dette her. Det må gå an å snakke sammen uten å klikke, fortell han på en rolig måte at du vil ta opp noe og forventer at han lytter og at han forholder seg rolig, sånn at dere kan rette opp i misforståelser og problemer. Si at du syntes tingene han sa var respektløst, og spør han om han fortsatt anser de tingene han nevnte som et problem ved deg som person, og si at hvis han gjør det så vil du ta det til deg, men du vil gjerne vite om han ikke mente det, og si at du håper at i fremtiden så får dere kommunisere under rolige former de problemene dere har med hverandre i stedet for i en krangel der det alltid blir eskalert og overdrevet, for det sårer og ødelegger forholdet. Så si at det er viktig dere forstår hverandre og kan snakke om sånt uten å krangle, sånn at dere faktisk kan løse de sidene av hverandre som irriterer den andre uten å ta det som kjefting. Anonymkode: 4cb25...8eb 2
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2018 #10 Skrevet 28. mars 2018 Han følte vel at du gikk under beltestedet og ville ta igjen. Kom vel ikke på noe bedre da. Ikke alt folk sier under krangler er helt reelt må du huske. Kanskje dere kan ta en tur til en parterapeut for å "lære å krangle". Syns ikke du gjør noe galt i å ignorere naboene dine Anonymkode: fbb3a...343 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2018 #11 Skrevet 28. mars 2018 Er tåpelig at han sa det, når han har gitt uttrykk for noe annet tidligere. Jeg er som deg, og står for det jeg sier selv om man har en uoverensstemmelse. Jeg vet ikke hva det er med noen folk, om de mister hjernen når de krangler. Men jeg synes han har vært ufin. Han burde jo definitivt støtte deg overfor disse mareritt-naboene dine. Skjønner for øvrig ikke hvordan du klarer å ikke bli plaget av naboene selv om du ignorerer når de beglor deg. Jeg hadde enten satt opp en stor, høy skillevegg eller flyttet. Anonymkode: 727bd...0ad 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2018 #12 Skrevet 28. mars 2018 8 hours ago, AnonymBruker said: Ja.. Han sa det som at det var skikkelig ille, og negativt med meg, noe han tydeligvis har tenkt på mye!? Anonymkode: bedfa...b41 Da får han bare tenke på det da, men respektere at du har tatt et valg. Han må tåle å leve med det. Dere kan ikke være enige i alt. Han må skjønne det. Anonymkode: ed99c...d88 1
Gjest NuttinSpecial Skrevet 28. mars 2018 #13 Skrevet 28. mars 2018 Du høres litt paranoid ut.. Drit i hva han sa og drit i de naboene.
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2018 #14 Skrevet 29. mars 2018 Dere gjorde det samme begge to. Du sammenlignet han med moren hans, og han sammenlignet deg med dine foreldre. Samme greie, like dumt og bagateller. Sett strek og gå videre. Naboene høres slitsomme ut, men jeg er sikker på at du overdriver litt, fordi du er på vakt og leter etter ting de gjør. Nå kan de nok knapt gå ut på verandaen uten at du tror at de står der for å spionere. Folk har faktisk et eget liv, selv om alle naboene misliker dem, så kan det faktisk hende at de er ute i hagen for å kose seg uten å ofre deg en tanke. Selv om de kaster et blikk i din retning - som blir tolket som gloing. Men, ja. De har sikkert gjort dumme og merkelige ting. Men det betyr ikke at de gjør det så ofte som du tror. Hilser mannen din på dem da? Jeg ville nå hilst på naboen om de hilser. Trenger ikke invitere de inn på kaffe, eller stå over hekken og prate i 2 timer. Men et nikk når dere passerer hverandre bør være uproblematisk og et push i riktig retning for et greit nabomiljø. Anonymkode: 7a728...911 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2018 #15 Skrevet 30. mars 2018 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Dere gjorde det samme begge to. Du sammenlignet han med moren hans, og han sammenlignet deg med dine foreldre. Samme greie, like dumt og bagateller. Sett strek og gå videre. Naboene høres slitsomme ut, men jeg er sikker på at du overdriver litt, fordi du er på vakt og leter etter ting de gjør. Nå kan de nok knapt gå ut på verandaen uten at du tror at de står der for å spionere. Folk har faktisk et eget liv, selv om alle naboene misliker dem, så kan det faktisk hende at de er ute i hagen for å kose seg uten å ofre deg en tanke. Selv om de kaster et blikk i din retning - som blir tolket som gloing. Men, ja. De har sikkert gjort dumme og merkelige ting. Men det betyr ikke at de gjør det så ofte som du tror. Hilser mannen din på dem da? Jeg ville nå hilst på naboen om de hilser. Trenger ikke invitere de inn på kaffe, eller stå over hekken og prate i 2 timer. Men et nikk når dere passerer hverandre bør være uproblematisk og et push i riktig retning for et greit nabomiljø. Anonymkode: 7a728...911 Hun står og stirrer på meg/oss. Det er ikke sånn at de står og driver med noe, de står og STIRRER. Noen ganger lyser de inn i vinduene og, med sånn kraftig lommelykt. Helt sykt 😂 Anonymkode: bedfa...b41 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2018 #16 Skrevet 30. mars 2018 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun står og stirrer på meg/oss. Det er ikke sånn at de står og driver med noe, de står og STIRRER. Noen ganger lyser de inn i vinduene og, med sånn kraftig lommelykt. Helt sykt 😂 Anonymkode: bedfa...b41 Huff. Kanskje hvis du går bort til henne og sier hei, så blir hun så paff at hun går inn igjen :D Anonymkode: 7a728...911
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2018 #17 Skrevet 31. mars 2018 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Huff. Kanskje hvis du går bort til henne og sier hei, så blir hun så paff at hun går inn igjen :D Anonymkode: 7a728...911 Velger å ignorere uønsket adferd spm med bikkjer Anonymkode: bedfa...b41
AnonymBruker Skrevet 3. april 2018 #18 Skrevet 3. april 2018 Høres ut som han ble veeeldi fornærmet når du sa han var som mora,blir han barnslig av seg når han blir fornærmet.. Noen er jo sånn..det går vel over.. Anonymkode: 97833...a86
DominantHr Skrevet 3. april 2018 #19 Skrevet 3. april 2018 Å holde avstand til alkohol-skadete naboer, er helt naturlig. Denne mannen din, er han (også) glad i en dram?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå